تجربه رایگان فورتنایت روی ios از طریق XCloud

مایکروسافت اعلام کرد که سرویس کلود گیمینگ ایکس‌باکس برای بازی فورتنایت رایگان شده است که خبر خوبی برای کاربران روی ios محسوب می‌شود.

فورتنایت یک بازی آنلاین در سبک بتل‌رویال است که توسط کمپانی Epic Games توسعه یافته و در سال 2017 منتشر شد. این بازی از 3 مود مختلف و مجزا با گیم‌پلی و موتور گرافیکی مشابه برخوردار است. فورتنایت بتل رویال (Battle Royale) یک بازی رایگان در سبک نبرد تن‌به‌تن است و در جریان آن، تا زمان باقی ماندن آخرین فرد زنده به نبرد مستقیم با حداکثر 100 کاربر دیگر می‌پردازید. این بازی در طی مدت کم‌تر از یک سال موفق به جذب بیش از 125 میلیون کاربر در سراسر جهان شد؛ لذا امروزه بی‌تردید فورتنایت یکی از پرطرفدارترین بازی‌های آنلاین به‌شمار می‌رود.

در روز 28 آگوست (7 شهریورماه) سال 1399 کمپانی اپل پیرو هشدار قبلی خود حساب‌های کاربری توسعه‌دهندگان شرکت Epic Games در پلتفرم‌های iOS و Mac را مسدود کرد. این اقدام مانع از انتشار نسخه‌های به‌روزرسانی شده بازی فورتنایت و موتور گرافیکی Unreal Engine توسط شرکت Epic برای توسعه‌دهندگان متفرقه نرم‌افزار شد. پیش از این اقدام اپل بازی محبوب فورتنایت را از فروشگاه اپ استور حذف کرده بود.

کارمزد 30 درصدی دریافتی توسط اپل موسوم به Apple Tax موجب آغاز این جدال حقوقی شد. این کارمزد شامل دریافت 30 درصد از مبلغ خریدهای انجام شده از طریق سیستم پرداخت درون برنامه‌ای است. به همین دلیل نزدیک به دو سال است که کاربران ios قادر به تجربه فورتنایت بر روی دستگاه‌های خود نیستند. اخیرا اما مایکروسافت از رایگان شدن این بازی بر روی پلتفرم ایکس‌کلود خبر داد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 شما می‌توانید دلیل تنفر بسیاری از بازی فورتنایت را نیز مطالعه کنید.

یکی از سرویس‌های محبوب مایکروسافت، ایکس‌باکس کلود گیمینگ یا XCloud نام دارد. شما با داشتن گیم‌پس آلتیمیت می‌توانید روی هر دستگاهی به تجربه بازی‌های  خود بپردازید به طوری که بازی‌های شما روی سخت افزار خود این کمپانی اجرا شده و بر روی دستگاه شما استریم و پخش می‌شود.

xcloud

مطلب معرفی ایکس‌باکس گیم‌پس و ایکس‌کلود را نیز مطالعه نمایید.
همان‌طور که اشاره شد برای تجربه بازی‌های گیم‌پس، خریداری شده و یا حتی رایگان شما باید اشتراگ ماهیانه بابت استفاده از Xcloud بپردازید. با این حال اخیرا مایکروسافت از رایگان شدن بازی فورتنایت بر روی این پلتفرم خبر داد، بدان معنا که شما تنها با داشتن یک اکانت ایکس‌باکس قادر خواهید بود تا به صورت رایگان به تجربه آن بپردازید.
بیشتر از هر کس اما این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای کاربران ios باشد که دلتنگ تجربه این بازی بر روی دستگاه خود هستند، چرا که اپل نمی‌تواند جلوی این موضوع را بگیرد. در ادامه به چگونگی استفاده از این پلتفرم خواهیم پرداخت.
  • ابتدا از طریق مرورگر سافاری وارد سایت Xcloud شوید.

فورتنایت روی ios

  • سپس وارد اکانت مایکروسافت خود شوید.

فورتنایت روی ios

  • گزینه Share بالای صفحه را انتخاب کنید.

فورتنایت روی ios

  • به صورت خودکار درخواست ایجاد میانبر ایکس‌کلود در Home Screen ظاهر می‌شود که کافیست گزینه Add را انتخاب کنید.

فورتنایت روی ios

  • از این به بعد می‌توانید از طریق این میانبر وارد صفحه ایکس‌کلود خود شوید.

فورتنایت روی ios

  • از تجربه فورتنایت لذت ببرید.

نظر شما در مورد این تصمیم مایکروسافت چیست؟ نظرات خود را با ما و دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH