بیل گیتس: بازار ارز دیجیتال و ان اف تی براساس یک نظریه احمقانه‌ است

بیل گیتس: بازار ارز دیجیتال و NFT براساس یک نظریه احمقانه‌ است

موسس شرکت مایکروسافت اخیراً از توکن‌های غیر مثلی (NFT)، انتقاد کرد و گفت این حوزه، کاربرد خاصی برای جامعه ندارد. از نظر او، بازار ارز دیجیتال و NFT، بر اساس یک نظریه احمقانه است و مردم باید در این حوزه احتیاط کنند.

انتقاد دوباره از ارز دیجیتال

بیل گیتس، میلیاردر آمریکایی اخیراً در یک کنفرانس، موضع ضد کریپتویی خود را حفظ کرد و به طعنه گفت که توکن‌های غیر مثلی، مثل تصویر دیجیتالی یک‌سری میمون، حتماً باعث پیشرفت جهان خواهند شد!

نظری که او داد احتمالاً مربوط به کالکشن NFT معروف باشگاه میمون‌های کسل (Bored Ape Yacht Club یا BAYC) بود که کاریکاتورهای مختلف از میمون‌ها را به تصویر می‌کشد و بر بستر اتریوم ساخته شده است. در چند سال گذشته، این کالکشن، سلبریتی‌های زیادی را به خود جذب کرد از جمله مدونا، نیمار و… که این افراد برای خرید یک تصویر میمون، هزاران دلار خرج کرده‌اند.

بیل گیتس همچنین در ادامه توضیح داد که بازار ارز دیجیتال از دید او چگونه است:

به عنوان یک کلاس دارایی، این دارایی‌های دیجیتال، 100 درصد براساس یک نظریه احمقانه است، به طوری که یک فرد می‌خواهد آن را با قیمت بیشتری از من بخرد.

طبق این نظریه، مردم به ارزیابی‌های قیمتی، گزارش‌های کسب درآمد و بقیه اطلاعات حیاتی توجه نمی‌کنند و فقط می‌خواهند این دارایی احمقانه خود را به یک خواسته احمقانه دیگر بفروشند؛ آن هم با یک قیمت بالاتر!

زمانی که این خواسته‌های احمقانه تمام شود، بازار سقوط می‌کند و فقط یک‌سری سرمایه‌گذار می‌مانند با دارایی‌هایی با قیمت بیش از حد که کسی هم حاضر نیست آن‌ها را بخرد.

یک ماه پیش، بیل گیتس اعلام کرد که هیچ سرمایه‌گذاری‌ روی دارایی‌های دیجیتال نکرده است و ارز دیجیتالی ندارد. او گفت که فقط روی چیز‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که یک خروجی با ارزش داشته باشد. بنابراین دارایی‌های دیجیتال این کیفیت را برای او ندارند.

نظرات دیگران در مورد NFT

جدا از نظراتی که بیل گیتس راجع به این بازار زد و همه‌جا پخش شد، این بازار منتقدان دیگری هم دارد. سال گذشته جو روگان (Joe Rogan)، کمدین و پادکستر محبوب آمریکایی گفته که هیچ علاقه‌ای به بازار NFT ندارد و ارز دیجیتال را یک بازار کلاهبرداری خطاب کرد.

روگان گفت که متوجه نمی‌شود چرا یک فرد باید کلی پول بابت یک تصویر دیجیتالی بدهد، درحالی که می‌تواند به راحتی آن را رایگان دانلود کند.

او گفت: “مسئله این‌جاست که من همان عکس را در موبایلم دارم”

اوایل امسال، رپر آمریکایی، کانیه وست از طرفداران خود خواست که دیگر در مورد ورود او به NFT، با او صحبت نکنند. او گفت که می‌خواهد محصولات خود را برای دنیای واقعی بسازد و نه دیجیتالی. اما چند ماه بعد این هنرمند موضع خود را تغییر داد و علامت تجاری برنامه‌ای برای NFT و متاورس ثبت کرد!

1 در مورد “بیل گیتس: بازار ارز دیجیتال و NFT براساس یک نظریه احمقانه‌ است”

  1. کاملا با نظرش موافقم
    بنظر من هم دیجیتال در این بخش فقط میتونه یه چیزی واسه سرگرمی باشه و نه سرمایه گذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH