5 فاکتور تاثیرگذار در قیمت و تعرفه پشتیبانی شبکه !

حتما برای شما هم پیش آمده که برای انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه با شرکت ها و کارشناسان مختلف صحبت می کنید که هر کدام قیمت های مختلفی را به شما می گویند و شما برای سنجش کیفیت خدمات پشتیبانی شبکه هر مجموعه دچار تردید هایی می شوید!

در ادامه موارد تاثیر گذار در قیمت پشتیبانی شبکه گفته شده است تا بتوانید بهترین خدمات پشتیبانی شبکه را از شرکت مورد نظر دریافت خود کنید.

 

1-شرایط و مفاد قرارداد پشتیبانی شبکه

برای سنجش کیفیت سرویس دهی شرکت پشتیبانی شبکه مورد نظر ابتدا باید تمام مفاد قرارداد پشتیبانی شبکه شرکت مربوطه را به دقت مطالعه کرده و اگر در بین موارد خوانده شده با موردی برخورد کردید که احتمال به وجود آمدن مشکلی را در آینده دادید، آن را با کارفرما در میان گذاشته و درباره تغییر آن مذاکره کنید.

به عنوان مثال در قرارداد پشتیبانی شبکه برخی از شرکت ها عنوان شده است که مشکل شما در صف پشتیبانی قرار میگیرد و سپس به آن رسیدگی می شود، این موضوع می تواند باعث نارضایتی شما از نحوه پاسخ گویی شود و شما نیاز داشته باشید که مشکل شما سریعا برطرف شود و نخواهید در صف منتظر بمانید.

 

2-تعداد ساعت ها و روز های ارائه سرویس پشتیبانی شبکه

اکثر شرکت های پشتیبانی شبکه بر حسب میزان ساعت و روز، نسبت به ارائه قیمت خدمات پشتیبانی شبکه اقدام می کنند که این موضوع به ظاهر مناسب به نظر می رسد اما در آینده می تواند مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد!

اصلی ترین موضوع در پشتیبانی شبکه های کامپیوتری خروجی مناسب است! خروجی مناسب در برخی موارد با 5 ساعت کار در ماه به دست می آید و در برخی مواقع با 50 ساعت زمان در ماه که اگر شما بخواهید به صورت ساعتی و روزی قرارداد پشتیبانی شبکه ببندید با مشکل محدودیت زمانی مواجه می شوید و مشکلات شما شاید با هزینه بیشتر به نسبت صرف زمان بیشتر برطرف شود!

 

صرف هزینه اضافی با قرارداد زمانی نادرست

از طرفی دیگر زمانی که قرارداد شما بر حسب روز و ساعت باشد، کارشناس پشتیبانی می تواند برای دریافت هزینه بیشتر زمان رفع مشکل شما را افزایش داده، در این صورت هم مشکل شما دیرتر برطرف می شود و هم هزینه بیشتری را باید بپردازید! اکثر افراد متوجه این موضوع نخواهند شد و تصور می کنند که مشکل آن ها زمان بر بوده است!

 

قرارداد پشتیبانی شبکه در ازای خروجی نهایی مناسب

در قرارداد پشتیبانی شبکه مناسب و اصولی، کارشناس و شرکت پشتیبانی شبکه باید تضمین خروجی مناسب را در قبال مبلغ مناسب بدهد و شما دیگر نگران هزینه های اضافی دیگر برای پشتیبانی شبکه نباشید. این وظیفه کارشناس پشتیبانی شبکه است که با بررسی دقیق بتواند این موضوع را تشخیص و به کارفرما به صورت شفاف اعلام کند.

3-تعداد تجهیزات سخت افزاری

تعداد تجهیزات مورد استفاده در یک مجموعه تاثیر زیادی بر روی قیمت خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه دارد و دلیل این موضوع میزان انرژی و زمانی است که باید برای نگهداری هر کدام از این تجهیزات گذاشته شود.

تعداد کامپیوتر ها، سرور ها، پرینتر ها، دوربین ها، اکسزپوینت ها و سوئیچ های شبکه از مهم ترین این تجهیزات هستند.

 

4-نوع سخت افزار های مورد استفاده

تمام تجهیزات مورد استفاده در شبکه مانند سرور ها ، سوئیچ ها و روتر ها  انواع مختلفی دارند که هر کدام دانش و تجربه مربوط به خود را برای راه اندازی و نگهداری سخت افزار نیاز دارند.

به عنوان نمونه نوع سوئیچ استفاده شده در شبکه می تواند بصورت مدیریتی و غیر مدیریتی باشد که راه اندازی و نگهداری از سوئیچ های مدیریتی نسبت به غیر مدیریتی ویژگی های خاص خود و در نهایت دانش و تجربه کافی را نیاز دارند.

 

5-سرویس های مورد استفاده در یک شبکه

هر کدام از تجهیزات شبکه ای که در یک مجموعه استفاده می شود می توانند استفاده های مختلفی داشته باشند، به عنوان نمونه یک کامپیوتر می تواند فقط برای وب گردی استفاده شود ولی کامپیوتر دیگر در کنار وب گردی برای انجام کارهای طراحی معماری و استفاده از نرم افزار های شرکت Adobe استفاده می شود و کامپیوتر دیگر برای استفاده از نرم فزار های دیگر

سرور های مورد استفاده در یک مجموعه هم به همین ترتیب هستند، به عنوان نمونه بر روی یک سرور فیزیکی ممکن است فقط یک سیستم عامل نصب باشد و سرویس اشتراک فایل روی آن پیاده سازی شده باشد اما بر روی سرور فیزیکی دیگر ممکن است سرویس مجازی سازی نصب شده باشد و چند سرور مجازی با سیستم عامل های مختلف که هر کدام شامل یک یا چند سرویس هستند به صورت همزمان در حال سرویس دادن در شبکه باشند!

در نتیجه هر سخت افزار می تواند شامل یک یا چند سرویس باشند که تعداد و نوع این سرویس ها بر روی قیمت پشتیبانی آن ها تاثیر گذار است.

 

قیمت نهایی پشتیبانی شبکه چطور به دست می آید؟

برای اینکه بتوانید قیمت درست خدمات پشتیبانی شبکه را بدست بیاورید، شرکت پشتیبانی شبکه مورد نظر شما موظف است لیست قطعات سخت افزاری نظیر تعداد سرور ها و کامپیوتر ها، لیست سرویس های نرم افزاری نظیر اشتراک فایل و مدیریت آنتی ویروس ها، مشکلات فعلی که درگیر آن ها هستید و نیاز هایتان را از شما دریافت کند و در ازای پشتیبانی و نگهداری از آن ها و رفع مشکلاتشان از شما مبلغی را به صورت یکساله یا ماهیانه دریافت کند.

همچنین در قرارداد پشتیبانی شبکه باید مشخص بشود که در ازای اضافه شدن سخت افزار و نرم افزار های مشخص چه مبلغی به مبلغ توافق شده اضافه می شود. مبلغ اضافه شده به دو قسمت مبلغ راه اندازی سرویس و سخت افزار مورد نظر و همچنین مبلغ نگهداری از آن تقسیم می شود.

اگر موارد گفته شده در قرارداد پشتیبانی شبکه را رعایت بکنید و شرکت مورد نظر فاکتور های دیگر نظیر کیفیت را نیز داشته باشد بدون اینکه نسبت به دریافت خدمات پشتیبانی شبکه نگران باشید میتوانید سرویس مناسب با قیمت درستی را دریافت کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH