خداحافظی با رتبه‌بندی الکسا پس از 25 سال

سرویس آنلاین ترافیک سایت الکسا که به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراجع رتبه‌بندی و ارزش‌گذاری سایت‌ها به شمار می‌آمد، پس از 25 سال به فعالیت خود پایان داد.

الکسا در سال 1996 توسط دو مهندس کامپیوتر راه‌اندازی شد و آمازون پس از سه سال این سایت را خریداری کرد. این سایت که اطلاعات ارزشمندی در خصوص ترافیک سایت‌ها ارائه می‌داد و امکانات متعددی برای مدیران سایت‌ها داشت، در سال 2002 همکاری خود را با گوگل آغاز کرد و پس از مدتی، موتور جستجوی الکسا نیز عرضه شد، البته فعالیت این موتور جستجو در سال 2008 متوقف شد.

الکسا در تمامی این سال‌ها به عنوان یک مرجع برای رتبه‌بندی سایت‌ها بر اساس بازدید و همچنین یک ابزار برای ارتقاء ترافیک و بهبود رتبه‌ سایت شناخته می‌شد اما در نظر نگرفتن کاربران موبایلی و همچنین وجود راه‌های مختلف برای افزایش آمار غیرواقعی بازدید از سایت، باعث شد تا از اهمیت و ارزش رتبه‌بندی الکسا کاسته شود و این سرویس در نهایت به طور کامل از دسترس خارج شد.

به هر شکل الکسا پس از 25 سال به فعالیت خود پایان داد، در حال حاضر اگر به سایت الکسا وارد شوید، با پیام “پایان سرویس” مواجه می‌شوید. این سایت از دسامبر سال 2021 اعلام کرده بود که در ابتدای ماه می میلادی، سرویس الکسا دیگر خدمت‌رسانی نخواهد داشت.

در بیانیه‌ سایت الکسا آمده که:

ما 25 سال پیش سایت الکسا اینترنت را تاسیس کردیم، حال پس از دو دهه کمک به کاربران برای پیدا کردن، رسیدن و بازگردانی بازدیدکنندگان دیجیتالی خود، تصمیم گرفتیم تا سایت الکسا را در ابتدای می 2022 بازنشسته کنیم. از شما سپاس‌گذاریم که ما را به یک منبع تحقیق محتوا، تحلیل رقابتی، جستجوی کلیدواژه و غیره تبدیل کردید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH