هش ریت بیت کوین

قیمت بیت‌کوین به زیر 25 هزار دلار رسید و همزمان هش‌ریت بیت‌کوین سقف تاریخی زد

قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از تاریخ دسامبر 2020، به زیر 25 هزار دلار رسید و مقدار 500 میلیون دلار سرمایه لیکوئید شد. اتریوم هم که در هفته گذشته بالای 2000 دلار بود، به زیر 1300 دلار رسید؛ قیمتی که در سال 2018، سقف تاریخی اتریوم بود!

هش‌ریت (Hash Rate) بیت‌کوین سقف تاریخی زد و به 231.428 اگزاهش در ثانیه رسید و سختی شبکه بیت‌کوین به مقدار 30.283 تریلیون رسید.

هش‌ریت بیت‌کوین، که یک معیار اندازه‌گیری توان محاسباتی استخراج بیت‌کوین است، همزمان با ریزش قیمت بیت‌کوین به زیر 25 هزار دلار، سقف تاریخی جدیدی زد.

هش‌ریت، مربوط به توان محاسباتی تجهیزات استخراج و تائید تراکنش‌ها است. در کنار هش‌ریت، سختی شبکه بیت‌کوین هم به مقدار 30.283 رسید.

هش‌ریت
هش‌ریت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته

استخرهای استخراج بیت‌کوین متعددی وجود دارد که سهم‌های مختلفی از بازار را در دست دارند. بعضی از آن‌ها به شرح زیر است:

Poolin، AntPool، F2Pool، ViaBTC و SlushPool. البته بیشتر هش‌ریت بیت‌کوین، نامشخص و به صورت توزیع شده است.

هش ریت بیت کوین

جدا از سقوط کل بازار و احتمال از بین رفتن بسیاری از پروژه‌های رمزارز، اکوسیستم و هسته مرکزی شبکه بیت‌کوین همچنان قدرت می‌گیرد و هش‌ریت، سختی شبکه و ظرفیت شبکه (network capacity) سقف‌های تاریخی می‌زنند.

به‌علاوه، راه‌حل لایه 2 بیت‌کوین، یعنی شبکه لایتنینگ، ظرفیت خود را به 4 هزار بیت‌کوین رساند و هدف خود را در بالا بردن سرعت تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌های تراکنش، افزایش داد.

به همین دلیل، شبکه بیت‌کوین، توسط استخراج‌کنندگان، معامله‌گران و توسعه‌دهندگان، همچنان حمایت می‌شود و بیت‌کوین را به عنوان امن‌ترین شبکه بلاک‌چینی جهان نشان می‌دهد.

شرکت TBD که زیرمجموعه شرکت سرویس‌دهنده مالی Block به حساب می‌آید، اخیراً برنامه خود را در مورد ساخت یک وب غیرمتمرکز حول محور بیت‌کوین، به نام وب 5 (Web5) اعلام کرد. به نظر جک دورسی که موسس شرکت بلاک است، بزرگ‌ترین شبکه بلاک‌چینی، یعنی بیت‌کوین، نقش بزرگی را در تکامل اینترنت خواهد داشت.

برخلاف وب 3 که قصدش غیرمتمرکز کردن اینترنت است، وب 5 یک سیستم مبتنی بر هویت است که فقط روی شبکه بیت‌کوین اجرا می‌شود. وب 5 یک پلتفرم وب غیرمتمرکز است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را با استفاده از شناسه‌ها و گره‌های غیرمتمرکز بسازند.

1 در مورد “قیمت بیت‌کوین به زیر 25 هزار دلار رسید و همزمان هش‌ریت بیت‌کوین سقف تاریخی زد”

  1. امروز اومد زیر ۲۲
    بنظرم طبیعیه تا ۲۰ هم شاید بیاد
    ولی یه سال دیگه یهو میکشه بالا تا ۱۰۰ هزار دلار میره
    الان فرصت خوبی واسه خریده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH