سامسونگ سرگرم توسعه سنسور 200 مگاپیکسلی جدید خود با نام ISOCELL HP3 است

سال گذشته شرکت سامسونگ از سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی خود موسوم به ISOCELL HP1 رونمایی کرد. اکنون انجمن Galaxy Club گزارش می‌دهد که اگرچه کمپانی کره‌ای کماکان در صدد به‌کارگیری این سنسور در یکی از هندست‌های آینده خود است؛ اما در عین‌حال احتمالا روی توسعه مدل جانشین آن با نام ISOCELL HP3 نیز کار می‌کند.

بر اساس شایعات، سامسونگ اسمارت‌فون آینده گلکسی S23 اولترا خود را به دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی مجهز خواهد کرد. بنابراین سنسور جدید احتمالا در مقایسه با نمونه به‌کارگیری شده در پرچم‌داران شیائومی و موتورولا در رده بالاتری قرار می‌گیرد. اطلاعات پیش‌‌تر لو رفته نشان می‌دهند که سنسور دوربین پیشرفته سامسونگ پیش از استفاده در هندست‌های این شرکت توسط پرچم‌داران شیائومی و موتورولا مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

متاسفانه در حال حاضر پیرامون مشخصات فنی حسگر ISOCELL HP3 هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست. به‌عبارت دیگر اکنون صرفا می‌دانیم که این حسگر از رزولوشن چشمگیر 200 مگاپیکسلی برخوردار است. اما با توجه به استفاده مکرر سامسونگ از حسگر 108 مگاپیکسلی خود در گذشته می‌توان استدلال کرد که ارتقاء سنسور از نسل HP1 به HP3 به لحاظ سخت‌افزاری دارای ماهیت نسبی بوده و سامسونگ عمدتا بر بهبود الگوریتم‌های محاسباتی تمرکز خواهد کرد.

اما چنان‌چه با توجه عرضه چندین سنسور 108 مگاپیکسلی توسط سامسونگ در گذشته، رزولوشن 200 مگاپیکسلی برای سنسور جدید بیش از اندازه به‌نظر می‌رسد؛ در این‌صورت بایستی خاطرنشان کرد که تراشه‌هایی نظیر اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 از دوربین منفرد با حداکثر رزولوشن 200 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند. سامسونگ در رابطه با دستگاه‌های سری اولترا خود رویکردی کاملا ایده‌آل‌گرا دارد. مدیر واحد تولید دوربین‌های موبایلی سامسونگ نیز اخیرا طی مراسمی به ویژگی‌ها و مزایای نخستین سنسور 200 مگاپیکسلی کمپانی موسوم به ISOCELL HP1 اشاره کرد. این موضوع در دستیابی به درکی بهتر از پیشرفت‌های سنسور آینده ISOCELL HP3 موثر بود.

تکنیک جادویی خوشه‌بندی پیکسلی موسوم به Nonacell موجب شکل‌گیری پیکسل‌هایی با اندازه خیره‌کننده در چنین دوربینی با رزولوشن بالا می‌شود. سامسونگ با عرضه سنسورهای 108 مگاپیکسلی خود در گذشته ثابت کرده که می‌تواند بسیاری از موانع مربوط به سنسورهای دوربین غول‌پیکر با پیکسل‌های کوچک را دور بزند. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که نخستین اسمارت‌فون مجهز به سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی چه زمانی روانه بازار شده و به لحاظ سطح جزئیات تصویر در میان دوربین‌های موبایلی از چه جایگاهی برخوردار خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH