وزیر ارتباطات: افزایش قیمت اینترنت باید به افزایش سرعت و کیفیت شبکه منجر شود

از همان روزهای ابتدایی سال 1401 خبر افزایش قیمت بسته‌های اینترنت ثابت و همراه و حذف تعدادی از بسته‌های مقرون‌به‌صرفه و محبوب موجب شد تا واکنش‌های متعددی در خصوص این اقدام اپراتورها و ISPها شکل بگیرد. عده‌ای ثابت بودن قیمت بسته‌های اینترنت طی چند سال گذشته و تورم شدید در کشور را از جمله دلایل افزایش تعرفه‌های اینترنت بیان کردند.

تعداد دیگر نیز اعتقاد داشتند در چند سال گذشته کیفیت خدمات افزایش پیدا نکرده ولی درآمد و سود این شرکت‌‌ها چند برابر شده و به همین ترتیب نباید شرکت‌ها قیمت اینترنت خود را افزایش دهند.

بعد از این اتفاق برخی از مسئولین از جمله عیسی زارع‌پور، تاکید کردند که مخالف افزایش قیمت‌ها بدون توسعه خدمات و افزایش کیفیت اینترنت هستند. زارع‌پور در تازه‌ترین صحبت‌های خود در همین خصوص اعلام کرد: “وزارت ارتباطات با هرگونه افزایش قیمتی که منجر به افزایش کیفیت نشود به شدت مخالف است. ما به دنبال این نیستیم که سود اپراتور و سود سهامدارانشان را بیشتر کنیم. این اتفاق باید در زندگی مردم و کیفیتی ارتباطات تاثیر بگذارد.”

وزیر ارتباطات با تاکید بر این که افزایش قیمت بسته‌ها به افزایش سود اپراتورها و ISPها منجر می‌شود، گفت: “شرکت‌ها باید تضمین دهند که این افزایش درآمد باید طی سه سال آینده به افزایش سرعت اینترنت منجر شود، همچنین پوشش نسل چهارم تلفن همراه از 80 درصد به 100 درصد برسد. ما برنامه‌ریزی کردیم که تا در سه سال آینده 10 درصد مردم تحت پوشش 5G قرار بگیرند و اپراتورها باید در این خصوص سرمایه‌گذاری کنند.”

عیسی زارع‌پور خاطرنشان کرد که شرکت‌ها باید با افزایش درآمد خود بر روی این موارد سرمایه‌گذاری کنند و در این صورت، اجازه افزایش قیمت تعرفه‌ها به آن‌ها داده خواهد شد.

وزیر ارتباطات در خصوص دیدگاه وزارتخانه مطبوعش در خصوص افزایش قیمت اینترنت گفت: “ما مدافع کیفیت شبکه هستیم، خط قرمز وزارت ارتباطات، کیفیت شبکه است و این را به عنوان یک حق برای مردم می‌دانیم و در مقابل آن یک تکلیف برای ما است که به عنوان نماینده مردم در این حوزه که در حاکمیت قرار گرفته‌ایم، از حقوق مردم دفاع کنیم.”

 

 

1 در مورد “وزیر ارتباطات: افزایش قیمت اینترنت باید به افزایش سرعت و کیفیت شبکه منجر شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH