آی‌فون‌ 13 اپل به پرفروش‌ترین اسمارت‌فون جهان طی 3 ماهه نخست سال 2022 تبدیل شد

آی‌فون 13 به سومین اسمارت‌فون پرفروش جهان طی سال 2021 تبدیل شد. این دستاورد در حالی تحقق یافت که از آغاز فروش هندست مذکور تنها 3 ماه گذشته بود. بنابراین تعجب‌آور نیست که بدانیم دستگاه اپلی در سال 2022 نیز شروع بسیار مطلوبی داشته است. آی‌فون 13 کماکان بازار جهانی اسمارت‌فون را تحت سیطره خود قرار داده است. فرانسیسکو جرونیمو؛ تحلیل‌گر موسسه تحقیقاتی IDC گزارش می‌دهد که در دوره 3 ماهه منتهی به مارس 2022 آی‌فون 13 اپل عنوان پرفروش‌ترین اسمارت‌فون در جهان را به خود اختصاص داده است.

با این‌حال موسسه IDC به آمار کلی مربوط به فروش این هندست اشاره نکرده است. بعلاوه سهم این اسمارت‌فون از بازار مناطق مختلف جهان به‌صورت تفکیک شده نیز اعلام نشد. اما آی‌فون 12 و آی‌فون 11 به‌ترتیب پرفروش‌ترین گوشی‌های سال 2021 و 2020 به‌شمار می‌روند. بنابراین چنین شروع قدرتمندی برای آی‌فون 13 نیز کاملا قابل پیش‌بینی بود. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که آی‌فون 13 با قیمت‌گذاری خرده فروشی 799 دلاری در بازار ایالات‌متحده به فروش می‌رسد. همچنین این هندست از جدیدترین تراشه سری A اپل موسوم به A15 Bionic بهره گرفته و مجهز به پیکره‌بندی دوربین دوگانه روی پنل پشتی و یک نمایشگر ناچ‌دار 6.1 اینچی است. بعلاوه این اسمارت‌فون به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل iOS 15 روانه بازار می‌شود.

با نگاهی به رقبای آی‌فون 13 به‌نظر می‌رسد که این هندست بیش‌تر درگیر نبردی تن‌به‌تن با سایر مدل‌های اپلی بوده است؛ چرا که مدل 6.7 اینچی آی‌فون 13 پرو مکس لقب دومین اسمارت‌فون پرفروش جهان طی 3 ماهه نخست سال 2022 را به خود اختصاص داده است. این موضوع نشان می‌دهد که تعداد زیادی از مشتریان برای تهیه هندستی با نمایشگر بزرگتر حاضر به پرداخت هزینه بالاتری هستند.

مدل کوچکتر آی‌فون 13 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی موفق به کسب جایگاه چهارم شد؛ در حالی‌که آی‌فون 13 مینی با نمایشگر کوچک 5.4 اینچی در میان 5 اسمارت‌فون پرفروش جهان جایی نداشت. این موضوع دلیل روشنی برای تصمیم احتمالی اپل مبنی بر عدم عرضه آی‌فون 14 مینی محسوب می‌شود. به‌طور کلی 84 درصد درآمد حاصل از فروش آی‌فون‌های اپل طی 3 ماهه نخست سال 2022 مدیون خانواده آی‌فون 13 است. باقیمانده درآمد این بخش نیز از طریق فروش آی‌فون SE 2022 و مدل‌های قدیمی‌تر آی‌فون 12 و آی‌فون 11 به‌دست آمده است. نتایج فعلی نشان می‌دهند که سری آی‌فون 14 اپل حتی می‌تواند با استقبال چشمگیرتری مواجه شود.

نهایتا به‌نظر می‌رسد که غول کوپرتینویی به 2 اندازه مطلوب برای نمایشگر اسمارت‌فون‌های خود پی برده است؛ پدیده‌ای که با معرفی سری آی‌فون 14 در ماه سپتامبر می‌تواند میزان تقاضا برای این هندست‌ها را به میزان چشمگیری افزایش دهد. در دوره 3 ماهه گذشته 2 مدل 6.1 اینچی آی‌فون‌های اپل در میان 5 اسمارت‌فون پرفروش جهان جای گرفتند. این هندست‌ها احتمالا در میان مشتریانی که پیش‌تر از مدل‌های قدیمی‌تر 5.8 یا 4.7 اینچی آی‌فون استفاده می‌کردند؛ از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. حتی کاربرانی که پیش‌تر از هندست‌های قدیمی 4 اینچی استفاده می‌کردند نیز اکنون مدل‌های 6.1 اینچی آی‌فون را به‌عنوان یکی از گزینه‌های مورد علاقه خود مد نظر قرار می‌دهند.

اما واقعیت مهم‌تر احتمالا این است که فروش مدل 6.7 اینچی آی‌فون 13 پرو مکس از گوشی 6.1 اینچی آی‌فون 13 پرو پیشی گرفته است. این روند که از زمان عرضه سری آی‌فون 12 در اواخر سال 2020 همواره پابرجا بوده نشان می‌دهد که میزان تقاضا برای آی‌فون‌های بزرگتر عموما بیش‌تر بوده است. بدین‌ترتیب مدل 6.7 اینچی آی‌فون 14 مکس می‌تواند به یک دستگاه بسیار سودآور برای اپل تبدیل شود. این هندست دارای کلیه امکانات مورد علاقه مشتریان برای پرفروش‌ترین محصول اپل بوده و با وجود اندازه بزرگتر خود کماکان بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از مدل‌های پرو است.

میزان استقبال از هندست آینده اپل صرفا در گذر زمان مشخص خواهد شد؛ اما مدل 6.7 اینچی آی‌فون‌ 14 مکس می‌تواند به پرفروش‌ترین هندست جهان در سال آینده تبدیل شده و اپل در عوض 3 مورد احتمالا 4 دستگاه از 5 هندست پرفروش دنیا را تولید خواهد کرد.

در حال حاضر سامسونگ 2 جایگاه برتر باقیمانده را به خود اختصاص داده است

با بررسی 5 اسمارت‌فون پرفروش بازار طی 3 ماهه نخست سال 2022 مشخص می‌شود که سایر عناوین توسط سامسونگ اشغال شده است. اگرچه در این میان از پرچم‌داران سری گلکسی S22 خبری نیست. متاسفانه میزان تقاضا برای این هندست‌ها به اندازه‌ای نیست که آنها را در زمره پرفروش‌ترین‌های بازار قرار دهد. در عوض سامسونگ با عرضه 2 مدل مقرون‌به‌صرفه موفق به اشغال جایگاه‌های فوق شده است. مدل پایین‌رده گلکسی A12 به سومین هندست پرفروش جهان در حد فاصل ماه‌های ژانویه تا مارس سال 2022 تبدیل شد. بعلاوه مدل میان‌رده گلکسی A32 نیز رتبه پنجم را کسب کرد.

در حال حاضر سامسونگ برترین تولیدکننده هندست‌های پایین‌رده در جهان محسوب می‌شود و در 3 ماهه دوم سال 2022 نیز احتمالا کماکان این جایگاه را حفظ خواهد کرد. مدل‌های جانشین گلکسی A12 و گلکسی A32 با اسامی گلکسی A13 و گلکسی A33 پیش‌تر معرفی شده و به پیشبرد ماموریت سامسونگ برای عرضه دستگاه‌های 5G در تمامی رده‌های قیمتی کمک می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH