آینده اتریوم بعد از ادغام آن در تابستان امسال

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، خالق اتریوم در همایش روز پنج‌شنبه 29 اردیبهشت، تاکید کرد که برخلاف چندین بار لغو شدن، ادغام اتریوم در تابستان امسال حتماً اتفاق خواهد افتاد.

بوترین گفت که بعد از تقریباً 7 سال توسعه انتقال اتریوم از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS)، در نهایت به این هدف بسیار نزدیک شده‌ایم و به زودی اتفاق خواهد افتاد.

ماه ادغام اتریوم: آگوست، سپتامبر و اکتبر

بوترین گفت:”اگر اتفاق خاصی پیش نیاید، ادغام اتریوم در ماه آگوست اتفاق خواهد افتاد. اما معمولاً همیشه یک سری مشکلاتی پیش می‌آید. در این صورت ادغام اتریوم، در ماه سپتامبر یا اکتبر اتفاق می‌افتد.

با این حال، توسعه دهندگان اتریوم، قبلاً 8 ژوئن را به عنوان تاریخ بزرگترین ادغام شبکه آزمایشی در شبکه Ropsten تعیین کرده‌اند. ادغام شبکه تستی Ropsten قدم بزرگی به سمت ادغام شبکه اصلی اتریوم است که در تابستان امسال اتفاق خواهد افتاد.

بوترین اضافه کرد که این تست، بزرگ‌ترین تستی است که تا به حال انجام شده است. به این صورت که این شبکه تستی بزرگ، با برنامه‌های بسیار زیادی روی آن، از PoW به PoS منتقل می‌شود.

در نتیجه، موفقیت این آزمایش، تاریخ نهایی ادغام شبکه اصلی اتریوم را مشخص خواهد کرد.

نقشه راه اتریوم بعد از ادغام

طبق نقشه راه منتشر شده توسط بوترین در دسامبر 2021، بیکن‌چین (Beacon chain) که 1.5 سال است کار می‌کند، مسیر انتقال اتریوم از PoW به PoS را باز کرده است. بیکن‌چین، مکانیزم اثبات سهامی در شبکه اتریوم بوده که می‌توان گفت ستون فقرات اتریوم ورژن 2.0 است. این یلاک‌چین در دسامبر 2020 معرفی شد.

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر a16z، محبوبیت و شهرت اتریوم را به یک چاقوی دو لبه تشبیه کرد. این شبکه با تعداد کاربران فعال زیادی که دارد، همچنان یکی از رهبران بزرگ این بازار به حساب می‌آید.

طبق نقشه راه بوترین، بعد از ادغام، اتریوم روی مشکل مقیاس‌پذیری که دارد تمرکز خواهد کرد؛ آن هم از طریق مفهومی به نام شاردینگ (Sharding). شاردینگ مفهومی است که با استفاده از آن شبکه را به قسمت‌های کوچک‌تری تقسیم می‌کنیم که به هرکدام شارد می‌گوییم.

این نقشه راه، قدم‌های دیگری در مرحله بعد از جمله The Verge و The Purge دارد که اعتبارسنجی و کاهش بار داده برای گره‌ها در اتریوم را توسعه می‌دهد. هرچند بوترین گفته است که حتماً نیازی نیست که همه قدم‌های نقشه راه اجرا شود.

او گفت که اگر دو قدم اول، یعنی The merge (ادغام) و The Surge اجرا شوند، اتریوم به یک شبکه بسیار عالی تبدیل خواهد شد. همچین در مرحله بعد اگر The Verge و The Purge اجرا شوند، حتی بهتر خواهد شد.

بوترین گفت فضای کریپتو، که شامل اتریوم هم می‌شود، در چند سال گذشته بسیار روی برنامه‌های مالی تمرکز کردند. به نظر او سیستم‌های مالی بسیار خوب هستند اما ریسک بسیار بالایی دارند.

همچنین مشکل بوجود آمده در سیستم بلاک‌چین ترا، نگرانی‌های بوترین را در قسمت مالی این فضا بیشتر کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH