آپدیت اندروید 12 برای سامسونگ گلکسی A13 5G منتشر شد

روز گذشته خبر خوشایندی برای کاربران اسمارت‌فون گلکسی A13 5G در ایالات‌متحده منتشر شد. بر این اساس انتشار به‌روزرسانی اندروید 12 و رابط کاربریOne UI 4.1 برای گوشی 5G رده پایین سامسونگ بالاخره آغاز شده است. در حال حاضر آپدیت نرم‌افزاری جدید برای نسخه لاک شده طرف قرارداد اپراتورهای مخابراتی منتشر شده است.

آپدیت اندروید 12 برای گلکسی A13 5G از فیرم‌ور با شماره ورژن A136USQU2BVE9 استفاده می‌کند. بعلاوه این به‌روزرسانی شامل رابط کاربری One UI 4.1 و پچ امنیتی ماه مه 2022 اندروید است. به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید دهها ویژگی جدید را برای هندست به ارمغان آورده و بسیاری از حفره‌ها در زمینه امنیت و حریم خصوصی را برطرف می‌کند.

کاربران گلکسی A13 5G در ایالات‌متحده هم‌اکنون با مراجعه به مسیر Settings > Software Update و لمس دکمه Download and install می‌توانند این به‌روزرسانی را به‌صورت دستی برای هندست خود دانلود نمایند. همچنین کاربران در صورت تمایل می‌توانند فیرم‌ور جدید را از اینترنت دانلود نموده و آنرا به‌صورت دستی روی هندست خود فلش کنند. این هندست پیش‌‌تر با سیستم‌عامل اندروید 11 به بازار عرضه شد و در آینده نیز از یک به‌روزرسانی اندرویدی دیگر بهره‌مند خواهد شد.

امکانات رابط کاربری One UI 4.1 مبتنی بر اندروید 12 برای سامسونگ گلکسی A13 5G

در آپدیت جدید، طراحی رابط کاربری مورد بازنگری قرار گرفته و با وجود مشخصه پالت رنگ، اسلایدرهای ضخیم‌تر، اینترفیس جدید انتخاب ویجت‌ها، ویجت‌هایی با ظاهر مدرن‌تر و ویجت‌های متنوع‌تر در لاک اسکرین، تجربه کاربری دستگاه ارتقاء یافته است. بعلاوه سامسونگ عملکرد دستگاه را بهبود بخشیده و قابلیت غیرفعال کردن سرویس بهینه‌سازی بازی (GOS) را در اختیار کاربران قرار داده است. حتی کاربران از طریق مشخصه Quick Share قادر به اشتراک‌گذاری پسوردهای شبکه وای‌فای هستند.

اپلیکیشن گالری می‌تواند افکت‌های پرتره را به هر تصویری که یک شخص در آن قرار دارد؛ اضافه نماید. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا جلوه‌های نوری پرتره را تغییر داده و عکس‌های متحرک غیرضروری را به تصاویر ثابت تبدیل نمایند. همچنین کاربران می‌توانند تصاویر و ویدیوها را از طریق آلبوم‌ها و در بستر یک لینک منفرد به اشتراک بگذارند. همچنین می‌توان تصاویر ثابت از برخی مناظر را به ویدیوهای تایم‌لپس 24 ساعته تبدیل کرد. بعلاوه کاربران می‌توانند ایموجی‌ها را به ورودی‌های تقویم اضافه نمایند. همچنین سامسونگ گزینه افزودن GIFها از Tenor به ایموجی‌های واقعیت‌افزوده را نیز اضافه نموده است. رنگ‌های پس‌زمینه در حالت Mask Mode قابل تغییر هستند.

مشخصه اشتراک‌گذاری زنده Google Duo به کاربران امکان می‌دهد تا ضمن برقراری تماس‌های ویدیویی، محتوای صفحه‌نمایش را با دیگران به اشتراک گذاشته و با همکاری یکدیگر برنامه‌ریزی نمایند. برنامه Samsung Health به منظور تحقق موثرتر اهداف کاربران، داده‌ها و روش‌های بیش‌تری را ارائه می‌دهد.

مشخصه SmartThings Find به کاربران امکان می‌دهد تا دستگاه‌های خود را با سایرین به اشتراک گذاشته و دستگاه‌های مفقود شده را با کمک یکدیگر پیدا کنند. همچنین در صورت جا گذاشتن هرگونه دستگاه سازگار، موضوع به اطلاع کاربر خواهد رسید. هنگامی‌که کاربران تصاویر و ویدیوها را با سایرین به اشتراک می‌گذارند؛ تاریخچه ویرایش نیز به سمت جلو جابه‌جا می‌شود. بنابراین شخص دریافت‌کننده قادر به لغو ویرایشات انجام شده خواهد بود. اکنون مشخصه Bixby Routines امکانات بیش‌تری از جمله درصد شارژ باتری دستگاه گلکسی واچ جفت شده را دریافت نموده است.

همچنین کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌هایی که مایل به اصلاح خودکار متون در آنها با استفاده از صفحه‌کلید سامسونگ هستند را به‌صورت سفارشی تعیین نمایند. این مشخصه از قابلیت ادغام گرامری پیشنهادات زبانی و اصلاحات املایی برخوردار است. همچنین به لطف وجود مشخصه RAM Plus، افزایش ظرفیت رم مجازی جهت دستیابی به قابلیت مولتی تسکینگ بهتر نیز امکان‌پذیر خواهد بود. نهایتا تعادل صدا برای هدفون‌های سیمی و بی‌سیم از طریق منوی Accessibility قابل تنظیم است.

2 در مورد “آپدیت اندروید 12 برای سامسونگ گلکسی A13 5G منتشر شد”

  1. فقط برای این مدل از سامسونگ دیگه، درسته؟ چون منم سامسونگ دارم و تقریبا دوماهی میشه که به ۱۲ ارتقا دادم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH