سری شیائومی 12T با تراشه‌های پرچم‌دار مدیاتک و کوالکام در راه است

کمپانی شیائومی که محصولات آن به‌دلیل قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه و ترکیب بهینه امکانات نسبت به هزینه از محبوبیت چشمگیری برخوردار هستند؛ اکنون توجه خود را روی مدل‌های پرچم‌دار متمرکز نموده است. این کمپانی در اواخر سال گذشته از سری شیائومی 12 رونمایی کرد و اکنون در تدارک رونمایی از هندست‌های جدید خود با اسامی شیائومی 12T و شیائومی 12T پرو است.

چشم‌انداز عرضه این مدل‌ها کاملا مورد انتظار و قابل پیش‌بینی بوده است. فقدان ایده و اشتهای سیری‌ناپذیر شیائومی برای گسترش سری محصولات تولیدی خود با هر روش ممکن به شکل فزآینده‌ای این شرکت چینی را به سوی تغییر نام تجاری گجت‌هایش سوق می‌دهد. شیائومی در رابطه با اسمارت‌فون‌های جدید 12T و 12T پرو نیز به همین ایده متوسل شده است. اکنون مشخص شده که این هندست‌ها صرفا مدل‌های جهانی ردمی K50S و ردمی K50S پرو محسوب می‌شوند. 2 هندست یاد شده از برند ردمی به‌صورت انحصاری در بازار چین عرضه خواهند شد.

وبسایت Xiaomiui پیرامون چنین تحولی صحبت کرده و با بررسی دقیق فیرم‌ور به حقایق تائید شده در پایگاه داده Mi Code پی برده است. اطلاعات کشف شده در این پایگاه داده نشان می‌دهد که اسمارت‌فون‌های شیائومی 12T و ردمی K50S مجهز به تراشه ساخت شرکت مدیاتک خواهند بود. همچنین مدل‌های شیائومی 12T پرو و ردمی K50S پرو از تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس بهره خواهند برد. متاسفانه صرفنظر از این موارد هیچ‌گونه جزئیات دیگری پیرامون محصولات جدید شیائومی در دست نیست. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست‌ها در حد فاصل ماه‌های آگوست تا اکتبر 2022 عرضه خواهند شد.

جزئیات جدید پیرامون اسمارت‌فون‌های شیائومی 12T و شیائومی 12T پرو 

بر اساس آخرین گزارشات، سهم اسمارت‌فون‌های شیائومی در بسیاری از بازارهای جهان از جمله بازارهای بزرگی نظیر چین و هندوستان کماکان رو به افزایش است. به گفته موسسه Canalys، سامسونگ به شکلی جدی در حال از دست دادن جایگاه خود در بازار هندوستان است. این در حالیست که غول کره‌ای تا همین چند سال قبل در بازار هندوستان پیشتاز بود و در برابر گسترش نفوذ شیائومی به شکل فعالانه‌ای مقاومت می‌کرد. اکنون شیائومی به میزان قابل‌توجهی از سامسونگ پیشی گرفته و ریلمی نیز در تدارک سبقت گرفتن از رقیب کره‌ای خود است.

میزان فروش اسمارت‌فون‌های ریلمی در 3 ماهه نخست سال 2022 به 6 میلیون دستگاه رسید؛ در حالی‌که این رقم در دوره مشابه سال قبل برابر با 4.3 میلیون واحد بود. در مقابل، فروش سامسونگ طی این دوره از 7 میلیون به 6.9 میلیون دستگاه کاهش یافت. در نتیجه اکنون سهم ریلمی و سامسونگ از بازار اسمارت‌فون هندوستان به‌ترتیب برابر با 16 و 18 درصد است. شیائومی با فروش 8 میلیون دستگاه اسمارت‌فون طی این دوره، سهم 21 درصدی از بازار را به خود اختصاص داد؛ اگرچه این رقم در 3 ماهه نخست سال گذشته برابر با 10.5 میلیون واحد بود. بنابراین افت فروش هندست‌های شیائومی در مقایسه با سامسونگ بسیار چشمگیرتر بوده است.

شرکت‌های ویوو و اوپو نیز با فروش 5.7 و 4.6 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار هندوستان طی این دوره به‌ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم را کسب کردند. به‌طور کلی مجموع تعداد اسمارت‌فون‌های فروخته شده در بازار هندوستان طی 3 ماهه نخست سال 2022 برابر با 38 میلیون دستگاه بوده است. این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 2 درصدی را نشان می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH