آیا عمر کامپیوترهای خانگی به سر آمده است؟

از عمر IT تنها سه دهه می‌گذرد اما این حوزه از فناوری، در این مدت کوتاه موفق شد که چرخه کاملی را طی کند و امروز به نقطه پایان خود برسد. در روزگارانی نه چندان دور، که کامپیوتر تازه وارد خانه‌ها شده‌ بود، استفاده از آن تنها به نوجوانان و افراد تحصیل‌ کرده محدود می‌شد، در آن زمان حتی برای لحظه‌ای نمی‌شد که این دو گروه سنی را جدا از سیستم دید، اما رفته‌رفته بر تعداد کاربران خانگی این ماشین افزوده شد و تقریبا همه اعضا به نوعی از آن استفاده می‌کردند. به تدریج و با پیشرفته‌تر شدن ویروس‌های رایانه‌ای، نسل این ابزارها هم رو به انقراض رفت. هم‌اکنون قشر عظیمی از مردم با علاقه و اشتیاق فراوان منتظر جشن گرفتن پایان عمر این ماشین‌ها هستند.

سیمون یکی از کارشناسان این حوزه می‌گوید: همین گوشی‌های هوشمند و عظیم‌الجثه‌ای که امروزه تقریبا در دستان همه مشاهده می‌شوند، عامل اصلی برای پایان دادن به عمر کامپیوترهای خانگی‌اند. من افرادی را که از تبلت خود برای انجام اموری غیر از پخش فیلم استفاده می‌کنند ستایش می‌کنم، اما در عین حال هم با این عقیده مخالفم که چون مبلغ زیادی پول بابت خرید تبلت خود پرداخت کرده‌اند، حق دارند که از آن برای انجام هر کاری استفاده کنند.

نگاهی به برنامه‌های مبتنی بر ابر بیندازید، این برنامه‌ها قابلیت انجام تمامی اموری که با استفاده از PCها قابل انجام هستند را دارند که از آن جمله می‌توان به صفحه گسترده (Spreadsheet) اشاره نمود. امکان ندارد بتوانید برنامه‌ای را نام ببرید که تنها از طریق این PC قابل اجرا باشد.

مبتنی بر ابر؟ آیا در سفرهای آموزشی که تا به حال رفته‌اید، بدون هیچ‌گونه اختلالی به داده‌های مورد نیازتان دسترسی داشته‌اید؟ آیا بدون در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات جانبی هم این برنامه‌ها از کارایی لازم برخوردار‌ هستند؟ پس بگذارید پا را یک قدم فراتر بگذاریم؛ تبلت پیشرفته شما در مقایسه با یکی از کامپیوترهای عظیم‌الجثه خانگی چگونه است؟ می‌توانید پای تلویزیون خود بنشینید و ایمیل‌های خود را چک کنید، این تنها یکی از مزایای تبلت‌هاست.

کاربران تبلت خوب می‌دانند که این ابزار بیش از اندازه محدود است و نمی‌توانند از آن برای انجام همه امور خود استفاده نمایند، پس بهتر آن است که به همان سرگرمی‌های مضحک خود بپردازند! بگذارید یادآور شوم که آی‌پد برای کوچک کردن تصاویر ویدیویی به هیچ وجه مناسب نیست. فلش و دیگر برنامه‌های اصلی اجرای بازی هم به همین نحو هستند. آیا مطمئن هستید که نمی‌خواهید آی‌پد خود را با یکی از همین PCهای خانگی عوض کنید؟

تعویض آی‌پد با یک PC؟ هرگز، خوب شاید بخواهید که آن را با Asus Transformer Prime و کیبورد خوب آن معاوضه کنید، اما با یک کامپیوتر خانگی هرگز. شاید همین هم به خاطر نیازی است که مردم به تایپ کردن دارند. خود من احتمالا یک USB را به کیبورد ترجیح می‌دهم تا از این طریق بتوانم عکس‌های دلخواهم را چاپ کنم.

بنابراین تمام کاری که مردم جامعه ما باید انجام دهند آن است که کامپیوترهای غول‌پیکر و عظیم‌الجثه خود را با یک تبلت و کیبورد معاوضه کنند! اما چرا کمی صرفه‌جویی نکنند و به جای تبلت و یک کیبورد همراه، برای آن یک نت‌بوک نخرند؟ مطمئنا تفاوت زیادی میان یک تبلت و نت‌بوک وجود ندارد. به نظر من تبلت‌ها آمده‌اند که بمانند و روز به روز هم قدرتمند‌تر می‌شوند، با این وجود باز هم به یک کامپیوتر خانگی نیاز است.

2 در مورد “آیا عمر کامپیوترهای خانگی به سر آمده است؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH