بهترین پروژه های ان اف تی

معرفی برترین پروژه‌های NFT

دنیای ان اف تی NFT، دنیای بزرگی است که اگر وارد بازارهای مختلف آن مثل اوپن‌سی شوید، در میان هزاران پروژه‌ مختلف گم می‌شوید و هر لحظه به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. اما اکثر پروژه‌ها ارزشمند نیستند. در این مقاله به بهترین پروژه های ان اف تی در حال حاضر می‌پردازیم؛ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

CryptoPunks

کریپتو پانکس

پروژه CryptoPunks توسط شرکت لاروا لبز (Larva Labs) که یک شرکت توسعه در حوزه بازی‌های موبایلی، ابزارهای زیرساخت وب، طراحی دیجیتال و هنر فعالیت می‌کند، تاسیس شد. این پروژه با الهام از جنبش پانک لندن و آثار و فیلم‌های سایبرپانک (CyberPunk) ساخته شد. این پروژه را می‌توان محبوب‌ترین پروژه‌ای نام داد که شامل 10 هزار کاراکتر منحصربه‌فرد است.

ارزش کاراکترهای این پروژه را می‌توان به 12 نوع تقسیم کرد. رایج‌ترین نوع آن، پانک‌های انسانی (Human Punks) است. انواع دیگری نیز وجود دارد که آن‌ها هم محبوبیت بالایی دارند؛ مثل پانک‌های بیگانه (Alien Punks)، پانک‌های میمونی (َApe Punks) و پانک‌های زامبی (Zombie Punks).

پانک‌های بیگانه، ارزشمند‌ترین آن‌ها هستند و در یک حراجی، بیشتر از 8 میلیون دلار به فروش رسیده‌اند. گران‌ترین ان.اف.تی کالکشن کریپتوپانک، به مقدار باورنکردنی 124457 اتریوم، معادل 532 میلیون دلار به فروش رسیده است!

Bored Ape Yacht Club

میمون های کسل

BAYC توسط یوگا لبز (Yuga Labs) ساخته شد. ان.اف.تی‌های این کالکشن در شبکه اتریوم به عنوان توکن ERC-721 ذخیره می‌شوند. این پروژه شامل 10 هزار آواتار منحصربه‌فرد است. یعنی هیچ کدام شبیه به دیگری نیست. این باعث ارزشمند شدنشان می‌شود. کالکشن BAYC در میان تعدادی از افراد مشهور محبوب است و همچنین به عنوان کلیدی برای ورود به باشگاه‌هایی است که فقط مختص دارندگان این کالکشن است.

Mutant Ape Yacht Club

میمون های جهش یافته

MAYC محصول دیگری از یوگا لبز، بعد از BAYC است. در واقع نسخه‌های جهش یافته کالکشن قبلی به حساب می‌آید. این کالکشن شامل 20 هزار ان.اف.تی است. 10 هزار عدد از این کالکشن، به دارندگان کالکشن قبلی یعنی BAYC عرضه شد.

Otherdeed for Otherside

otherdeed for otherside

Otherdeed یک کالکشن ان.اف.تی شامل همه عناصر متاورس Otherside است. متاورسی که باز هم توسط یوگا لبز ساخته شده است. این پروژه در واقع به کالکشن BAYC متصل است. در این دنیا، افراد می‌توانند مالک زمین مجازی باشند و بیشتر از 10 هزار نفر می‌توانند به طور همزمان بازی کنند. متاورس Otherside قابلیت همکاری (Interoperability) دارد. این به این معنی است که کاربران می‌توانند بین متاورس‌های مختلف منتقل شوند.

هر کدام از ان.اف.تی‌های این کالکشن، شامل مجموعه‌ای از منابع است و بعضی از آن‌ها شامل موجوداتی به نام Koda هم هستند.

ArtBlocks NFT Project

otherdeed for otherside

ArtBlocks پلتفرمی است که به کلکسیونرها، شبکه‌ای تحت اتریوم ارائه می‌دهد که منحصربه‌فرد، قابل برنامه‌ریزی و سفارشی‌سازی دارد. این پلتفرم توسط اریک کالدرون (Erick Calderon) و جف داویس (Jeff Davis) در سال 2021 تاسیس شد. ماهیت این پلتفرم، این است که به هنرمندان این توانایی را بدهد تا با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین، بتوانند برای ساخت ان.اف.تی‌های منحصربه‌فرد، مواد دیجیتالی را ترکیب کنند.

در این پلتفرم، هر دو شخص، یعنی هنرمند و خریدار، هرچیز تصادفی‌ای کامپیوتر می‌سازد را قبول می‌کنند.

Azuki

Azuki

 

پروژه Azuki، توسط چیرو لبز (Chiru Labs) ساخته شده و از انیمه‌های ژاپنی الهام گرفته شده است. با اینکه این پروژه اوایل امسال راه‌اندازی شد، اما به دلیل استقبال زیاد از آن، 8700 کاراکتر آن زیر 3 دقیقه به فروش رسید و در کل بیشتر از 29 میلیون دلار فروخته شد.  این پروژه شامل 10 هزار ان.اف.تی است و دارندگان این پروژه، حق عضویت در The Garden را می‌گیرند. The Garden، در واقع متاورس ان.اف.تی آزوکی است.

CloneX

CloneX

CloneX یک کالکشن ان.اف.تی دیگر است که 20 هزار آواتار سه‌بعدی منحصربه‌فرد را شامل می‌شود. افرادی که این ان.اف.تی را می‌خرند، می‌توانند از آن در فضای مجازی، فیلم، بازی و… استفاده کنند.

این پروژه توسط یک هنرمند ژاپنی به نام Takashi Murakami و شرکت RTFKT ساخته شده است. این هنرمند بخاطر سبک متفاوت و استفاده از رنگ‌های مختلف در آثار خود معروف است.

Decentraland

دیسنترالند

دیسنترالند یک فضای آنلاین دیجیتالی و سه‌بعدی است. این پروژه روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است. این کالکشن در واقع زمین‌های مجازی این متاورس است که افراد می‌توانند خریداری کنند و آن را توسعه دهند. کاربران می‌توانند در زمین‌هایی که توسط دیگران توسعه داده شده، بگردند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. البته کارهای زیادی در این متاورس می‌توان انجام داد.

The Sandbox

سندباکس

سندباکس نیز یکی‌ دیگر از پروژه‌های متاورسی محبوب است که روی بلاک‌چین ساخته شده. خالق این پروژه، سباستین بورگت (Sebastien Borget) است. کالکشن این پروژه هم شامل زمین‌های مجازی داخل بازی است. نحوه کسب درآمد در این بازی به این صورت است که دارندگان زمین می‌توانند از بازدیدکنندگان زمین خود، پول دریافت کنند. کاربران همچنین می‌توانند زمین خود را به دیگران اجاره دهند یا اینکه زمین خود را توسعه بدهند و بعداً با قیمت بالاتر آن را بفروشند.

Moonbirds

moonbirds

کلکشن Moonbirds هم یکی دیگر از بهترین پروژه های ان اف تی حال حاضر است. این پروژه شامل 10 هزار ان.اف.تی به شکل جغد است که با خریداری آن، دارنده به مزایای دیگری از جمله عضویت در یک باشگاه خصوصی هم دریافت می‌کند. این پروژه توسط PROOF collective، که یک انجمن است که اعضای آن را هزار کلکسیونر و هنرمند ان.اف.تی تشکیل داده.

قیمت ساخت این ان.اف.تی در ابتدا 2.5 اتر بود که در زمان راه‌اندازی پروژه، برابر با 7 هزار دلار بود. 7 روز بعد از آن، این ان.اف.تی به 36 اتر رسید.

Doodles

doodles nft

کالکشن Doodles یکی دیگر از پروژه‌های جذاب است، که توسط سه شخص به نام‌های ایوان کیست (Evan Keast)، جردن کاسترو (Jordan Castro) و اسکات مارتین (Scott Martin) ساخته شده و شامل 10 هزار ان.اف.تی با صدها ویژگی مختلف است. هر ان.اف.تی می‌تواند یک اسکلت، حیوان، انسان یا چیزهای دیگر از جمله یک خیارشور باشد.

افرادی که دارنده ان.اف.تی این کالکشن هستند، اجازه دسترسی به یک‌سری محصولات و رویدادهای دیگر را دارند. همچنین این ان.اف.تی‌ها ویژگی حاکمیتی هم دارند، به این معنی است که دارندگان آن، می‌توانند در مورد ویژگی‌های این کالکشن، محصولات و رویدادها نظر و رای بدهند.

Meebits

meebits nft

سازندگان کالکشن CryptoPunks، یعنی لاروا لبز، بعد از موفقیتی که آن کالکشن به دست آورد، کالکشن Meebits را ساختند. این کالکشن یکی دیگر از برترین‌های این بازار به حساب می‌آید و شامل 20 هزار کاراکتر سه‌بعدی است. کالکشن Meebits از شخصیت‌های بازی‌های مشهور مثل Minecraft و Roblox الهام گرفته شده است.

9 هزار ان.اف.تی اول آن در سال 2021 تنها در عرض 8 ساعت، به مقدار 22500 اتر فروخته شد. ان.اف.تی‌های این کالکشن روی شبکه اتریوم قرار دارند و از آن‌ها می‌توانیم در آواتارهای داخل بازی‌ها، واقعیت مجازی و متاورس استفاده کنیم.

Cool Cats NFT

cool cats nft

کالکشن Cool Cats، یک کالکشن شامل 9999 ان.اف.تی است که در تاریخ جولای 2021 راه‌اندازی شد. ان.اف.تی‌های این کالکشن شامل 300 هزار ویژگی‌های مختلف، شامل بدن، صورت، کلاه و لباس است.

دارندگان این ان.اف.تی‌ها موارد زیر را هم دریافت می‌کنند:

  • دسترسی به انجمن Cool Cats
  • ایردراپ‌های رایگان
  • دسترسی به رویدادهای آینده این کالکشن
  • مجوزی غیر انحصاری برای انجام هر کاری با ان.اف.تی Cool Cat شخصی خود.

در این پروژه، نادر بودن ان اف تی‌ها به 8 دسته، تقسیم شده‌اند و یک مقیاس اندازه‌گیری برای این کار دارد که به ان.اف.تی‌ها امتیازی بین 3 تا 6 می‌دهد.

جمع‌بندی

بازار ان اف تی، بازاری جدید و نو است و نیاز به تنظیم مقررات بیشتری دارد تا به جایگاه بهتری دست پیدا کند. اما به هر حال پتانسیل رشد بسیار بالایی دارد زیرا مثل یک پازل گمشده می‌ماند که مزایای زیادی را با خود به همراه می‌آورد. در این مقاله به معرفی بهترین پروژه های ان اف تی پرداختیم. هر لحظه پروژه‌های جدیدی ساخته می‌شود که بعضی از آن‌ها ارزشمند و بعضی از آن‌ها فاقد ارزش و یا حتی برای کلاهبرداری هستند. به همین دلیل، پذیرش ریسک بالای آن، لازمه ورود و خرید و فروش در این بازار است.

به نظر شما کدام پروژه ان اف تی از بقیه جذاب‌تر هستند؟ آن را برایمان کامنت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH