مشخصات احتمالی آی‌فون 14 مکس اپل اعلام شد

علیرغم انتقادات مطرح شده از اپل به‌دلیل عدم نوآوری‌ در اسمارت‌فون‌های خود، آمار فروش آی‌فون نشان می‌دهد که این هندست‌ها کماکان با استقبال چشمگیر مشتریان مواجه شده‌اند. امسال نیز اپل در صورت رعایت دقیق برنامه زمانی گذشته از گوشی‌های سری آی‌فون 14 در ماه سپتامبر رونمایی خواهد کرد. امسال اپل ایده عرضه یک گوشی کوچک و جمع‌وجور را کنار گذاشته و در عوض از یک مدل مقرون‌به‌صرفه با نمایشگر بزرگ رونمایی خواهد کرد. اکنون همگان منتظر معرفی آی‌فون 14 مکس هستند.

یک خبرچین با شناسه Shadow_Leak ادعا می‌کند که این اسمارت‌فون به لحاظ طراحی از الگوی کلاسیک بهره خواهد برد. همچنین سنسورهای مربوط به دوربین جلویی و سیستم تاچ آی‌دی درون یک ناچ مستقر خواهند شد. نمایشگر اولد 6.68 اینچی این هندست از رزولوشن 2778×1284 پیکسلی و نرخ نوسازی 90 هرتزی برخوردار بوده و چگالی پیکسلی نمایشگر نیز برابر با 458ppi است.

جزئیات مربوط به آی‌فون 14 مکس شامل مشخصات نمایشگر، حافظه، دوربین‌ها، پردازنده و قیمت‌گذاری دستگاه لو رفت

توان پردازشی آی‌فون 14 مکس از طریق تراشه سال گذشته شرکت اپل موسوم به A15 Bionic تامین می‌شود. این تراشه در آی‌فون‌های نسل فعلی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. هدف اپل از عدم به‌کارگیری پردازنده جدید، ایجاد فاصله میان مدل‌های پایه و برتر آی‌فون است. از سوی دیگر ارائه محصول با قیمت‌گذاری پایین و حفظ حاشیه سودآوری با وجود عدم افزایش قیمت همگی جزو امور ضروری به‌شمار می‌روند.

همچنین منبع منتشرکننده خبر خاطرنشان می‌کند که آی‌فون 14 مکس مجهز به حداکثر 6 گیگابایت رم LPDDR4X و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. بعلاوه پیکره‌بندی دوربین اصلی روی پنل پشتی گوشی از 2 سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل خواهد شد. علیرغم تمامی ترفندهای به‌کار گرفته شده توسط اپل، انتساب عنوان ارزان‌قیمت به این اسمارت‌فون با قیمت‌گذاری پایه 899 دلاری نوعی اغراق محسوب می‌شود.

دیروز گزارش شد که فاکسکان به‌عنوان بزرگ‌ترین مونتاژکننده طرف قرارداد اپل با هدف کاهش احتمال بروز تاخیر در برنامه عرضه سری آی‌فون 14، فرآیند استخدام نیرو برای مونتاژ این هندست‌ها را آغاز کرده است؛ اما اکنون مشخص شده که این فرآیند متوقف شده است.

نشریه South China Morning Post گزارش می‌دهد که به‌دنبال دور جدید شیوع بیماری کووید 19 و پس از اعلام قرنطینه 7 روزه توسط دولت چین، فاکسکان نیز روند استخدام نیرو برای یک کارخانه بزرگ واقع در شهر ژنگژو را به حالت تعلیق در آورده است. پیش از این فاکسکان به منظور جذب کارگران جدید در ایام خارج از فصل کاری اقدام به افزایش میزان پاداش‌ها کرد. این کار با هدف آماده‌سازی بسترهای تولید سری آی‌فون 14 و جلوگیری از اختلال در تولید خانواده آی‌فون 13 انجام شد.

در حال حاضر فاکسکان روند استخدام کارگران برای خط مونتاژ جدید را تا اطلاع ثانوی متوقف نموده است. با این‌حال به لطف اجرای سیستم حلقه بسته در کارخانه ژنگژو (که حضور کارگران را به کارخانه یا محیط خوابگاه‌ها محدود می‌کند)؛ اجرای قوانین قرنطینه بر سطح تولید گوشی‌های آی‌فون تاثیرگذار نبوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH