نظر افراد مختلف در مورد شرایط و آینده بیت‌کوین

بیت‌کوین از 10 روز پیش تقریباً 35 درصد کاهش قیمت داشته به طوری‌ که از قیمت 31 هزار دلار، به 20 هزار دلار رسید؛ قیمتی که آخرین بار طبق نمودار بیت‌کوین صرافی بایننس، 16 دسامبر 2020 آن را دیده بود. این اتفاق باعث ترس سرمایه‌گذاران شده و تصمیم‌گیری را سخت کرده است. این‌که آیا بیت‌کوین به کف قیمتی خود رسیده یا اینکه قرار است ریزش بیشتری داشته باشد؟

در همین زمان، سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران بزرگ، نظرات مختلفی در مورد شرایط بازار داده‌اند که در این مطلب سعی کردیم به این نظرات مختلف بپردازیم و آن‌ها را یکجا جمع کنیم.

پیتر برانت: بیت‌کوین می‌تواند به 13 هزار دلار هم برسد

پیتر برانت (Peter Brandt)، تحلیل‌گری که به این دلیل شهرت پیدا کرد که زمستان پیش روی بازار ارز دیجیتال، در سال 2018 را پیش‌بینی کرده بود؛ در رابطه با شرایط می‌گوید که اگر بیت‌کوین به سطح 32 هزار دلار برنگردد، می‌تواند روند نزولی خود را تا محدوده 13 هزار دلار ادامه دهد.

پیتر برانت یکی از معتبرترین تحلیلگران در بین سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال است که معتقد است بیت‌کوین می‌تواند تا 13 هزار دلار کاهش داشته باشد؛ قیمتی که آخرین بار در تاریخ نوامبر 2020 دیده شد. در آن زمان نمودار بیت‌کوین در حال ایجاد نشانه‌هایی بود که باعث شروع یک روند صعودی در قیمت بیت‌کوین شود. یک سال بعد از آن زمان، قیمت بیت‌کوین رشد 400 درصدی داشت و یک سقف تاریخی در محدوده 69 هزار دلاری زد.

افراد زیادی معتقدند که سطح 20 هزار دلار، سطح حمایتی قوی‌ برای بیت‌کوین است و بیت‌کوین به زودی روند صعودی خود را شروع خواهد کرد. اما با این حال برانت معتقد است که قیمت بیت‌کوین می‌تواند به 13 هزار دلار هم برسد.

برانت همچنین گفت که بازار قرمز بیت‌کوین فقط تا چند ماه آینده دوام خواهد داشت و تا سال 2024 شاهد زدن سقف تاریخی جدیدی خواهیم بود. اما فقط این شخص نیست که نسبت به سال 2024 خوش‌بین است.

دو جون (Du Jun)، موسس صرافی Huobi هم معتقد است سال 2024 برای بیت‌کوین سال بسیار خوبی خواهد بود. او گفت که برنامه هاوینگ (Halving) بیت‌کوین در این سال باعث می‌شود که قیمت بیت‌کوین وارد روند صعودی شود.

جورین تیمر: بیت‌کوین زیر ارزش ذاتی خود است

جورین تیمر (Jurrien Timmer)، مدیر کلان جهانی شرکت سرویس‌دهنده مالی Fidelity، اخیراً توئیتی منتشر کرده و گفته است که بیت‌کوین در حال حاضر زیر ارزش ذاتی خود قرار دارد و ارزان است.

تیمر اعلام کرد که شاخص P/E بیت‌کوین، به سطحی رسیده که در گذشته، در سال‌های 2017 و 2013 دیده شده است. شاخص P/E شاخصی است که نسبت قیمت به سود را محاسبه می‌کند و برای ارزش‌گذاری شرکت‌ها استفاده می‌شود. این شاخص معمولاً در بازارهای سهام استفاده می‌شود و برای بیت‌کوین، نسبت قیمت به شبکه آن به حساب می‌آید.

مدیر کلان جهانی شرکت فیدلیتی گفته که ارزش ذاتی یک دارایی، از قیمت آن اهیمت بیشتری دارد و نسبت P/E بیت‌کوین دارد به ما می‌گوید که قیمت حال حاضر آن زیر ارزش ذاتی‌اش قرار دارد و الان زمان خرید است.

آنتونی پمپلیانو: یک واگرایی بین قیمت بیت‌کوین با ارزش آن وجود دارد

یکی از موسسان شرکت صندوق تامین Morgan Creek Digital، با نام آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano)، بعد از اینکه بیت‌کوین دو سوم ارزش بازار خود را از نوامبر گذشته از دست داد، یک ارزیابی روی این دارایی انجام داد.

پمپلیانو اخیراً در یک مصاحبه توضیح داد که بین قیمت بیت‌کوین و ارزش آن یک واگرایی اتفاق افتاده است. زیرا زیرساخت و پایه این دارایی همچنان قوی است.

“ما به یک واگرایی بین قیمت و ارزش بیت‌کوین رسیده‌ایم و این دو از هم جدا شده‌اند. قیمت بیت‌کوین از 69 هزار دلار به 23 رسید.

هش‌ریت بیت‌کوین امروز یک سقف تاریخی جدید زد. شبکه بیت‌کوین در امن‌ترین حالت خود قرار دارد. اگر نگاهی به آدرس کیف‌پول‌های دارای 0.01، 0.1 یا 1 بیت‌کوین بیندازیم، می‌بینیم که این سه هم سقف تاریخی زده‌اند.

ظرفیت شبکه لایتنینگ هم سقف تاریخی جدیدی زده است.

در همین زمان که قیمت بیت‌کوین در حال کاهش است، اما شاهد زدن سقف‌های جدیدی در بعضی شاخص‌ها هستیم؛ به نظر من  قیمت و ارزش بیت‌کوین در آینده به هم خواهند رسید. سوال اینجاست که این اتفاق کی و کجا خواهد افتاد.”

مایکل سیلر: اکنون زمان خرید بیت‌کوین است

مایکل سیلر (Michael Saylor)، رئیس شرکت بزرگ MicroStrategy، جدا از ضررهای وارده، دید صعودی نسبت به آینده بیت‌کوین دارد.

سیلر اخیراً در یک مصاحبه با CNBC در مورد شرایط حال حاضر بازار ارز دیجیتال صحبت کرد. این شخص از سال 2020 روی بیت‌کوین، سرمایه‌گذاری بسیار زیادی تا به الان انجام داده است. او در این مصاحبه گفت که از آن زمان، بیت‌کوین نسبت به دارایی‌های دیگر ده برابر بهتر بوده؛ دارایی‌هایی مثل طلا، نزدک و S&P500.

او بسیار مطمئن است که هیچ دارایی‌ای بهتر از بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاری شرکتش روی آن وجود ندارد.

رئیس شرکت مایکرواستراتژی توضیح داد که خرید بیت‌کوین در کوتاه مدت، مثلاً یک ماهه، ریسکی است اما اگر با دید بلند مدت به آن نگاه شود، مثلاً یک بازه زمانی ده ساله، بیت‌کوین یک دارایی بدون ریسک دیده می‌شود.

مایکل سیلر اعلام کرد محدوده‌ای که بیت‌کوین در حال حاضر در آن قرار دارد، فرصت بسیار خوبی برای خرید و یک نقطه ورود ایده‌آل است.

اما در کنار نظر سیلر، پیتر شیف (Peter Schiff)، کارگزار سهام آمریکایی، مفسر مالی و شخصیت رادیویی، در یک توئیت از مایکل سیلر به دلیل تبلیغ مجدد بیت‌کوین در CNBC و انتقاد شدید از طلا انتقاد کرده است.

رابرت کیوساکی منتقد بیت کوین : بیت‌کوین را نمی‌توان خورد!

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب معروف “پدر پول‌دار، پدر بی‌پول” نظر متفاوتی نسبت به سرمایه‌گذاری داشت. او یک محل سرمایه‌گذاری امیدوار کننده‌ را معرفی کرد: تن ماهی!

صحبت‌های رابرت کیوساکی، اخیراً مورد توجه افراد زیادی در جهان قرار گرفته است. به نظر او جهان به زودی با کمبود شدید مواد غذایی مواجه خواهد شد.

در روز دوشنبه، این شخص در یک توئیت اعلام کرد که در حال حاضر بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری، تن ماهی است. او گفت نرخ تورم به زودی منفجر خواهد شد و باید روی کنسرو لوبیا و تن ماهی سرمایه‌گذاری کنیم.

این نویسنده اخیراً جملات صندوق بین‌المللی پول (IMF) در سوئیس را تکرار کرد. این سازمان گفته بود که جهان در آینده با بزرگترین چالش اقتصادی خود از زمان جنگ جهانی دوم مواجه خواهد شد.

رابرت کیوساکی از سال 2018 درمورد بیت‌کوین صحبت می‌کرد و آن را پول مردم نام می‌برد. به نظر او دلار یک ارز مسخره مناسب کلاهبرداری بود. اما با این حال او اخیراً بسیار به دنبال‌کنندگان خود در توئیتر تاکید کرد که غذا پراهمیت‌ترین چیز است و مردم باید مراقب خود باشند.

همانطور که مشخص شد، تحلیل‌گران و بزرگان بازار، نظرات متفاوتی در مورد شرایط بازار ارز دیجیتال یا به طور کلی شرایط اقتصادی دارند که درست یا غلط بودن آن‌ها را تنها زمان نشان خواهد داد. به خصوص درمورد بیت‌کوین نظرات مختلفی وجود دارد در این مورد که قیمت پایین‌تر خواهد رفت یا اینکه کف‌سازی خواهد شد و روند صعودی را شاهد خواهیم بود. هر شخص باید با تحلیل و استراتژی معاملاتی خود، بهترین انتخاب را برای خود انجام دهد. نظر شما در مورد آینده بیت‌کوین چیست؟

2 در مورد “نظر افراد مختلف در مورد شرایط و آینده بیت‌کوین”

  1. بیت‌کوین یه دروغه
    یه بازی واسه پولدارتر شدن پولدارا
    یک درصدی که ۹۹ درصد سرمایه دنیا دستشونه

    4
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH