آیا میدانید اولین گوشی هوشمند مایکروسافت توسط HTC تولید شده است؟

اکثر کاربرانی که از طرفداران برند تایوانی اچ تی سی هستند، احتمالا فکر می‌کنند که این کمپانی تنها به‌عنوان اولین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی با نام HTC Dream در سال 2008 وارد بازار اسمارت فون ها شد. اما با کمی جست‌وجو و بررسی گوشی‌های هوشمند می‌توان به نتایج جالب‌تری رسید! درواقع HTC در این لیست یک مقام اولی دیگر نیز دارد.

پیش از آنکه سیستم‌عامل اندروید به‌طور رسمی وارد بازار گوشی‌های هوشمند شود، ویندوز موبایل، سیستم‌عاملی بود که برخی از برندها برای تولید گوشی‌های هوشمند خود از آن استفاده می‌کردند. برند معتبر HTC که از سال 1997 به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان نوت بوک وارد بازار الکترونیک شد، یکی از آن‌ها بود.

این کمپانی، اولین شرکتی بود که نزدیک به یک دهه پیش، دست به تولید یک اسمارت فون با استفاده از سیستم‌عامل ویندوز موبایل زد.

بازمی‌گردیم به اکتبر سال 2002، زمانی که سامسونگ از سیستم‌عامل خود جهت گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. (این سیستم‌عامل به‌طور غیررسمی به‌عنوان ویندوز موبایل شناخته شد). این حرکت مایکروسافت، باعث تحول عظیمی در تولید گوشی‌های موبایل شد و باعث گردید تا تلفن‌های همراه دیگر تنها فقط یک وسیله ساده مکالمه به شمار نروند. اولین شرکت‌هایی که ازلحاظ سخت‌افزاری می‌توانستند از این سیستم‌عامل استفاده کنند شامل سامسونگ، Sendo و HTC و Compal می‌شدند. بعدها به دلایلی کمپانی تایوانی اچ تی سی به‌عنوان اولین تولیدکننده تجاری تلفن‌های همراهی که از این پلت فرم استفاده می‌کنند انتخاب شد.

HTC-Canary-Orange-SPV-03

اولین گوشی تولیدشده جهت شرکت Orange و بانام HTC Canary تولید شد.

این اسمارت فون، دارای صفحه‌نمایشی 2.2 اینچی بود که رزولوشن 176 در 220 را با تعداد 65 هزار رنگ در اختیار کاربر قرار می‌داد. پردازنده این هوشمند کوچک دارای قدرتی معادل 132 مگاهرتز بود. این تلفن همراه با حافظه داخلی 16 و 32 مگابایت به تولید انبوه رسید که البته قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه SD را نیز می توان از دیگر قابلیت های این دستگاه دانست.

باتری انتخابی برای این تلفن همراه، 1000 میلی‌آمپر قدرت داشت. همچنین این گوشی هوشمند از یک دوربین پشتی باکیفیت VGA نیز بهره‌مند بود.

دسترسی به نرم‌افزارهای ویندوز نظیر Outlook، Internet explorer و مدیا پلیر نیز از ویژگی‌های خاص این سیستم‌عامل به شمار می‌رفت. در سال 2002 شرکت Orange SPV به‌عنوان یکی از دارندگان گوشی‌های هوشمند وارد بازارهای جهانی شد.

این شرکت تا سال 2007 با تولید و عرضه انواع گوشی ها در بازارهای جهانی دوام آورد. آخرین گوشی این شرکت نیز توسط HTC و بانام SPV E650 یا HTC Vox تولید و عرضه شد. این گوشی نیز دارای ورژن 6 ویندوز موبایل بود و از یک کیبورد QWERTY بهره می‌برد.

اما هم‌اکنون، در سال 2014 میلادی، HTC اکثر تولیدات خود را با سیستم‌عامل محبوب اندروید تولید می‌کند، اگرچه هیچ‌گاه این شرکت از سیستم‌عامل مایکروسافت به‌طور کامل دست نخواهد کشید و به‌احتمال‌زیاد در اواخر همین سال میلادی تلفن همراهی با آخرین ورژن ویندوز فون یعنی نسخه 8.1 تولید و عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH