برخورد نزدیک با شگرد طلایی اسنپ‌اکسپرس

تیک‌آف بازار سفارش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی

بازار تجارت سریع در خاورمیانه در حال تیک‌آف است. یک آمار بین‌المللی نشان می‌دهد حجم تجارت سریع یا Q-Commerce  در خاورمیانه تا سال 2024 به بیش از 20 میلیارد دلار می‌رسد. نکته حائز اهمیت اینجاست که در این فاصله سهم سفارش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی از این کیک 20 میلیارد دلاری با سرعت بیشتری رو به افزایش است. یعنی هرچقدر مقدار سفارش آنلاین غذا از این بازار رو به کاهش است، حجم سفارش FMCG یا کالاهای تندمصرف و سوپرمارکتی روز به روز افزایش می‌یابد. به عبارت دقیق‌تر اگر بخواهیم بگوییم پیش‌بینی شده اندازه بازار کالاهای سوپرمارکتی تا سال 2024 از 13 درصد به 21 درصد می‌رسد. حالا پرسش اینجاست اوضاع این بازار در ایران چطور است؟ آیا بازار کالاهای FMCG در ایران هم توانسته در قد و قواره بقیه کشورهای منطقه رشد کند؟ به خصوص در دوران شیوع کرونا که زمینه مساعدی برای رشد این بازار فراهم شده بود شرکت‌های ایرانی توانستند از این فرصت استفاده کنند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد سهم بازار کالاهای زودمصرف در ایران نسبت به حجم کل بازار تجارت الکترونیک به سرعت در حال رشد است. اگرچه کل فروش مواد غذایی در ایران از کانال تجارت الکترونیک کمتر از 8.5 درصد گزارش شده اما سهم کالاهای سوپرمارکتی به صورت تصاعدی رو به افزایش است. اسنپ اکسپرس هم به عنوان پرچمدار این بازار با کمک ناوگان اختصاصی اسنپ توانسته یک تکان اساسی به این بازار بدهد. اسنپ اکسپرس زیرمجموعه‌ای از گروه اسنپ است که در زمینه فروش آنلاین کالاهای سوپرمارکتی فعالیت می‌کند و سفارش مشتریان را در مدت 30 دقیقه با بهترین قیمت به مشتریان می‌رساند. این شرکت را البته نباید با اسنپ مارکت اشتباه بگیریم که در حال همکاری با فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ هایپراستار است. اسنپ اکسپرس بخش مهمی از سوپرمارکت‌های خُرد تا هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای را زیر چتر خود جمع کرده و طیف وسیعی از محصولات را با مناسب‌ترین قیمت تهیه و ارسال می‌کند.

اسنپ‌اکسپرس از ظرفیت خود برای پوشش‌دهی گسترده در حدود 80 شهر در نقاط مختلف کشور استفاده می‌کند که می‌تواند به طور چشمگیری رشد بازار کالاهای سوپرمارکتی را در ایران سرعت ببخشد و این بازار درهم‌ریخته را سر و سامان بدهد. از سوی دیگر رشد این بخش فرصت منحصر بفردی را برای صاحبان برندهای کالاهای سوپرمارکتی و تولیدکنندگان مواد غذایی فراهم می‌کند که یک فضای مدرن و منظم محصولات خود عرضه کنند. ضمن اینکه اسنپ‌اکسپرس به قوانین جاری کشور از جمله اطلاع‌رسانی درباره درج قیمت تولیدکننده در کنار قیمت مصرف‌کننده متعهد می‌داند. دیگر لازم نیست مشتریان برای پیدا کردن کالای مورد نظرشان در قفسه‌های خاک گرفته و شلوغ سوپرمارکت‌های سنتی پرسه بزنند. فقط کافی است از سوپر اپلیکیشن اسنپ، سرویس اسنپ اکسپرس را انتخاب کنند و بعد از ثبت سفارش کالای مورد نظرشان را در مدت 30 دقیقه جلوی در تحویل بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH