اپل واچ SE 2022 با نمایشگر همیشه روشن و پردازنده سریع‌تر در راه است

سال گذشته شرکت اپل ورژن مقرون‌به‌صرفه اسمارت‌واچ خود موسوم به اپل واچ SE را به‌روزرسانی نکرد. آخرین نسخه از این ساعت هوشمند در پاییز سال 2020 روانه بازار شد. ظاهرا اپل تصمیم گرفته تا سنت خوب خود برای دستگاه‌های سری SE را ادامه داده و اپل واچ SE نیز همانند آی‌فون SE هر 2 سال یکبار ارتقاء پیدا کند. این در حالیست که سایر مدل‌های خانواده آی‌فون و اپل واچ هر ساله به‌روزرسانی شده و با طراحی بازبینی شده یا سخت‌افزار ارتقایافته روانه بازار می‌شوند.

اکنون یک خبرچین با شناسه LeaksApplePro که در زمینه ردیابی اطلاعات مربوط به محصولات اپل از سابقه درخشانی برخوردار است؛ به کلیه تغییرات مورد انتظار برای گجت جدید اپل واچ SE 2022 اشاره نموده است.

مشخصات و طراحی اپل واچ SE 2022

  • پردازنده جدید S7
  • عرضه در 2 سایز 40 و 44 میلی‌متری
  • حسگر جدید سنجش ضربان قلب
  • اسپیکر جدید

بر اساس پیش‌بینی‌ها اپل واچ SE 2022 مجهز به پردازنده S7 با سرعتی بالاتر نسبت به مدل نسل قبلی خواهد بود. اپل این پردازنده را به‌صورت انحصاری برای گجت‌های پوشیدنی سری 7 خود توسعه داده است. این تراشه در مقایسه با چیپست S5 مورد استفاده در اپل واچ SE 2020 از عملکرد سریع‌تری برخوردار است.

این موضوع چندان مایه تعجب نیست؛ زیرا اپل به‌طور معمول برای دستگاه‌های سری SE خود چنین رویکردی را دنبال می‌کند. بدین‌ترتیب دستگاه‌های جدید SE با بهترین و آخرین پردازنده موجود برای رده کاری خود روانه بازار می‌شوند. با این‌حال گجت‌های سری SE برای مدت زمان طولانی‌تری نسبت به همتایان خود از یک پکیج سخت‌افزاری استفاده می‌کنند.

به‌عنوان مثال آی‌فون SE برای مدت 2 سال از پردازنده 7 نانومتری A13 Bionic اپل استفاده کرد و سپس به آخرین نسخه از تراشه 5 نانومتری A15 Bionic مهاجرت کرد؛ چیپستی که هم‌اکنون در گوشی‌های سری آی‌فون 13 نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. از این منظر به‌کارگیری تراشه S7 در اپل واچ SE 2022 یک سناریوی کاملا قابل توضیح و باورپذیر است.

بعلاوه این گزارش ادعا می‌کند که گجت مقرون‌به‌صرفه اپل واچ SE 2022 از کیفیت صوتی بهتر و حسگر جدید سنجش ضربان قلب برخوردار خواهد بود. این موضوع به ارتقاء دقت اطلاعات خروجی الکتروکاردیوگرام (ECG) که مشخصه مشترک اپل واچ SE 2022 و سایر مدل‌های گران‌قیمت خانواده اپل واچ محسوب می‌شود؛ کمک خواهد کرد.

با این‌حال طراحی اپل واچ SE 2022 در مقایسه با مدل نسل فعلی تغییری نخواهد داشت. بر اساس گزارش منابع دست‌اندرکار، سخت‌افزار جدید اپل واچ SE 2022 در کالبدی کاملا مشابه با مدل سال 2020 تعبیه خواهد شد. در نتیجه ساعت جدید همانند اپل واچ SE 2020 در 2 اندازه 40 و 44 میلی‌متری روانه بازار خواهد شد.

بر اساس گزارشات، اپل به منظور فعال‌سازی مشخصه نمایشگر همیشه روشن در سطح سخت‌افزاری و بدون نیاز به هرگونه مداخله نرم‌افزاری اقدام به ارتقاء پنل مورد استفاده در اپل واچ SE 2022 خواهد کرد. این قابلیت به‌طور مستقیم از برادران بزرگتر و گران‌تر اپل واچ به مدل SE راه خواهد یافت.

اسمارت‌واچ‌های اپل جزو نخستین گجت‌هایی بودند که از نمایشگرهای LTPO OLED ساخت شرکت ال‌جی استفاده کردند. ‌‌‌‌‌از سوی دیگر نمایشگر همیشه روشن یکی از ویژگی‌های شاخص اپل واچ سری 5 به‌شمار می‌رفت و فقدان آن در مدل پایین‌رده اپل واچ SE می‌توانست برای برخی خریداران بالقوه این اسمارت‌واچ مشکل‌ساز باشد.

به‌عنوان مثال در حالت نمایشگر همیشه روشن اپل واچ، زمان به‌همراه آخرین اپلیکیشن فعال و واچ فیس همواره نمایش داده می‌شوند؛ مگر آنکه کاربران به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی این مشخصه را غیرفعال نمایند. اپل واچ سری 5 و مدل‌های جدیدتر از آن در کنار اپل واچ SE همگی مجهز به پنل‌های LTPO هستند. این موضوع نه‌تنها امکان پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر را فراهم می‌کند؛ بلکه بهره‌گیری از حالت نمایشگر همیشه روشن را نیز ممکن خواهد کرد. اپل واچ SE به لحاظ تئوری می‌تواند از این قابلیت بهره‌مند شود. شایعات پیش‌تر مطرح شده نشان دادند که اپل احتمالا در مقطعی از زمان با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری این قابلیت را فعال خواهد کرد. البته این سناریو تاکنون عملی نشده است؛ چرا که اپل به انجام اقدامات اسرارآمیز از این‌دست علاقه‌ای ندارد. در عوض غول کوپرتینویی احتمالا تصمیم گرفته تا عرضه مشخصه نمایشگر همیشه روشن را تا زمان معرفی اپل واچ SE 2022 به تعویق بیندازد.

افزودن تدریجی و قطره‌چکانی امکانات جدید به هر نسل تازه از اپل واچ SE جزو تاکتیک‌های معمول کمپانی آمریکایی محسوب می‌شود. بدین‌ترتیب اپل هم مشتریان علاقه‌مند را راضی نگاه داشته و هم هزینه‌های تولید محصول را کنترل کرده است.

قیمت‌گذاری اپل واچ SE 2022

با توجه به هزینه‌های تولید انتظار می‌رود که اپل واچ SE 2022 از برچسب قیمتی متفاوت با مدل نسل قبلی خود برخوردار باشد. بر اساس پیش‌بینی‌ها اپل واچ SE 2022 با قیمت‌گذاری پایه 299 دلاری روانه بازار می‌شود؛ رقمی که نسبت به قیمت‌گذاری 279 دلاری اپل واچ SE در زمان عرضه تنها 20 دلار گران‌تر است. بدین‌ترتیب مدل آینده کماکان قیمت‌گذاری هدف برای سری اپل واچ SE را حفظ کرده و با برچسب قیمتی ارزان‌‌تر از 300 دلار روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH