مناسب‌‌ترین دوربین برای جلسات آنلاین در سالن‌های کنفرانس

ویدئو کنفرانس بدون دوربین مناسب امکان‌پذیر نیست. اگر از دوربینی بدون کیفیت استفاده کنید، حتی در نتیجه کنفرانس نیز تاثیر منفی می‌گذارد. قبل از خرید دوربین جلسات آنلاین، لازم است تا فاکتور‌های مهم دوربین ویدئو کنفرانس مناسب را بشناسید. در این محتوا در مورد ویژگی‌های بهترین دوربین کنفرانس آنلاین و نحوه انتخاب مناسب‌ترین دوربین را گفته‌ایم. اگر قصد دارید تا کنفرانسی با‌کیفیت داشته باشید و فاصله‌ها را کم کنید، این محتوا برای شما نوشته شده است.

ویژگی‌های دوربین کنفرانس ویدئویی؛ کدام دوربین مناسب است؟

برگزاری جلسات آنلاین در همه حوزه‌های شغلی، کاربرد دارد. یکی از مزایای استفاده از ویدئو کنفرانس، ارتباط راحت بین افراد در سراسر دنیا است. اما اگر قصد داشته باشید تا این ارتباط به‌خوبی برقرار شود، باید قبل از خرید ویدئو کنفرانس با ویژگی‌های بهترین دوربین برای جلسات آنلاین آشنا شوید.

کیفیت تصویر مناسب‌ترین دوربین‌های کنفرانس آنلاین

۷۲۰ پیکسل، کمترین رزولوشن تصاویر ویدئو کنفرانس است که تصویری با کیفیت معمولی ارائه می‌دهد. در‌حالی که تکنولوژی جدید دوربین‌های ویدئو کنفرانس امکان پشتیبانی از رزولوشن ۱۰۸۰ یا Full HD و حتی 4K را نیز دارند. هرچقدر کیفیت دوربین بیشتر باشد، تصاویر نمایش داده‌شده واقعی‌تر و واضح‌تر خواهد بود. همان‌طور که کیفیت بالای تصاویر باعث افزایش قیمت وب کم می‌شود، دوربین کنفرانس ویدئویی نیز با کیفیت تصویر بالا، قیمت بیشتری دارد.

عملکرد ۳۶۰ درجه؛ پوشش همه‌جانبه سالن کنفرانس

در کنفرانس‌هایی که تعداد افراد شرکت‌کننده زیاد است، با یک دوربین معمولی، امکان حضور همه افراد در تصویر وجود نخواهد داشت. بااین‌حال، تکنولوژی به کمک کسب‌و‌کار‌ها آمده و راه‌حلی برای این مشکل ارائه داده است. با استفاده از دوربین کنفرانسی پانوراما یا لنز wide، دیگر نگران پوشش همه سالن نخواهید بود. با عملکرد دوربین های PTZ تصویر تمام حاضرین را بصورت ۳۶۰ درجه خواهید داشت و لازم نیست که افراد برای حضور در تصویر جابه‌جا شوند یا فقط یک‌نفر ارائه را در دست داشته باشد.

امکان تشخیص افراد فعال و دنبال‌کردن آن‌ها؛ حضوری واقعی‌تر در جلسه کنفرانس

در یک جلسه که تعداد فراوانی از افراد حضور دارند، کیفیت بالای دوربین کمک می‌کند تا چهره همه واضح باشد و قابلیت PTZ، حضور همه افراد در تصویر را تضمین می‌کند. اما گاهی پیش می‌آید کسی که تصویر افراد حاضر را می‌بیند، ولی متوجه نمی‌شود که در‌حال حاضر چه کسی صحبت می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا برای لحظه‌ای ارائه متوقف شود. اما دوربین‌های پیشرفته ویدئو کنفرانس امکان دنبال کردن فرد ارائه‌دهنده را دارند؛ با استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی Speaker Tracking، هنگامی که شخص شروع به صحبت می‌کند، تصویر روی او زوم می‌شود تا افراد آنلاین به‌راحتی صحبت‌ها را دنبال کنند. استفاده از این تکنولوژی باعث می‌شود تا جلسه شما واقعی‌تر باشد و راندمان آن نیز بیشتر خواهد شد.

انتخاب دوربین بر‌اساس نیاز افراد حاضر در کنفرانس

بعد از شناخت ویژگی‌های دوربین ویدئو کنفرانس، عامل دیگری نیز در انتخاب نهایی تاثیر‌گذار خواهد بود. ابعاد اتاق کنفرانس و نحوه چیدمان آن نیز اهمیت بسیاری دارد. ممکن است بهترین دوربین ویدئو کنفرانس را خریداری کنید، ولی باتوجه‌به فضای اتاق و نحوه چیدمان صندلی‌ها، عملکردی که مد‌نظر داشتید، تامین نشود. اتاق‌های کنفرانس بسته به تعداد افراد دسته‌بندی می‌شوند.

  • ۲ تا ۴ نفره
  • ۴ تا ۱۲ نفر
  • ۱۲ نفر به بالا

برای جلسات یک‌نفره، وب‌کم پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. بااین‌حال، حتی اگر یک نفر به جلسه اضافه شود، دوربین ویدئو کنفرانس جایگزین بهتری برای وب‌کم است. دوربین ویدئو ساده، برای تعداد کم افراد کافی خواهد بود؛ ولی هر‌‌چقدر تعداد افزایش پیدا کند، دوربین نیز باید قابلیت‌های بیشتری داشته باشد. علاوه‌‌بر‌ این، اگر ابعاد اتاق کنفرانس بزرگ باشد، باید از دوربین کنفرانسی استفاده کرد که به میکروفون نیز مجهز باشد. در این‌صورت، صدا با وضوح بیشتری به کل اتاق منعکس می‌شود.

تفاوت دوربین ویدئو کنفرانس با وب‌کم چیست؟

اصلی‌ترین هدف وب‌کم و دوربین کنفرانس، برقراری ارتباط بین افراد مختلف در سراسر دنیا است. بااین‌حال، در جزئیات این دو دوربین با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. مهم‌ترین تفاوت وب‌کم با دوربین کنفرانس در نحوه نمایش تصویر است. وب‌کم‌ها ثابت هستند و فقط یک زاویه را نمایش می‌دهند؛ اما دوربین کنفرانس ویدئویی قابلیت چرخش، زوم و پوشش زاویه‌های مختلف را دارد.

وب‌کم‌های پیشرفته، مجهز به میکروفون نیز هستند و به همین دلیل، صدا با کیفیت و وضوح بالاتری منتقل می‌شود. همین ویژگی در دوربین کنفرانس بسیار پیشرفته‌تر است. دوربین‌های کنفرانس، قابلیت اتصال چندین میکروفون و اسپیکر برای دریافت و انتقال صدا را دارند. همچنین، امکان ارسال و دریافت فایل‌های مختلف بین افراد شرکت‌کننده وجود خواهد داشت.

قیمت دوربین کنفرانس ویدئویی به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی در قیمت دوربین کنفرانس ویدئویی تاثیر‌گذار است. طبیعتاً هر‌چقدر تکنولوژی دوربین و امکانات آن پیشرفته‌تر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. زاویه لنز دوربین، رزولوشن تصاویر، گردش ۳۶۰ درجه دوربین و میکروفون‌های موجود در آن، باعث تغییر قیمت کالا خواهد بود. علاوه‌‌بر این، استفاده از هوش مصنوعی(Ai) و فناوری هایی مانند دنبال کردن سخنران یا Speaker Tracking، قاب‌بندی خودکار تصویر برای حذف صندلی‌ها و فضاهای خالی یا Auto Framing و همچنین مشخصات عمومی بااهمیتی مانند کشور سازنده، برند و اصل بودن آن نیز باعث تغییر قیمت نهایی می‌شود.

نکته‌ای که در خرید دوربین کنفرانس باید توجه کنید، کیفیت آن است. در بسیاری از مواقع، افراد کیفیت را فدای قیمت می‌کنند و بازدهی کار خود را پایین می‌آورند. در‌ نتیجه برای جبران آن مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتر می‌شوند. پس بهتر است در همان ابتدا، دوربینی با‌کیفیت و متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

جلسات آنلاین با‌کیفیت با دوربین کنفرانس ویدئویی یالینک پیرامون ارتباط

جلسات آنلاین، جزو جدایی‌ناپذیر کسب‌و‌کار‌های امروزی محسوب می‌شوند. به‌همین دلیل برای افزایش کیفیت این جلسات آنلاین باید از تکنولوژی روز دنیا بهره‌مند شد. دوربین ویدئو کنفرانس، از آن دسته تجهیزاتی است که در هر اتاق کنفرانسی باید وجود داشته باشد. فروشگاه پیرامون ارتباط، با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه تجهیز اتاق‌های کنفرانس، اقدام به فروش دوربین ویدئو کنفرانس با‌کیفیت و با قیمتی مناسب کرده است که با ارائه گارانتی، اصل بودن محصولات را تضمین می‌کند. دوربین کنفرانس از برند یالینک امکان پوشش سالن‌های بزرگ، زوم قوی و چرخش ۳۶۰ درجه را دارد.

شما می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به سایت piramoonertebat.com، تنوع محصولات اتاق‌های کنفرانس را مشاهده کنید و برای دریافت مشاوره خرید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۰۰۹۰ با کارشناسان پیرامون ارتباط تماس بگیرید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH