اچ‌تی‌سی در صدد معرفی یک اسمارت‌فون پرچم‌دار طی ماه آینده است

در گذشته و طی مقطعی از زمان، کمپانی اچ‌تی‌سی به‌ نوعی رقیب اصلی آی‌فون‌های اپل در دنیای اندروید به‌شمار می‌رفت. این برند تایوانی محصولاتی قدرتمند، قابل اعتماد و البته محبوب را تولید می‌کرد؛ اما بعدها بابت این برتری دچار غرور کاذب شد و برای تولید دستگاه‌های متوازن هیچ تلاشی از خود نشان نداد. مخاطبان وفادار این بی‌اعتنایی اچ‌تی‌سی را گناهی نابخشودنی قلمداد نموده و در نتیجه شمار طرفداران اسمارت‌فون‌های این برند تایوانی به سرعت شروع به ریزش کرد. در ادامه اچ‌تی‌سی برای رقابت با سایر تولیدکنندگان، بارها تلاش خود را به‌کار بست؛ اما تمامی این اقدامات دارای ماهیتی نامعقول بوده و نهایتا با شکست مواجه شدند.

در نتیجه اچ‌تی‌سی دچار فروپاشی شد و تلاش‌های خود برای تولید اسمارت‌فون را متوقف کرد. اکنون تقریبا 2 سالی است که اچ‌تی‌سی کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند را رها کرده و از این طریق بر ناتوانی خود برای عرضه یک محصول رقابتی صحه گذاشته است. اما اکنون به‌نظر می‌رسد که اچ‌تی‌سی بار دیگر تلاش می‌کند تا به بازار دستگاه‌های تلفن‌همراه وارد شود. موسسه آلمانی صدور گواهینامه با نام Telefication اعلام کرده که دستگاه با شناسه HTC 2QBK200 را به منظور مطابقت آن با الزامات قانونی کشور ژاپن مورد بررسی قرار داده است. با این‌حال مشخص نیست که چرا یک موسسه آلمانی برای انجام این‌کار انتخاب شده است.

بازگشت احتمالی اچ‌تی‌سی به بازار اسمارت‌فون، امید تازه‌ای را در دل طرفداران این برند زنده کرده است

متاسفانه موسسه Telefication به هیچ‌گونه جزئیات خاصی پیرامون این محصول جدید اشاره نکرده است. در واقع حتی مشخص نیست که این دستگاه یا مدل میان‌رده به‌شمار رفته یا در طیف گجت‌های پرچم‌دار طبقه‌بندی خواهد شد. از سوی دیگر دستگاه تولیدی آینده کمپانی احتمالا به یک راهنما برای دنیای متاورس تبدیل خواهد شد؛ چرا که اچ‌تی‌سی در ماه مارس سال جاری از تولید دستگاه مشابهی خبر داد. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا اچ‌تی‌سی برای مدت زمانی طولانی در بازار جهانی اسمارت‌فون باقی خواهد ماند یا بار دیگر ورشکستگی خود در این کسب‌وکار را تائید خواهد کرد.

بر اساس گزارشات پیشین، اچ‌تی‌سی در صدد عرضه نخستین اسمارت‌فون پرچم‌دار اندرویدی خود طی ماه آینده میلادی است. اخبار منتشر شده توسط وبسایت تایوانی Digitimes نشان می‌دهد که چارلز هوانگ؛ مدیرعامل واحد HTC Vive در منطقه آسیا -اقیانوسیه ضمن برگزاری رویداد اچ‌تی‌سی در کنگره جهانی موبایل سال 2022 این موضوع را مورد تائید قرار داد.

آخرین پرچم‌دار شرکت اچ‌تی‌سی با نام اچ‌تی‌سی U12 پلاس پیش‌تر در سال 2018 عرضه شد. پرچم‌دار آینده این شرکت بر برنامه‌های کاربردی در حوزه واقعیت‌افزوده و واقعیت‌مجازی تمرکز نموده و از قابلیت یکپارچگی عمیق با پلتفرم متاورس متن‌باز اچ‌تی‌سی موسوم به Viveverse پشتیبانی خواهد کرد.

موضوع جالب توجه اینکه اچ‌تی‌سی در سال 2018 بخش عمده‌ای از کسب‌وکار اسمارت‌فون‌های خود را به شرکت گوگل فروخت و از آن زمان به بعد صرفا تعداد محدودی گوشی ارزان‌قیمت و میان‌رده را در برخی بازارها عرضه کرده است. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا چنین بازگشتی برای کمپانی تایوانی موفقیت‌آمیز خواهد بود؟ برای پاسخ به این پرسش بایستی تا زمان عرضه دستگاه‌های جدید به بازار منتظر ماند. با این‌حال بی‌تردید طی هفته‌های آینده جزئیات بیش‌تری در این زمینه منتشر خواهد شد.

1 در مورد “اچ‌تی‌سی در صدد معرفی یک اسمارت‌فون پرچم‌دار طی ماه آینده است”

  1. اچ تی سی سیاست جدیدش باعث شکستش شد !

    باید موبایل های جدید با همان طراحی فلزی منحصر به فرد و رابط کابری جدید معرفی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH