به استخراج بیت‌کوین در نروژ چراغ سبز نشان داده می‌شود

طبق گزارش سایت کوین تلگراف، در روز چهارشنبه، پیشنهاد ممنوعیت استخراج بیت‌ کوین توسط پارلمان نروژ رد شد.

پیشنهاد ممنوعیت استخراج بیت‌کوین، اولین بار در ماه مارس توسط حزب سرخ (حزب کمونیست نروژ)، پیشنهاد شد. در این هفته، این پیشنهاد به دلیل اینکه که تنها احزاب چپ‌گرای نروژ، از جمله حزب چپ سوسیالیست، حزب سرخ و سبز، از این ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال حمایت می‌کنند، لغو شد.

جران ملرود (Jaran Mellerud)، یکی از تحلیل‌گران مرکز تحقیقاتی آرکین (Arcane research) در مورد این تحولات گفت: “رأیی که این حزب‌ها از دست دادند، علیه ممنوعیت استخراج بیت‌کوین در یک مقیاس بزرگ بود.”

وی همچنین افزود: “با از دست دادن این رأی، این احزاب سیاسی تلاش می‌کنند که با افزایش مالیات برق مصرفی در استخراج بیت‌کوین، شرایط را برای استخراج کنندگان سخت کنند.”

برخلاف تلاش این احزاب، رشد شرکت‌های استخراج بیت‌کوین در نروژ در چند سال گذشته افزایش یافته است. در حال حاضر نروژ به اندازه 1% از هش‌ریت (Hash Rate) جهانی بیت‌کوین، مشارکت داشته و این کشور از 100 درصد انرژی تجدیدپذیر برای این کار استفاده می‌کند.

ملرود نروژی همچنین گفت که: “احزاب سیاسی مخالف بیت‌کوین در تلاش بوده‌اند که استخراج کنندگان بیت‌کوین را با استفاده از مالیات برق بیشتر، از کشور بیرون کنند و یا حتی به طور کلی استخراج آن را ممنوع کنند. خوشبختانه، آن‌ها در این کار موفق نبوده‌اند. این تصمیم دولت در مورد ممنوع نکردن آن، تیر خلاصی برای آن‌ها بود.”

طبق آمار منتشر شده در سایت کوین تلگراف، کشور نروژ یک منطقه سبز برای استخراج بیت‌کوین است و از انرژی آبی فراوان و قیمت انرژی پایینی برخوردار است.

قیمت هر کیلووات در ساعت در منطقه میانه شمالی و شمالی کشور نروژ، 0.12 کرون نروژ (0.012 دلار) است که یک مقدار بسیار پایین حساب می‌شود.

ملرود به این نتیجه رسید که احتمال پایین‌تری برای افزایش مالیات بر برق به طور خاص برای ماینرها وجود دارد. با افزایش علاقه خرده‌فروشی به ارزهای دیجیتال و ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، بیت‌کوین به آرامی وارد چشم‌انداز مالی نروژ می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH