سرمایکس

مدیرعامل پلتفرم سرمایکس: چالش اصلی ما در ارتباط بین بخش خصوصی با دولتی است

خبرنگار آی‌تی‌رسان در روز جمعه 6 خرداد طی یک مصاحبه با احسان مطلبی، مدیرعامل پلتفرم سرمایکس، در نمایشگاه متاراد که اولین نمایشگاه در حوزه رمزارزها بود، گفت‌وگو کرد و احسان مطلبی نظراتی را در مورد فضای نمایشگاه و محدودیت‌هایی که پیش روی آن بود بیان کرد.
در ادامه مدیرعامل سرمایکس، توضیحاتی در مورد پلتفرم سرمایکس و مزایای آن داد و همچنین در انتها صحبت‌هایی در مورد شرایط و چالش‌های قانون‌گذاری در حوزه بلاک‌چین و رمزارزها در ایران انجام شد.
در ابتدا از علی مطلبی پرسیدیم که تعدادی از شرکت‌های خصوصی بزرگ در حوزه ارز دیجیتال، در این نمایشگاه شرکت نکردند. آیا محدودیت‌هایی از طرف دولت برای شرکت در نمایشگاه وجود داشته؟
مدیرعامل شرکت سرمایکس گفت:

یک بخش بزرگی از شرکت نکردن همکاران دیگر، به دلیل محدودیت‌ از طرف خود نمایشگاه بود. به این صورت که به دلیل حساسیت بالایی که در این حوزه و عنوان رمزارز وجود دارد، محدودیت‌هایی ایجاد شد تا کنترل آن راحت‌تر باشد؛ زیرا درخواست برای شرکت در نمایشگاه بسیار زیاد بوده، اما به دلیل نبود زیرساخت مناسب برای کنترل، محدودیت‌هایی ایجاد شد.

وی اضافه کرد:

از آنجایی که این اولین نمایشگاه بلاک‌چین و رمزارز بود، خیلی با این عنوان آشنا نبودند و اطلاع دقیقی در مورد آن نداشتند. همچنین با کنسل شدن تعدادی از نمایشگاه‌های حوزه آی‌تی در چند ماه گذشته، باعث شد که افراد این نمایشگاه را هم جدی نگیرند.

وی افزود:

اما با این حال همین که عنوان رمزارز روی نمایشگاه خورد، این را یک حرکت مثبت در این حوزه می‌توان تفسیر کرد.

 

سرمایکس
مدیرعامل پلتفرم سرمایکس در ادامه توضیحاتی در مورد سرمایکس دادند. علی مطلبی افزود:

ما از سال 95 کار خود را شروع کردیم و در سال گذشته نام خود را از ارزجو به سرمایکس تغییر دادیم.

به گفته مدیرعامل سرمایکس، این پلتفرم، اولین کیف پول ایرانی را در اختیار کاربران قرار داده است که در نتیجه تمام دارایی‌هایی کاربران در داخل ایران نگه‌داری می‌شود.

علی مطلبی در این مورد گفت:

این یک نکته مثبت از نظر امنیت و اطمینان خاطر کاربران است و این کیف پول از شبکه‌های مختلف بزرگ پشتیبانی می‌کند. تعدادی از همکاران در اصل کار حسابداری می‌کنند و خرید و فروش ارزی انجام نمی‌دهند. اما ما ارز واقعی به کاربر انتقال می‌دهیم.

وی افزود:

شرکت سرمایکس امکان مراجعه حضوری را فراهم کرده است که کاربران می‌توانند در صورت نیاز، به صورت حضوری با این شرکت ارتباط داشته باشند.

مدیرعامل سرمایکس
در ادامه گفت‌وگو، در مورد شرایط قانون‌گذاری ارز دیجیتال در کشور از مدیرعامل سرمایکس سوال کردیم و او گفت:

من امیدوار هستم با توجه به بازخوردهای خوبی که از طرف مسئولین می‌بینیم، اتفاقات خوبی در قسمت قانون‌گذاری رمزارزها بیافتد. طبیعتاً تمام فعالین سالم این کسب‌وکار، موافق قانون‌گذاری هستند. این باعث می‌شود که از فضای ابهام‌آلود خارج شویم.

وی در ادامه افزود:

اولین چالش در برابر قانون‌گذاری رمزارزها این است که اول باید مشخص شود چه کسی مسئول این بخش است و در مرحله بعد به سمت قانون‌گذاری برویم. حوزه رمزارزها به بخش‌های مختلفی مثل بانک مرکزی، وزارت فناوری اطلاعات، وزارت اقتصاد، مجلس، قوه قضائیه و… مرتبط می‌شود که این باعث می‌شود با یک چالش بین‌سازمانی مواجه شویم. ابتدا باید یک مسئول مشخص شود و طبق آن قانون‌گذاری شود.

مدیرعامل سرمایکس در ادامه اضافه کرد:

چالش خاصی بین بخش‌های خصوصی به دلیل کم بودن تعداد آن‌ها وجوند ندارد؛ بلکه چالش در بین ارتباط بخش خصوصی با دولتی است که راه‌کار آن، ایجاد یک اتاق مشترک است؛ البته جلوی رانت هم گرفته شود که این وظیفه مسئولین است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH