تبلیغات همسان، بنری و تکنیک‌هایی از دیجیتال مارکتینگ که کسب و کارتان را نجات می‌دهد!

مدت‌ها است از حضور دیجیتال مارکتینگ در دنیای کسب و کار‌ها می‌گذرد اما چندی است که تکنیک‌های مختلف آن برای بیزینس‌ها بیش از پیش پررنگ شده است. با این که تکنیک‌هایی مثل سئو و بازاریابی محتوایی در دراز مدت نتایج بهتری به همراه دارند، عده‌ای ترجیح می‌دهند با سرعت بیشتری نتایج بازاریابی دیجیتال بر روی کسب و کار خود را مشاهده کنند. برای همین است که پای تبلیغات هدفمندی چون تبلیغات همسان، تبلیغات بنری و تبلیغات پوش نوتیفیکیشن به میان می‌آید. قبل از اینکه درباره‌ی هر کدام توضیحات بیشتری بدهیم، اجازه دهید یک تعریف کامل از دیجیتال مارکتینگ با شما به اشترام بگذاریم.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال که مترادف عبارت دیجیتال مارکتینگ است، به مجموعه تکنیک‌های بازاریابی گفته می‌شود که در بستر دیجیتال پیاده‌سازی شود. برخی شروع آن را از ظهور رادیو و تبلیغاتی که از طریق آن پخش می‌شد می‌دانند. برخی دیگر معتقدند بازاریابی دیجیتال از بازاریابی تلفنی شروع شد. اما در اصل، دیجیتال مارکتینگ از زمان حضور اینترنت گسترش چشمگیری داشت و توانست جایگاه خود را در میان سایر مدل‌های بازاریابی، بدست بیاورد. الحق که امروزه می‌توان این تکنیک را برترین روش بازاریابی دانست.

علت این موضوع این است که هر کسب و کاری، در حال حاضر به سمت آنلاین شدن روی آورده است. یعنی بسیاری از سنتی‌ترین بیزینس‌ها هم حداقل یک وب‌سایت یا صفحه‌ی‌ شبکه‌های اجتماعی برای خود راه‌اندازی کردند. پس می‌توان گفت، تمام این کسب و کارها به دیجیتال مارکتینگ برای بهتر دیده‌شدن نیازمندند.

برای آشنایی بیشتر با این نوع بازاریابی، بهتر است انواع مختلف آن را بدانید:

  1. سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو
  2. بازاریابی محتوایی
  3. ایمیل مارکتینگ
  4. اینفلوئنسر مارکتینگ
  5. تبلیغات بنری
  6. تبلیغات اپلیکیشن
  7. تبلیغات همسان یا نیتیو ادز
  8. افیلیت مارکتینگ یا تبلیغات همکاری در فروش
  9. سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

۱۰. تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

۱۱. ویدیو مارکتینگ

۱۲. تبلیغات کلیکی

 

اهمیت دیجیتال مارکتینگ

ساده‌ترین جواب برای این سوال که چرا دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد، این است که تکنیک‌های مختلف آن واقعا در فروش و معرفی برند تاثیر بسیار زیادی دارند. حتی بیزینس‌هایی که مشتریان کاملا خاص داشته‌اند، توانسته‌اند به‌وسیله‌ی استراتژی‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ برند خود را به درستی در میان مخاطبان جا بیاندازند. به‌طور کلی اگر بخواهیم چند مورد از مزایای بازاریابی دیجیتال را لیست کنیم، می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • ارتباط بیشتر و موثرتر با مخاطبان
  • نرخ تبدیل (تبدیل مخاطب به مشتری) بالاتر
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  • تسریع در پیدا کردن مخاطب هدف
  • افزایش آگاهی از برند
  • دسترسی به مخاطبان بیشتر، حتی در گستره‌ی جهانی
  • رقابت سازنده
  • افزایش فروش چشمگیر

تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات همسان یا نیتیو ادز به شما کمک می‌کند ترافیک بیشتری به سمت وب‌سایت یا صفحات خود هدایت کنید. به دلیل اینکه این نوع تبلیغات با فضای محل تبلیغ شده (سایت یا شبکه‌ اجتماعی مبلغ) سازگار است و چیزی شبیه به سایر محتوای همان سایت ارائه می‌کند، به‌عنوان تبلیغات همسان شناخته می‌شود. به همین دلیل است که افراد بیشتری نظرشان به این نوع تبلیغات جلب می‌شود. به‌طور کلی زمانی‌که وارد سایت یا صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی می‌شویم، بدون توجه به تبلیغات به دنبال محتوای مورد نظر خود هستیم. اما تبلیغات همسان، چون سیگنالی از تبلیغ بودن به ما نمی‌دهد برایمان خوشایندتر است.

تبلیغات همسان به ۵ روش مختلف پیاده‌سازی می‌شود اما اگر بخواهیم یک مثال از آن بزنیم که درک بهتری از آن داشته باشیم می‌توان به پست‌های یک صفحه‌ در اینستاگرام اشاره کرد که تبلیغات خود را نیز هماهنگ با سایر مطالب منتشر می‌کند.

انواع تبلیغات همسان

  • تبلیغات بنری (که در ادامه مفصل‌تر به آن می‌پردازیم)
  • تبلیغات در موتورهای جستجو
  • تبلیغات درون محتوایی
  • لیست پیشنهاد محصول
  • ویجت‌های پیشنهادی

 

تبلیغات بنری چیست؟

زمانی‌که وارد یک وب‌سایت می‌شویم، معمولا محتوای اصلی سایت در وسط صفحه نمایش داده شده و دور تا دور این محتوای اصلی، بنرها و پوسترهای مختلف قرار دارد. بخش زیادی از این بنرها تبلیغات از سایر کسب و کارها و برندها هستند که به آن‌ها تبلیغات بنری می‌گویند. این تبلیغات عموما با توافق طرفین، یعنی صاحب کسب و کار و تبلیغ‌کننده به صورت سالانه بسته می‌شود و صاحب بیزینس برای یک سال بخشی از سایت تبلیغ‌کننده را برای قرار دادن بنر خود اجاره می‌کند. البته که در مواردی ممکن است اجاره بنر با مدت کوتاه‌تر هم داشته باشیم.

تبلیغات بنری نیز به چهار نوع مختلف قابل پیاده‌سازی هستند:

 

  • تبلیغات Rich media ads
  • تبلیغات بنری Overlays
  • تبلیغات نمایشی Interstitials
  • تبلیغات Sponsorship (این همان نوعی از تبلیغات بنری است که به یکی از انواع تبلیغات همسان نیز شناخته می‌شود)

 

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن چیست؟

اگر تا به‌حال بعد از ورود به سایتی یک پیغام عضویت در خبرنامه‌ی سایت مشاهده کردید یا یک باکس در کنار مرورگرتان با مضمون اینکه «آیا می‌خواهید از این وب‌سایت نوتیفیکیشن دریافت کنید؟»، نمایش داده شده است، تجربه مواجه شدن با تبلیغات پوش نوتیفیکشن را داشته‌اید. اگر پاسخ به این سوالات با گزینه Allow بدهید، تبلیغات پوش نوتیفیکیشن برایتان فعال می‌شود.

این نوع تبلیغات را می‌توان نسخه‌ای به‌روز شده از تبلیغات پیامکی دانست که بازخوردی چندبراری دارد. نحوه‌ی قیمت‌گذاری برای کمپین‌های پوش نوتیفیکشن بر اساس تعداد دریافت موفق تخمین می‌خورد. به‌طور کلی، تبلیغات پوش نوتیفیکشن در موارد زیر کاربرد چشمگیری دارد:

  • اطلاع‌رسانی از اخبار مهم سایت
  • ارسال پیشنهادات شگفت‌انگیز به مخاطبان
  • اعلان به‌روزرسانی‌های اپلیکیشن‌ها یا تغییراتی که در نسخه‌های جدید ایجاد شده‌اند
  • ارسال پست‌های تبلیغاتی به کاربران و تاثیرگذاری در نرخ تبدیل

آیا این سه تکنیک بازاریابی دیجیتال برای موفقیت کسب و کار کافیست؟

طبیعتا اتکا به چند تکنیک به‌خصوص در بازاریابی دیجیتال شما را از سایر رقبا متمایز نمی‌کند، چرا که آن‌ها نیز استراتژی‌های مارکتینگ خود را پیش‌می‌برند. اما به طور کلی، اگر بخواهید در زمان کم، بازخورد زیادی از تبلیغات دیجیتال داشته باشید، سه تکنیک تبلیغات بنری، تبلیغات همسان و تبلیغات پوش نوتیفیکیشن، برایتان کارساز خواهد بود. به‌خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید همیشه وب‌سایتتان یک سر و گردن بالاتر از رقبا باشد، باید تکنیک‌های سئو و بازاریابی محتوایی را هم جدی بگیرید. در این میان، تبلیغات گوگل نیز بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

در مجموع، یک کسب و کار زمانی در دنیای دیجیتال موفق خواهد بود که مسیری درست از بازاریابی دیجیتال و یک ترکیب طلایی از تکنیک‌های مختلف را پیاده سازی کند. امیدواریم مطالعه این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “تبلیغات همسان، بنری و تکنیک‌هایی از دیجیتال مارکتینگ که کسب و کارتان را نجات می‌دهد!”

  1. دیجیتال مارکتیگ چند ساله توی ایران مورد توجه قرار گرفته ولی خیلی فاصله‌ داریم که به سطح مطلوب جهانی برسیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH