اولین ارزهای دیجیتالی که در سال 2013 در سایت کوین‌مارکت‌کپ لیست شدند

ارزهای دیجیتال هرروز بیشتر از روز قبل در حال گسترش و جایگزینی با ارز سنتی هستند و هرساله ارزهای دیجیتال بیشتری به این بازار اضافه می‌شوند.

جالب است بدانیم که ارزهای لیست شده در سایت کوین‌مارکت‌کپ در سال 2021 برابر با 8 هزار واحد بود و تا مارس 2022 به این تعداد، 700 واحد دیگر اضافه شد. همچنین در این تاریخ 30 صرافی جدید هم به سایت کوین‌مارکت‌کپ اضافه شد.

هرچند این سایت، از همان ابتدا همچنین لیست طولانی‌ نداشته است و ارزهای دیجیتال در دسته‌بندی‌های مختلف مثل دیفای، گیمینگ، متاورس و… نبودند. طبق داده‌های موجود، در تاریخ 9 می 2013، تنها 14 ارز دیجیتال در این سایت لیست شده بودند.

در بین اولین ارزهایی که لیست شدند، ارزهایی وجود داشتند که سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال حال حاضر، با آن‌ها آشنایی دارند. اما بعضی از آن‌ها برای تازه‌واردان ناآشنا هستند. 14 ارز اولی که لیست شدند، به این شرح است: Bitcoin ،Litecoin ،Peercoin ،Namecoin ،Feathercoin ،Terracoin ،Devcoin ،Freicoin ،Novacoin ،CHNcoin ،BBQcoin ،Minecoin ،BitBar و Ixcoin.

ارزهای دیجیتال لیست شده در سال 2013

راه‌اندازی کوین‌مارکت‌کپ در سال 2013

سایت کوین‌مارکت‌کپ در می 2013 و توسط برندون چز (Brandon Chez) تاسیس شد. در حال حاضر هم این سایت، یکی از سایت‌های پرکاربرد در حوزه ارز دیجیتال است و می‌توان با این سایت، همه ارزهای دیجیتال را بررسی کرد.

زمانی که این سایت راه‌اندازی شد، قیمت بیت‌کوین برابر با 111.87 دلار و ارزش بازار آن برابر با 1.2 میلیارد دلار بود؛ درحالی که در حال حاضر قیمت آن تقریباً 30 هزار دلار و ارزش بازار آن تقریباً 563 میلیارد دلار است.

از ارزهای دیگر این لیست، لایت‌کوین و تراکوین بوده که قیمت آن‌ها به ترتیب برابر با 3.38 دلار و 0.46 دلار بود. تراکوین جزوی از اکوسیستم ترا (LUNA) بود که اخیراً شکست بزرگی خورد و باعث شد ارز دیجیتال لونا و UST به شدت کاهش پیدا کنند و نابود شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH