ثبت رکورد سرعت نزدیک به یک گیگابیت بر ثانیه با شبکه ملی اطلاعات

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار ویدیویی در اکانت اینستاگرام خود، خبر از تست سرعت اینترنت 900 مگابیت بر ثانیه در پروژه شبکه ملی اطلاعات در استان بوشهر خبر داد.

وزیر ارتباطات با اشاره به پیشرفت در پروژه شبکه ملی اطلاعات نوید دسترسی سرعت چند صد مگابیتی را به مردم داد، وی در همین زمینه توضیح داد: تا چندی پیش تصور اینکه روزی سرعت‌های حدود یک گیگابیت بر ثانیه را تجربه کنیم عجیب و دور از دسترس به نظر می‌رسید، اما با آغاز اجرای کلان‌پروژه توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری (fttx)، انشالله به تدریج و تا پایان دولت سیزدهم، دسترسی به سرعت‌های چند صد مگابیتی برای بسیاری از هموطنان میسر می‌شود.

عیسی زارع پو ضمن تاکید به دستاوردهای پروژه افزایش دسترسی به شبکه فیبر نوری گفت: اجرای پروژه دسترسی به فیبر نوری نه تنها کیفیت و سرعت دسترسی را افزایش می‌دهد و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد بلکه زمینه اجرای نسل‌های بعدی ارتباطات چون 5G را به صورت فراگیر فراهم می‌کند.

وزیر ارتباطات در ذیل ویدیو منتشر شده نوشت: در مراسم روز جهانی ارتباطات سال جاری، در هنگام رونمایی از نخستین دسترسی‌های پروژه fttx در شهر بوشهر، سرعت حدود 900 مگابیت بر ثانیه به ثبت رسید. این شبکه پرسرعت در کنار خدمات بومی با کیفیت که شبکه ملی اطلاعات نامیده می‌شود، زیرساخت توسعه همه جانبه و بستری امن برای تحول فناوری پایه کشور در همه بخش‌ها خواهد بود. به خاطر همین، این سرعت واقعا صلوات دارد.

وزیر ارتباطات با انتشار این ویدیو از تمامی عوامل سازنده و اجرایی این پروژه تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت سیزدهم  این امکان برای بسیاری از هموطنان فراهم شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH