سامسونگ گلکسی واچ 5 احتمالا زشت‌ترین اسمارت‌واچ سال 2022 لقب خواهد گرفت

بر اساس اعلام یک خبرچین مشهور با نام Ice Universe، سری آینده گلکسی واچ 5 شرکت سامسونگ احتمالا از جنبه زیبایی‌شناختی چندان دلچسب به‌نظر نخواهد رسید. ظاهرا غول کره‌ای از عرضه نسخه کلاسیک با قاب قابل چرخش فیزیکی و منحصربه‌فرد صرفنظر نموده و آن‌را با یک مدل ممتاز دیگر موسوم به گلکسی واچ 5 پرو جایگزین خواهد کرد. بر اساس اطلاعات لو رفته، سامسونگ در طراحی این مدل از الگوی اسپرت گلکسی واچ 4 استفاده خواهد کرد.

به گفته Ice Universe سری گلکسی واچ 5 از جنبه زیبایی‌شناسی شاهد نوعی عقب‌گرد بوده و احتمالا در طیف زشت‌ترین ساعت‌های سال 2022 قرار می‌گیرد. این اظهارات مشخصا از آنجا جالب به‌نظر می‌رسند که سری گلکسی واچ 4 با استقبال مطلوبی از جانب مشتریان مواجه شده و در طیف برترین ساعت‌های هوشمند موجود در جهان طبقه‌بندی می‌شود. مدل استاندارد گلکسی واچ 4 در 2 مدل با اندازه‌های 40 و 44 میلی‌متری روانه بازار می‌شود؛ در حالی‌که بر اساس شایعات، مدل جانشین این اسمارت‌واچ در 2 سایز 40 و 42 میلی‌متری عرضه خواهد شد. نهایتا گلکسی واچ 5 پرو نیز تنها در یک سایز قابل دسترس خواهد بود.

اندازه دقیق این مدل هنوز اعلام نشده است؛ اما با توجه به احتمال افزایش 60 درصدی ظرفیت باتری نسبت به بزرگ‌ترین مدل گلکسی واچ 4 کلاسیک (ارتقاء از 361 به 572 میلی‌آمپرساعت) می‌توان حدس زد که اندازه گلکسی واچ 5 پرو به میزان قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت؛ مگر آنکه بهره‌وری تراشه آینده سامسونگ به میزان بسیار زیادی افزایش یافته یا ورژن آینده سیستم‌عامل Wear OS 3 به نحو بسیار مطلوبی بهینه‌سازی شده باشد. برای مقایسه جالب است بدانید که ورژن بزرگتر گلکسی واچ 4 کلاسیک از اندازه 46 میلی‌متری برخوردار است.

آیا سامسونگ گلکسی واچ 5 محصولی زشت با حاشیه غیرقابل چرخش خواهد بود؟

Ice Universe پیش‌تر ادعا کرده بود که گلکسی واچ 5 پرو مجهز به حواشی بسیار بزرگی خواهد بود. امروز نیز وی بار دیگر تاکید کرد که این اسمارت‌واچ دارای حواشی بسیار عریض در اطراف نمایشگر خواهد بود. همچنین به‌نظر می‌رسد که این محصول از الگوی طراحی یکپارچه بهره نخواهد برد. همچنین Ice Universe به منظور ارائه درکی بهتر از طراحی احتمالی گلکسی واچ 5 پرو تصویری را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است. بر این اساس به‌نظر می‌رسد که ضخامت حواشی اطراف نمایشگر در مقایسه با گلکسی واچ 4 کمی افزایش خواهد یافت.

تجسمی ساده از ظاهر سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو

همچنین این افشاگر معتقد است که شکاف موجود میان طراحی اسمارت‌واچ‌های سامسونگ و ساعت‌های هوشمند اپل افزایش خواهد یافت. اپل واچ سری 77 دارای الگوی طراحی مربعی‌شکل است و در 2 سایز 41 و 45 میلی‌متری به بازار عرضه می‌شود. این مدل دارای حواشی بسیار باریک بوده و بهره‌برداری حداکثری از فضای نمایشگر در آن نسبت به اسمارت‌واچ‌های سامسونگ به نحو مطلوب‌تری انجام شده است. انتظار می‌رود که اپل واچ سری 8 از طراحی بازبینی شده با لبه‌های تخت برخوردار باشد.

Ice Universe تا آنجا پیش رفته که به کاربران توصیه می‌کند تا از خریداری سری گلکسی واچ 5 خودداری نمایند. اکنون این پرسش در ذهن مطرح می‌شود که آیا سری گلکسی واچ 5 سامسونگ واقعا تا این اندازه بد خواهد بود؟ در پاسخ بایستی اعلام کرد که Ice Universe نگرشی افراطی داشته و اگرچه طراحی سری آینده گلکسی واچ احتمالا برای برخی کاربران ناامیدکننده خواهد بود؛ اما ساعت‌های هوشمند خانواده گلکسی واچ 5 سامسونگ کماکان نبایستی نادیده گرفته شوند.

در وهله نخست بایستی توجه داشت که گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک به‌ترتیب سومین و چهارمین مدل اسمارت‌واچ‌های پرفروش در جهان طی 3 ماهه نخست سال 2022 به‌شمار می‌روند. بنابراین بی‌تردید سامسونگ از دانش و توانایی لازم برای ساخت اسمارت‌واچ‌های محبوب برخوردار است.

ثانیا اگرچه گلکسی واچ 5 پرو احتمالا فاقد حاشیه فیزیکی قابل چرخش خواهد بود؛ اما با توجه به شایعات مطرح شده پیرامون کیفیت ساخت ممتاز آن انتظار می‌رود که این مدل کماکان یک محصول جالب و جذاب قلمداد شود. بعلاوه انتظار می‌رود که ساعت‌های هوشمند نسل آینده سامسونگ از ویژگی جدید سنجش دمای بدن برخوردار باشند. این مشخصه مکمل بسیاری از قابلیت‌های مرتبط موجود در حوزه سلامت خواهد بود.

با این‌حال Ice Universe یکی از افراد کهنه‌کار در صنعت به‌شمار می‌رود. اکنون صرفا بایستی امیدوار باشیم که سری گلکسی واچ 5 به اندازه پیش‌بینی‌های وی ناامیدکننده نباشد. بر اساس پیش‌بینی‌ها میزان صحت و سقم ادعاهای مطرح شده توسط Ice Universe در روز 10 آگوست (19 مرداد ماه) و همزمان با برگزاری رویداد آینده Galaxy Unpacked مشخص خواهد شد.

2 در مورد “سامسونگ گلکسی واچ 5 احتمالا زشت‌ترین اسمارت‌واچ سال 2022 لقب خواهد گرفت”

  1. سامسونگ همه چیش عالیه
    اینایی هم که میگن ایراد الکیه
    خب به سلیقه شما نمیخوره
    لابد میگید آیفون خوبه و محصولات الکی گرونش؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH