اشتباهات پرتکرار در ترید ارزهای دیجیتال

اگر پای صحبت‌های یک تریدر حرفه‌ای بنشینید، تمرین، تکرار و آزمون و خطا مهم‌ترین نکات در میان گفته‌های اوست. هرچند اشتباه کردن در ابتدای راهِ ترید ارزهای دیجیتال، بخش جدایی‌ناپذیر معامله‌گری به حساب می‌آید، اما با شناخت اشتباهات رایج، این مسیر را سریع‌تر طی خواهید کرد. به همین خاطر  تصمیم گرفتیم تا در این مقاله درباره اشتباهات پر تکرار در ترید ارزهای دیجیتال صحبت کنیم. با خواندن این مقاله با آگاهی و آمادگی بیشتری در بازار رمز ارزها حاضر می‌شوید.

ورود به بازار بدون مطالعه، تحقیق و آموزش؛ کج گذاشتن اولین خشت معامله‌گری

بسیاری از افراد بلافاصله بعد از تصمیم‌گیری برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال، برای معامله‌گری اقدام می‌کنند. این افراد معمولا هیچ زمانی را برای مطالعه، یادگیری و آموزش صرف نکرده و در همان روزهای ابتدایی با شکست مواجه می‌شوند. بازارهای مالی به هیچ‌کس رحم نمی‌کنند و اگر فردی بر اساس اصول پیش نرود، قطعا زمین خواهد خورد؛ به همین خاطر شرط اول معامله‌گری، آشنایی با ارزهای دیجیتال از طریق تحقیق و آموزش است.

بعضی از افراد دنبال کردن تریدرهای حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی را به گذراندن یک دوره آموزش ارز دیجیتال ترجیح می‌دهند. هرچند مشاهده معاملات افراد حرفه‌ای مفید است؛ اما معامله‌گران تازه‌کار به یادگیری اصول اولیه نیاز دارند. تکیه کردن به حرف‌های سایر تریدرها و وابسته بودن به نظرات آن‌ها از مهم‌ترین اشتباهات در معامله‌گری است؛ زیرا هنگام خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید شرایط خودتان را کاملا بسنجید.

انجام معاملات بدون هدف و برنامه؛ اشتباه رایج تازه‌کاران ارز دیجیتال

با مشخص کردن هدف خود از انجام معاملات می‌توانید بسیاری از اشتباهات تریدرها را دور بزنید. یک استراتژی معاملاتی بدون هدف دقیقا مانند رانندگی بدون GPS به سمت مقصدی است که راهش را بلد نیستید. اهمیت تعیین هدف و برنامه برای ترید به حدی است که بعضی از تریدرهای حرفه‌ای چند جلسه تدریس خصوصی ارز دیجیتال را برای آن گذرانده‌اند.

برنامه معاملاتی به شما کمک می‌کند تا یک طرح جامع در طول حضورتان در بازار ارز دیجیتال داشته باشید. در این برنامه می‌توانید استراتژی، تعهدات زمانی و میزان سرمایه را مشخص کنید. پایبندی به این برنامه و تغییر ندادن آن بعد از مواجه شدن با شکست، یکی از اصول معامله‌گری است.

وارد کردن سرمایه اصلی به بازار؛ اشتباهی خانمان‌سوز

بسیاری از افراد تازه‌کار با مشاهده سودهای کلان بازار ارزهای دیجیتال برای وارد کردن کل سرمایه خود به بازار وسوسه می‌شوند. یکی از مهم‌ترین شعارهای سرمایه‌گذاری این است: «مقداری از سرمایه خود را وارد بازار کنید که توانایی از دست دادن آن را دارید.» حتی معامله‌گران حرفه‌ای نیز نمی‌توانند سود ۱۰۰ را تضمین کنند؛ بنابراین وارد کردن سرمایه اصلی به بازار می‌تواند کل زندگی فرد را نابود کند.

برای شروع کار، بهتر است از بخش کوچکی از سرمایه خود استفاده کرده و بهترین ارز را باتوجه‌به مارکت کپ، شرایط بازار و پیش‌بینی حرکت قیمت‌ها انتخاب کنید. گرفتن وام برای سرمایه‌گذاری یکی دیگر از اشتباهات تریدرهای ایده‌آل‌گرا است که در افراد تازه‌وارد مشاهده می‌شود.

تصمیم‌گیری‌های هیجانی ناشی از نداشتن استراتژی مشخص

داشتن یک استراتژی معاملاتی مشخص باعث می‌شود معامله‌گر تحت‌تاثیر احساسات و هیجانات عمل نکند. همه معامله‌گران باید نقاط ورود و خروج را برای خود تعیین کنند و یک استراتژی واحد را در پیش بگیرند. این کار باعث می‌شود افراد تازه‌کار درگیر احساسات و اخبار هیجانی دنیای ارزهای دیجیتال نشوند و با دقت در این مسیر گام بردارند.

چندین استراتژی مختلف برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال وجود دارد. معامله‌گران موفق معمولا بعد از آموزش اصولی و تمرین و تکرار بسیار، روش معاملاتی خاص خود را پیدا کرده‌اند. توجه کنید که یک روش خاص لزوما همه افراد را به سود نمی‌رساند؛ بلکه باید باتوجه‌به شرایط خود، میزان سرمایه و تحمل ریسکی که دارید، بهترین روش را برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال پیدا کنید.

آموزش نادرست توسط افراد کلاه‌بردار؛ یکی از مهم‌ترین اشتباهات تریدرها

درست است که آموزش ارز دیجیتال اهمیت ویژه‌ای در موفقیت معاملات دارد، اما متاسفانه جامعه پر از افراد کلاه‌بردار است. شیادان با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم، دوره‌های بی‌ارزش را با قیمت‌های گران می‌فروشند؛ دوره‌هایی که هیچ تاثیری در یادگیری روش‌های معاملاتی ندارند؛ بنابراین مهم‌ترین اشتباهات تریدرها را می‌توانیم اعتماد کردن به افراد غیرمتخصص یا اساتید غیرحرفه‌ای بدانیم.

علاوه‌بر این، بسیاری از افراد بعد از گذراندن یک یا دو جلسه آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال، به‌سرعت وارد بازار اصلی می‌شوند. عجله کردن در یادگیری و ورود به بازار بدون انجام معاملات آزمایشی رایج‌ترین اشتباه معامله‌گران تازه‌وارد است.

یادگیری صفر تا صد معامله ارز دیجیتال با دوره‌های آموزشی داجکس

در این مقاله به بررسی اشتباهات تریدرها در ابتدای مسیر معامله‌گری پرداختیم. آشنایی با اشتباه‌های پرتکرار در ترید ارزهای دیجیتال به شما کمک می‌کند تا از تجربه دیگران درس بگیرید و ریسک معاملاتتان را کاهش دهید. آموزش کافی و اصولی ارزهای دیجیتال اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاری است که برای محافظت از سرمایه خود باید انجام دهید. کارشناسان مجرب داجکس با علم به این قضیه و تکیه بر تجربه چندین ساله خود در زمینه ارزهای دیجیتال، جامع‌ترین دوره آموزشی را برای شما علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری تهیه کرده‌اند.

دوره‌های آموزشی dogex هرآنچه را که باید برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال بدانید، از مفاهیم مقدماتی تا پیشرفته، در اختیارتان قرار می‌دهد. به‌این‌ترتیب شما به هیچ پیش‌نیازی برای شروع آموزش معامله‌گری نیاز ندارید. اگر برای تهیه بهترین دوره ارز دیجیتال متناسب با نیازتان با چالشی روبه‌رو هستید، فقط کافی است با شماره تلفن ۰۰۹۷۱۴۵۶۵۶۸۷۱ تماس بگیرید یا به آدرس fa.dogex.ae مراجعه کنید. کارشناسان تیم داجکس آماده پاسخ‌گویی به همه سوالات شما عزیزان هستند و هرگونه ابهامی را درباره خرید و مشاهده دوره ارز دیجیتال برایتان برطرف می‌کنند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH