گوگل تولید انبوه اسمارت‌فون پیکسل 6a را آغاز کرد

گوشی‌های سری اصلی پیکسل گوگل جزو مدل‌های اصیل و تراز اول بازار اسمارت‌فون به‌شمار نمی‌روند؛ اما از مدل‌های میان‌رده کلاسیک نیز یک سر و گردن بالاتر هستند. این موضوع در رابطه با قیمت‌گذاری گجت‌های مورد اشاره نیز صدق می‌کند. با این‌حال گوگل مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری از اسمارت‌فون‌های خود را با پسوند “a” به بازار عرضه می‌کند. بر اساس شایعات، گوگل پیکسل 6a به‌زودی و طی ماه مه در قفسه‌ فروشگاه‌ها قابل دسترس خواهد بود. اکنون نیز مشخص شده که گوگل فرآیند تولید انبوه این اسمارت‌فون را آغاز کرده است؛ پدیده‌ای که از عرضه قریب‌الوقوع گجت مذکور حکایت دارد.

یک خبرچین مشهور با نام Mukul Sharma از طریق انتشار توئیتی اعلام کرد که گوگل تولید انبوه اسمارت‌فون پیکسل 6a با قابلیت اتصال NFC را در چندین کشور آسیایی آغاز کرده و این هندست احتمالا در آینده‌ای نزدیک به‌طور رسمی معرفی خواهد شد. بنابراین در صورت عدم وقوع رویدادهای غیرمنتظره پیش‌بینی می‌شود که گوگل پیکسل 6a طی ماه جاری میلادی رسما معرفی شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها این اسمارت‌فون ضمن برگزاری کنفرانس سالیانه گوگل I/O به‌طور رسمی معرفی خواهد شد. با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این رویداد از روز 11 مه (21 اردیبهشت ماه) آغاز می‌شود. با این‌حال گوگل پیکسل 6a احتمالا با اختلاف زمانی بسیار زیاد به بازار عرضه خواهد شد. حتی برخی برآوردها از آغاز فروش گوگل پیکسل 6a پس از روز 28 جولای (6 مرداد ماه) حکایت دارند. همچنین کلیه شواهد موجود نشان می‌دهند که این هندست نسبت به مدل نسل قبلی خود در بازارهای بیش‌تری قابل دسترس خواهد بود. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که گوگل پیکسل 5a صرفا در بازارهای ایالات‌متحده و ژاپن به فروش می‌رسد.

طراحی و مشخصات گوگل پیکسل 6a

گوگل پیکسل 6a به لحاظ طراحی احتمالا از همان سبک مورد استفاده در مدل استاندارد پیکسل 6 بهره خواهد برد. این موضوع بدان معناست که کماکان شاهد به‌کارگیری نوار دوربین افقی روی پنل پشتی و نمایشگری با حفره‌ کروی‌شکل در مرکز آن خواهیم بود. این دستگاه احتمالا مجهز به یک نمایشگر 6.2 اینچی بوده و از ابعاد کلی کوچک‌تری نسبت به گوگل پیکسل 6a برخوردار خواهد بود. پنل پشتی گوشی دقیقا همانند مدل نسل قبلی از سنسور پایه 12.2 مگاپیکسلی میزبانی خواهد کرد؛ در حالی‌که دوربین دوم احتمالا همان ماژول فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی موجود در اسمارت‌فون پیکسل 6 به‌شمار خواهد رفت. دوربین سلفی نیز از رزولوشن 8 مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود. در صورت تحقق چنین سناریویی، گوگل پیکسل 6a می‌تواند عنوان برترین گوشی دوربین‌دار اقتصادی در سال 2022 را به خود اختصاص دهد.

توان پردازشی پیکسل 6a همانند مدل‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از طریق تراشه بومی تنسور گوگل تامین خواهد شد. امتیاز بنچمارک پیش‌تر منتشر شده از این اسمارت‌فون نشان می‌دهند که گوگل با بهینه‌سازی این تراشه موفق به ارتقاء کارآیی آن شده است. بعلاوه هندست جدید سری پیکسل a مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

در حال حاضر پیرامون قیمت‌گذاری این هندست هنوز اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ اما گوگل پیکسل 6a احتمالا با قیمت‌گذاری بالاتری نسبت به مدل نسل قبلی خود به بازار عرضه خواهد شد. پیکسل 5a با برچسب قیمتی 449 دلاری در دسترس مشتریان قرار گرفت. با این‌حال گوگل برای قیمت‌گذاری هندست میان‌رده جدید خود با مشکلاتی جدی دست‌به‌گریبان است. سامسونگ گلکسی A53 با قیمت‌گذاری 449 دلاری رقیب مستقیم این اسمارت‌فون به‌شمار رفته و آی‌فون SE 3 اپل نیز با قیمت‌گذاری پایه 429 دلاری در بازار قابل دسترس است. بنابراین چنان‌چه گوگل برای پیکسل 6a برچسب قیمتی گران‌تری را در نظر بگیرد؛ در این‌صورت هندست مذکور به‌طور خودکار از گردونه رقابت خارج خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH