تصاویر آی‌فون بدون ناچ با پورت USB-C منتشر شد

اگرچه آی‌فون 13 اپل عمدتا به‌عنوان پرچم‌داری قدرتمند نسبت به رده قیمتی خود در نظر گرفته می‌شود؛ اما این هندست با توجه به قیمت‌گذاری خود کماکان با محدودیت‌هایی نظیر پورت لایتنینگ قدیمی، فقدان سیستم تاچ آی‌دی، نبود جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و البته ناچ ناخوشایند در مرکز قسمت فوقانی نمایشگر دست‌به‌گریبان است. اما این باور عمومی در میان مردم وجود دارد که “اگر خواهان چیزی هستی؛ پس شخصا بایستی برای دستیابی به آن تلاش کنی”. در همین راستا یک فعال یوتیوبی چینی با شناسه Aio Technology دست‌ به کار شده و این شعار را در سطحی جدید معنا نموده است. این کاربر موفق به ساخت یک آی‌فون جدید و کاملا کاربردی شده است. این هندست مجهز به پورت USB-C، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون، دوربین سلفی پاپ‌آپ و تاچ آی‌دی بوده و مهم‌تر از همه فاقد ناچ است.

موضوعی که این دستاورد را بیش از پیش شگفت‌انگیز می‌کند این است که آی‌فون جدید همانند گوشی‌های سری آی‌فون 13 اپل مجهز به تراشه A15 Bionic با قابلیت اتصال 5G است. بنابراین هنگام استفاده از دستگاه شاهد هیچ‌گونه افتی در عملکرد آن نخواهیم بود.

اما این آی‌فون منحصربه‌فرد به چه ترتیب تولید شده است؟ بر اساس اعلام سازنده، برای تولید این آی‌فون جدید ابتدا بایستی آخرین نسل آی‌فون SE (مدل سال 2022) را خریداری کرد. این هندست مجهز به نمایشگر 4.7 اینچی و پردازنده 5G مورد نیاز جهت اجرای پروژه است. سومین نسل آی‌فون SE مجهز به پردازنده A15 Bionic اپل به‌همراه 4 گیگابایت حافظه رم است. بنابراین این اسمارت‌فون به آسانی و بدون کوچک‌ترین وقفه قادر به اجرای امورات روزمره کاربران خواهد بود.

از جنبه طراحی نیز این کاربر به منظور استفاده کامل از فضای نمایشگر اقدام به ساخت یک کیس آلومینیومی مستطیلی‌شکل با حداقل حواشی جهت استقرار پنل نمایشگر LCD نموده است. در راستای دستیابی به یک هندست واقعا بدون حاشیه، آی‌فون جدید از یک نمایشگر تخت بدون انحنا بهره می‌گیرد. حواشی فوقانی، سمت چپ و راست نمایشگر از ظاهری باریک برخوردار بوده و ضخامت آنها تقریبا برابر با 1 میلی‌متر است.

تصویر آی‌فون جدید بدون ناچ در کنار آی‌فون 13 مینی

با این‌حال کاربر یوتیوبی صرفا به این موارد بسنده نکرده و پروژه آی‌فون‌ جدید را به سطحی فراتر از حد انتظار ارتقاء داده است. با توجه به عدم دسترسی به فضای بیش‌تر در نمایشگر جهت استقرار سیستم تاچ آی‌دی، شخص سازنده تصمیم گرفت تا حسگر اثرانگشت را در دکمه پاور تعبیه شده روی لبه جانبی دستگاه ادغام نماید.

همچنین به‌دلیل عدم وجود فضا جهت استقرار دوربین جلویی، این کاربر خلاق از یک مکانیسم موتوری پاپ‌آپ اختصاصی برای دوربین سلفی گوشی بهره گرفته است. بعلاوه به منظور ساخت یک آی‌فون رویایی و بدون هرگونه ویژگی محدود‌کننده،  باتری آی‌فون SE 3 با باتری موجود در گوشی آی‌فون X (دارای ظرفیت بالاتر) و پورت لایتنینگ نیز با درگاه USB-C جایگزین شد. با این‌حال علیرغم تمامی تغییرات فوق، این کاربر از فضای خالی باقی‌مانده در آی‌فون جدید جهت ارائه جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و قابلیت شارژ بی‌سیم استفاده کرد.

محصول نهایی این پروژه حقیقتا یک هندست فوق‌العاده است. این آی‌فون جدید با نمایشگر 4.7 اینچی و طراحی بدون حاشیه خود نه‌تنها در مقایسه با آی‌فون‌ 13 مینی از اندازه کوچک‌تری برخوردار است؛ بلکه از جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت USB-C و حتی باتری قدرتمندتر از آی‌فون SE نسل 3 بهره می‌گیرد.

آی‌فون‌ 13 مینی در کنار آی‌فون جدید

متاسفانه این آی‌فون جدید برای فروش قابل دسترس نبوده و احتمالا هرگز به بازار عرضه نخواهد شد. با این‌حال بر اساس برخی شایعات شرکت اپل در صدد به‌کارگیری پورت USB-C در گوشی‌های سری آی‌فون 14 است؛ مشخصه‌ای که پیش‌تر در تبلت‌های آی‌پد ایر 4 (2020) و آی‌پد مینی 5 (2021) مورد استفاده قرار گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH