TSMC تولید تراشه‌های 2 نانومتری را در اواخر سال 2024 آغاز خواهد کرد

بسیاری از مردم از فناوری‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند یا سایر تجهیزات الکترونیکی مصرفی آگاه نیستند. به‌عنوان مثال اکثر مشتریان هنگام خریداری یک اسمارت‌فون جدید صرفا چندین ویژگی خاص آن‌را مدنظر قرار می‌دهند. در غالب موارد، مشتریان حتی از فرآیند تولید مورد استفاده توسط CPU، سرعت شارژ قابل پشتیبانی توسط باتری، اندازه پیکسل‌های دوربین و مواردی از این‌دست هیچ‌گونه اطلاعی ندارند.

به‌نظر می‌رسد که اکثریت خریداران صرفا آیتم‌های اعلام شده توسط فروشنده در تیزرهای تبلیغاتی را مدنظر قرار می‌دهند. با این‌حال مشتریان به منظور تصمیم‌گیری بهتر در رابطه با خرید بایستی از مشخصات بیش‌تری مطلع شوند. به‌عنوان مثال آیا می‌دانید که تراشه‌های پرچم‌دار امروزی با استفاده از کدام فرآیند تولید می‌شوند؟ این تراشه‌ها از لیتوگرافی 4 نانومتری برخوردار هستند. اما آیا می‌دانید این موضوع به چه معناست؟ رقم مذکور نشان‌دهنده فاصله میان 2 ترانزیستور در تراشه است. اما دستیابی به موفقیت در این زمینه چندان آسان نیست. به‌عنوان مثال تولید انبوه تراشه‌های 2 نانومتری تا پیش از سال 2024 آغاز نخواهد شد.

فرآیند تولید 2 نانومتری کمپانی TSMC

شرکت‌های سازنده تراشه پیش از آغاز تولید تراشه‌های جدید بایستی کارخانجات تولیدی جدیدی را احداث نمایند. هنگام احداث کارخانه بایستی چندین فاکتور مختلف مدنظر قرار گیرد که یکی از آنها به حفاظت از محیط زیست مربوط می‌شود. به‌نظر می‌رسد که TSMC طرح احداث یک کارخانه تولید تراشه‌های 2 نانومتری را جهت بررسی ارائه نموده است.

چنان‌چه همه چیز مطابق برنامه به پیش برود؛ در این‌صورت فرآیند ارزیابی زیست‌محیطی در نیمه نخست سال آینده میلادی به پایان خواهد رسید. کمپانی تایوانی تنها در آن زمان می‌تواند فرآیند احداث کارخانه را آغاز نماید. بر اساس پیش‌بینی‌ها نخستین فاز فرآیند ساخت و ساز تا پایان سال 2024 تکمیل خواهد شد.

TSMC در پایان سال گذشته، تصمیم خود برای توسعه کارخانه Zhongke را رسما اعلام کرد. مساحت این کارخانه نزدیک به 95 هکتار است. بر اساس پیش‌بینی‌ها کل سرمایه لازم برای توسعه این کارخانه بایستی معادل 26.97 تا 33.71 میلیارد دلار باشد. به بیان دیگر در مرحله اولیه بیش از 4500 فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

موضوع جالب توجه اینکه کمپانی تایوانی برنامه‌های بیش‌تری را در دست اجرا دارد. در واقع با توجه به مساحت کارخانه جدید و مبلغ بودجه تخصیص یافته جهت سرمایه‌گذاری به‌نظر می‌رسد که کارخانه تولید تراشه‌های 1 نانومتری نیز در همان مکان احداث خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها تولید آزمایشی فرآیند 2 نانومتری TSMC تا سال 2024 آغاز خواهد شد. در ادامه این کمپانی می‌تواند تولید انبوه را در سال 2025 آغاز نماید.

1 در مورد “TSMC تولید تراشه‌های 2 نانومتری را در اواخر سال 2024 آغاز خواهد کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH