8 فاکتور مهم در خرید لپ‌تاپ گیمینگ از نظر فروشگاه ایدوکالا

هر گیمر حرفه‌ای یا مبتدی برای خرید لپ تاپ گیمینگ ، نیاز به یک راهنمای خرید دارد. زیرا گیم‌های امروزی در حال نزدیک‌تر شدن به واقعیت هستند، تا بازی و خیال. پس نیاز به تجهیزات سخت‌افزاری ِخاصی دارند تا به درستی اجرا شوند. یک لپ تاپ گیمینگ مناسب و امروزی باید طوری انتخاب شود که بتواند از پس اجرا و پردازش کلیه‌ی بازی‌های به روز برآید.‌ در اینجا به شما کمک می‌کنیم، بدون نیاز به مراجعه به متخصص یا سوال پرسیدن از فروشندگانِ سودجوی لپ تاپ‌های گیمینگ، مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

پردازنده گرافیکی را دست کم نگیرید!

 

پردازنده‌ی گرافیکی به اندازه‌ی پردازنده‌ی اصلی لپ‌تاپ برای اجرای صحیح گیم‌ها اهمیت دارد. کارت گرافیک، تعیین کننده کیفیتی است که بازی از طریق آن روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود. شرکت Nvidia بهترین کارت‌های گرافیک دنیا را تولید می‌کند. اگر به دنبال خرید لپ تاپ گیمینگ میان‌رده هستید می‌توانید به سراغ سری GTX 1650 TI این برند بروید. جدیدترین کارت‌های گرافیک Nvidia، سری RTX 30، از RTX 3050 تا RTX 3080 ti هستند. این سری، از گران‌ترین کارت‌های گرافیک به شمار می‌آیند؛ اما برای اجرای بازی‌های مختلف با کیفیت عالی، فوق العاده عمل می‌کنند.

  1. پردازنده سری GTX 3050 or RX 5500M برای سطح عادی و معمولی و اجرای یک گیمی که به پردازنده‌ای نه چندان عالی نیاز دارد، خوب عمل می‌کند. اما GTX 3060 اجازه می‌دهد، برای اجرای بازی‌های بالاتر از سطح میان رده، اقدام کنید.
  2. کارت گرافیک GeForce RTX 3060 نیز یک انتخاب مناسب است. زیرا به شما امکان می‌دهد بیشتر بازی‌ها را با کیفیت عالی اجرا کنید.
  3. RTX 3070 یا RTX 3080 یا RTX 3080 Ti جزء بهترین و قدرتمند‌ترین کارت‌های گرافیک برای لپ تاپ‌های گیمینگ به حساب می‌آیند.

آیا نوع cpu در خرید لپ تاپ گیمینگ، اهمیت دارد؟

خرید cpu مخصوص گیم را باید با توجه به بودجه‌تان انجام دهید. معمولا بین انتخاب دو برند معروف اینتل و AMD، اولویت کاربران اینتل است. پردازنده‌های اینتل تولید شده‌ی سری Core i7 یا Intel Core i9-12900HK بهترین انتخاب هستند.

خرید لپ تاپ گیمینگ

چرا می‌گویند به نوع RAM توجه نکنید؟

رم، چندان مورد مهمی در بین سایر معیار‌های انتخاب و خرید لپ تاپ به حساب نمی‌آید. شما همیشه امکان ارتقا آن را دارید. پس جای نگرانی نیست. 8 گیگ رم، ابتدایی‌ترین/ متوسط‌ترین انتخاب، برای این گروه از لپ تاپ‌ها است. اما انتخاب یک رم 16 گیگابایتی می‌تواند شما را در اجرای بازی‌ها، بهتر یاری کند.

چرا هنوز برای خرید لپ تاپ گیمینگ به جای حافظه SSD، باید به سراغ هارد رفت؟

انتخاب‌ هارد بهتر است یا SSd؟ آیا به جفت آنها برای انتخاب و خرید لپ تاپ گیمینگ نیازی هست؟ تعدادی از لپ تاپ‌های گیمینگ با یک هارد 1 ترابایتی برای خرید در دسترس هستند. برخی از نوت بوک‌های گیمینگ اغلب یک حافظه SSD دارند. معمولا حافظه‌های SSD برای اجرای بازی و بالا آمدن ویندوز به مراتب سریع‌تر از هارد‌ها عمل می‌کنند. اما قیمت لپ تاپ‌هایی که از این حافظه استفاده می‌کننند بسیار زیاد است.

صفحه نمایش یک لپ تاپ گیمینگ باید چگونه باشد؟

برخی لپ تاپ‌های مخصوص بازی و گیم، پنل IPS و برخی دیگر OLED دارند. کسانی که دارای لپ تاپ‌هایی با نمایشگر OLED  هستند، تجربه‌ی فوق العاده‌ای را از بازی کردن خواهند داشت. در حالی که پنل‌های گروه اول رایج‌تر بوده و اغلب 15.6 اینچ، ابعاد دارند. بهتر است لپ تاپی که انتخاب میکنید، فول اچ دی (یا در سطح عالی‌تر 4K) باشد. به علاوه، بالاتر بودن نرخ رفرش نمایشگر از 60 هرتز به بالا (مثلا 120هرتز)، تجربه بهتری از اجرای سریع و روانِ گیم به شما می‌دهد. پس در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ به این مورد توجه داشته باشید.

آیا باید برای خرید لپ تاپ گیمینگ سراغ برندهای خاصی رفت؟

برخی از برند‌های تولید کننده‌ی لپ تاپ‌های مخصوص گیمینگ، ویژگی‌های خاص خود را دارند. از برترین برندها در این زمینه می‌توان به ترتیب به موارد زیر اشاره کرد:

  • Dell
  • Asus
  • Acer
  • HP
  • Lenovo
  • MSI

لپ تاپ گیمینگ

اهمیت سیستم خنک کننده در زمان خرید لپ تاپ گیمینگ

سیستم خنک کننده، از جان و مال ِ یک لپ تاپ و هزینه‌ای که برای خرید آن صرف کرده اید، محافظت می‌کند. سعی کنید شرایط و ویژگی‌های سیستم خنک کننده را موقع خرید لپ تاپ گیمینگ بررسی کنید. به علاوه، نیم نگاهی به نظرات / تجربه کاربران داشته باشید.

در کدام فروشگاه اینترنتی می‌توانم لپ تاپی با این ویژگی‌ها بیابم؟

برای خرید لپ تاپ گیمینگ باید به یک فروشگاه معتبر و تخصصی در این زمینه، اعتماد کنید. فروشگاه ایدو کالا برای ارائه بهترین لپ تاپی‌های مخصوص گیم در خدمت شماست. فروشگاه ایدو کالا با هدف ارائه خدمات منعطف و نامحدود در جهت فروش انواع لپ تاپ‌ها از بهترین و بزرگترین برند‌های دنیا، مسیر خرید لپ تاپ در ایران را (به شکل اینترنتی) بهبود داده است.

شما می‌توانید با توجه به بودجه و ایده‌آل‌های خود، نسبت به خرید لپ تاپ گیمینگ، در این فروشگاه اقدام کنید. در صورت وجود سوال یا نیاز به دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید از مشاوره آنلاین یا از طریق ارتباط تلفنی (24 ساعته) اقدام کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH