کلاهبرداری ارز دیجیتال

ثبت یک میلیارد دلار کلاهبرداری ارز دیجیتال از طریق فضای مجازی!

در سال 2021 تقریباً نصف افرادی که در معرض کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، گفتند که همه چیز از یک تبلیغ، پست یا پیام در فضای مجازی شروع شد.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC)، رمزارز و فضای مجازی را دو ترکیب خطرناک معرفی کرده است؛ زیرا نصف کلاهبرداری‌ها در سال 2021 از فضای مجازی نشأت گرفته است.

طبق گزارش منتشر شده توسط FTC در روز جمعه، در سال 2021، یک میلیارد دلار از طریق ارز دیجیتال کلاهبرداری شده که این مقدار، از سال قبل، یعنی 2020، پنج برابر افزایش پیدا کرده و همچنین از سال 2018 نیز شش برابر افزایش داشته است!
کلاهبرداری ارز دیجیتال

همچنین فقط تا 31 مارس امسال مقدار کلاهبرداری به نصف کلاه برداری در سال 2021 رسیده، که نشان می‌دهد تعداد کلاهبرداری‌ها با سرعت در حال افزایش است.

FTC اعلام کرده که پلتفرم اینستاگرام (32%)، فیس‌بوک (26%)، واتس‌اپ (9%) و تلگرام (7%) کلاهبرداری ارز دیجیتال را شامل می‌شوند.

جالب است که پلتفرم توئیتر که از طرف جامعه ارز دیجیتال بسیار مورد پذیرش قرار گرفته، با وجود اینکه مملو از هرزنامه‌ها و ربات‌های کلاهبرداری است، در این آمار آورده نشده که در نوع خود عجیب است!

انواع کلاهبرداری ارز دیجیتال

طبق گزارش کلاهبرداری منتشر شده توسط FTC، رایج‌ترین نوع کلاهبرداری مربوط به سرمایه‌گذاری است که 575 میلیون دلار از یک میلیارد دلار کلاهبرداری را شامل شده است.

این کلاهبرداری‌ها به افرادی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند، وعده دروغین کسب سود بالا را می‌دهند؛ اما این سرمایه‌گذاران در نهایت همه سرمایه خود را از دست می‌دهند.

طبق FTC، این کلاهبرداری به این صورت است که شخصی خود را مدیر سرمایه‌گذاری جا می‌زند و به فرد، وعده رشد سرمایه را می‌دهد به شرطی که آن فرد، ارز دیجیتال مورد نظر را بخرد و آن را به حساب آنلاین آن شخص منتقل کند.

روش کلاهبرداری بعدی به این صورت است که شخصی خود را یک فرد مشهور جا می‌زند و به ما وعده چند برابر کردن ارز را می‌دهد به شرطی که سرمایه‌مان را به حساب او انتقال بدهیم. یا اینکه وعده پول و ارز رایگان می‌دهد.

همچنین FTC، روش‌های کلاهبرداری از طریق یک اثر هنری جعلی، کوین‌های کمیاب سمینارها و مشاوره‌های سرمایه‌گذاری جعلی و سایر کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری متفرقه را آورده است.

نوع بعدی کلاهبرداری ارز دیجیتال به صورت کلاهبرداری عاشقانه است. این مورد 185 میلیون دلار را شامل شده و به این صورت است که یک شخص به شما علاقه نشان می‌دهد و سعی می‌کند فرد را فریب دهد تا روی یک ارز کلاهبرداری سرمایه‌گذاری کند.

دو مورد بعدی، کلاهبرداری کسب و کار و دولتی است که به فرد می‌گویند، سرمایه شما براساس یک کلاهبرداری یا تحقیق دولتی، در ریسک از دست رفتن است.

این کلاهبرداری‌ها می‌توانند با متنی در مورد خرید ظاهراً غیرمجاز آمازون یا یک پاپ آپ آنلاین هشداردهنده که شبیه هشدار امنیتی مایکروسافت است، شروع شود. سپس به مردم می‌گویند که پول شما در خطر است.

در این نوع، کلاهبردار خود را نماینده بانک معرفی می‌کند و قصد برقراری امنیت سرمایه فرد را دارد.

FTC در یک مقاله روش‌هایی را برای پرهیز از کلاهبرداری‌های مربوط به ارز دیجیتال معرفی کرده است:

  • فقط کلاهبرداران از شما تقاضای ارسال ارز دیجیتال را دارند. نه برای خرید چیزی و نه برای محافظت از پول خود. این همیشه یک کلاهبرداری است.
  • فقط یک کلاهبردار به شما تضمین کسب سود بالا را می‌دهد. به کسانی که به شما وعده کسب سود زیاد، در زمان کم را می‌دهند، اعتماد نکنید.
  • هرگز دوستیابی و مشاوره سرمایه‌گذاری را با هم ترکیب نکنید. اگر با کسانی در فضای مجازی آشنا می‌شوید و آن‌ها می‌خواهند به شما مشاوره سرمایه‌گذاری دهند یا تقاضای ارسال ارز دیجیتال دارند، احتمالا کلاهبردار هستند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH