ایران یازدهمین کشور جهان بر اساس میزان هک حساب‌های کاربری

بر اساس گزارش جامع شرکت Surfshark که به بررسی حملات سایبری در سراسر جهان پرداخته، ایران یازدهمین مقصد مورد علاقه برای هکر‌ها است.

در این گزارش اشاره شده که کاربران اینترنت از سال 2004 تاکنون بیش از 15 میلیارد مرتبه مورد حملات سایبری قرار گرفته‌اند. در این مدت، مقصد بیش از 30 درصد کل حملات سایبری کشورهای امریکا و روسیه بوده‌اند  و 159 میلیون حمله سایبری نیز به حساب‌های کاربری متعلق به ایران، انجام شده است.

در این گزارش اشاره شده که یکی از مهم‌ترین دلایل آسیب‌پذیری در برابر حملات سایبری، استفاده از ایمیل یکسان برای حساب‌ها و اکانت‌های مختلف است. درواقع 5.1 میلیارد حساب‌ کاربری که مورد حمله قرار گرفته‌اند از مواردی بودند که از ایمیل یکسان برای اکانت‌های مختلف خود استفاده کرده‌اند به شکلی که به طور متوسط هر ایمیلی سه بار مورد حمله قرار گرفته‌ است. همچنین از هر صد نفر، ایمیل 66 نفر مورد حمله قرار گرفته که آمار قابل توجهی است.

امریکا با میزبانی از 2.3 میلیارد ایمیل، بیشترین آمار حملات را به خود اختصاص داده است، این رقم برابر 15.4 درصد از کل ایمیل‌هایی است که مورد حمله قرار گرفته است. پس از آمریکا کشورهای روسیه، چین، آلمان و فرانسه دیگر کشورهای برتر این فهرست هستند. در این فهرست 159 میلیون حمله در 18 سال اخیر سهم ایران بوده و ایران در جایگاه یازدهم قرار می‌گیرد. همچنین طی نیمسال گذشته نفوذ هکرها به ایران 98 درصد رشد کرده است.

طبق این گزارش در 18 سال اخیر بیش از 14 میلیارد و 900 میلیون حساب کاربری در جهان مورد نفوذ قرار گرفته، این رقم 191 درصد به ازای هر 100 نفر است. در میان کشورهای جهان، روسیه بیشترین درصد نفوذ را داشته، بیش از دو میلیارد و 173 میلیون از حساب‌های کاربری روسی مورد حمله قرار گرفته، به این ترتیب بر اساس هر 100 حساب کاربری، 133 رمز عبور فاش شده است.

البته بازگو کردن این نکته حائز اهمیت است که 30 درصد از حساب‌های کاربری هک شده، هیچ اطلاعاتی در خصوص کشور مبدا وجود ندارد و به این ترتیب در خصوص کشور‌های میزبان حساب‌های هک شده نمی‌توان نظر دقیق داد. به این ترتیب میزان واقعی حمله سایبری به حساب‌های کاربری کشورهای مختلف قطعا بیش از آمار منتشر شده است.

 

1 در مورد “ایران یازدهمین کشور جهان بر اساس میزان هک حساب‌های کاربری”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH