سرور ایکس باکس

سرورهای ایکس‌باکس به دلیل هجوم بازیکنان فورتنایت از دسترس خارج شدند!

سرور های ایکس باکس به دلیل هجوم بازیکنان فورتنایت به سرویس ایکس کلاود از دسترس خارج شدند!

سرویس ایکس کلاود به مخاطبان اجازه می‌دهد تا گوشی همراه، تلویزیون یا هر صفحه نمایش مجهز به اینترنت را به یک کنسول در سرور های ایکس باکس وصل کنند و بازی‌های مختلف ایکس باکس را از طریق فضای ابری تجربه کنند. با استفاده از این سرویس شما می‌توانید تمام بازی‌های سنگین را نیز در گوشی خود تجربه کنید. این سرویس روی گیم‌پس آلتیمیت قرار دارد و برای استفاده از آن حتما باید عضو گیم‌پس آلتیمیت شوید.

برای آشنایی بیشتر با سرویس گیمپس به این مقاله مراجعه کنید.

اما در روز گذشته ایکس باکس از لانچ شدن بازی فورتنایت بر سرویس ایکس کلود به صورت رایگان خبر داد. این بدین معنی بود که کاربران می‌توانستند بدون عضو بودن در سرویس گیم‌پس آلتیمیت بتوانند با استفاده از اینترنت، نسخه ایکس باکس فورتنایت را روی تلفن‌های همراه iOS و اندرویدی بازی کنند. به دلیل مشکلات بین دو کمپانی اپل و اپیک گیمز، نزدیک به دوسال است که فورتنایت از دستگاه‌های iOS حذف شده است و این افزوده شدن فورتنایت به ایکس کلاود، تنها راه بازی کردن فورتنایت روی گوشی و تبلت‌های اپل محسوب می‌شود.

فورتنایت IOS

هم گوشی‌های اپل و هم بازی فورتنایت، هر دو بسیار پرطرفدار هستند و این باعث شد تا به محض باز شدن راهی برای تجربه دوباره بازی فورتنایت، حجم زیادی از طرفداران به سمت سرویس ایکس کلود از ایکس باکس هجوم آورند.

سرویس ایکس کلاود مبتنی بر اینترنت بوده و پهنای باند بالایی مصرف می‌کند، به همین علت بعد از زیاد شدن کاربران این سرویس در ابعاد بسیار بزرگ، سرور های ایکس باکس کرش کرده و هم اکنون نزدیک به 16 ساعت است که هیچگونه از سرور ایکس باکس قابل دسترسی نیستند.

این اتفاق، یعنی کرش کردن سرورهای ایکس‌باکس در مقایسه با سرورهای پلی‌استیشن بسیار نادر بوده و تقریبا رخ نمی‌دهد و این نکته که الان سرورها توان پردازش لازم را نداشتند، نشان‌دهنده پتانسیل‌های بالای ایکس کلاود است که توانسته این حجم از طرفداران را جذب خود کند.

پشتیبانی ایکس باکس در توئیتر خبر از دسترس خارج شدن سرورها را تایید کرد و افزود که به‌زودی مشکل برطرف شده و سرور های ایکس باکس به حالت عادی باز خواهند گشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH