بهترین اپلیکیشن‌های تبدیل ویدیو به فایل صوتی

معرفی 3 اپلیکیشن برتر استخراج فایل صوتی از فیلم

در کار‌های روزمره، برای گذاشتن استوری، گوش کردن اهنگ و خیلی چیز‌های دیگر ممکن است نیاز پیدا کنیم که یک فیلم یا ویدیو را تبدیل به فایل MP3 کنیم. یعنی در واقع نیاز داریم صدا را از یک فیلم استخراج کنیم. خوشبختانه برنامه های خوبی برای تبدیل تبدیل فیلم به آهنگ وجود دارند که 3 نمونه از آن‌ها را معرفی می‌کنیم. پیش‌تر هم 3 برنامه ادیت و ویرایش صدا برای گوشی به شما معرفی کرده بودیم.

چه روش‌هایی برای استخراج صدا از فیلم وجود دارد؟

مثل خیلی از فرآیند‌های نرم‌افزاری که راه‌های متعددی برای انجامشان وجود دارد برای تبدیل فایل تصویری به فایل صوتی هم روش‌های مختلفی وجود دارد.

  • استفاده از نرم‌افزار‌های کامپیوتری: شما با استفاده از یک نرم‌افزار تبدیل فرمت می‌توانید به آسانی در کامپیوتر خود ویدیو MP4 یا هر فایل تصویری دیگر را تبدیل به MP3 کنید.
  • استفاده از سایت‌های آنلاین: برای تبدیل فرمت شما می‌توانید فایل ویدیو خود را در سایت‌های تبدیل فرمت انتخاب و آپلود کنید و آن‌ها پس از پردازشی کوتاه فایل MP3 را به شما تحویل می‌دهند و می‌توانید آن را دانلود کنید.
  • استفاده از برنامه های گوشی: مانند مورد اول روی گوشی‌های اندروید و iOS هم اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که این فرآیند را برای ما انجام دهد و فیلم ما را به اهنگ تبدیل کند.

هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارد، اما ما در این مقاله می‌خواهیم 3 اپلیکیشن اندرویدی را برای تبدیل ویدیو به MP3 معرفی و بررسی کنیم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

 

برنامه Video to MP3 – Video to Audio تبدیل ویدیو به MP3

همان طور که از نامش پیداست، این اپلیکیشن ابزاری برای تبدیل فایل‌های تصویری مثل فیلم، به فایل صوتی یا اهنگ به همراه چند قابلیت دیگر است.

 دانلود برنامه تبدیل فیلم به اهنگ

بعد از ورود به اپلیکیشن در صفحه اصلی 6 گزینه به همراه تبلیغات درون برنامه‌ای را مشاهده می‌کنید. گزینه‌ها به ترتیب:

  • Video to Audio: تبدیل ویدیو به فایل صوتی با فرمت MP3 برای استخراج اهنگ از فیلم
  • Video Cutter: برش ویدیو
  • Format Converter: تبدیل فرمت فایل‌ها
  • Audio Cutter: برش فایل صوتی
  • Audio Merger: ترکیب فایل‌های صوتی
  • Set Ringtone: تنظیم فایل‌های صوتی به عنوان زنگ هشدار یا زنگ تماس
  • Output Folder: فولدر فایل‌های خروجی گرفته شده

گزینه اصلی همان گزینه اول یعنی Video to Audio است که با کلیک روی آن، باید ویدیو مد نظرتان را انتخاب کنید تا به MP3 تبدیل شود (امکان انتخاب چند ویدیو همزمان هم وجود دارد). بعد از انتخاب می‌توانید بخشی از ویدیو را کات کنید، تگ‌های آن را ویرایش کنید و یا کیفیت و ولوم را تنظیم کنید که دو گزینه آخر تنها در نسخه پولی در دسترس‌ هستند.

در کادر پایین هم می‌توانید فرمت و بیت‌ریت را تنظیم کنید، که 8 فرمت برای خروجی در دسترس است. سپس با کلیک بر روی گزینه convert می‌توانید فیلم خود را به اهنگ تبدیل کنید.

در مجموع این برنامه می‌تواند بهترین گزینه برای تبدیل فیلم و ویدیو به اهنگ یا فایل MP3 باشد. از امکانات آن می‌توان به رابط کاربری حرفه‌ای، فرمت‌های در دسترس زیاد، امکان انتخاب چند فایل همزمان و همچنین گزینه‌های ویرایشی متنوع اشاره کرد. تنها نقطه ضعف این اپلیکیشن را می‌توان تبلیغات زیاد و در دسترس نبودن برخی امکانات در نسخه رایگان دانست.

تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 10 میلیون بار
امتیاز کاربران گوگل پلی: 4.7
حجم اولیه: 23 مگابایت
سیستم عامل‌های موجود: Android
حداقل اندروید مورد نیاز: 5.0
دانلود برنامه و بازی اندروید از گوگل پلی

برنامه استخراج صدا از فیلم Video to MP3 Converter

این اپلیکیشن یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راهکار‌ها برای تبدیل فیلم به اهنگ است.

 دانلود برنامه تبدیل ویدیو به MP3 | آی‌تی‌رسان

پس از نصب و اجرای اپلیکیشن با یک محیط خیلی ساده مواجه می‌شوید که 4 گزینه دارد:

  • Audio Cutter: برش فایل‌های صوتی
  • Video Cutter: برش (کات کردن) فایل‌های ویدیویی
  • Video to Audio: تبدیل فیلم به اهنگ (که گزینه مد نظر ماست)
  • Output Folder: فولدر فایل‌های پردازش شده

دو گزینه اول مربوط به ویرایش و برش زدن فایل‌های صوتی و تصویری است که می‌توانید از این موارد هم استفاده کنید و بسیار کاربردی هستند. اما گزینه سوم که مورد بررسی ما بود، تبدیل فایل ویدیویی به فایل صوتی (MP3) است. با کلیک بر روی آن فایل‌های گوشی به شما نمایش داده می‌شود و باید فیلم مد نظرتان را انتخاب کنید.

پس از انتخاب کردن ویدیو برای تبدیل، چند گزینه به شما نمایش داده می‌شود، می‌توانید بخش خاصی از فیلم که مد نظرتان هست را برش بزنید و صرفاً صدا یا اهنگ همان بخش را خروجی بگیرید. از بخش فرمت و بیت‌ریت هم می‌توانید تنظیمات مد نظر خود برای خروجی را اعمال کنید.

پس از انجام تنظیمات با کلیک بر روی گزینه convert فایل پردازش شده و فایل صوتی نهایی به شما تحویل داده می‌شود. اگر خواستید به فایل‌هایی که خروجی گرفته‌اید دسترسی داشته باشید، می‌توانید به بخش output folder بروید و در هر تب فایل‌های مربوط به همان پردازش را مشاهده کنید.

در مجموع این اپلیکشن یک برنامه کاربردی و ساده برای کات و استخراج صدا از فیلم است.

تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 10 میلیون بار
امتیاز کاربران گوگل پلی: 4.8
حجم اولیه: 33 مگابایت
سیستم عامل‌های موجود: Android
حداقل اندروید مورد نیاز: 5.0
دانلود برنامه و بازی اندروید از گوگل پلی

برنامه تبدیل فرمت Timber برای فایل‌های صوتی و تصویری

این اپلیکیشن هم کاربرد‌های متنوعی دارد و یکی از کاربرد‌های آن تبدیل اهنگ فیلم یا ویدیو موردنظر شما، به یک فایل MP3 مجزا است.

برنامه تبدیل فرمت و استخراج صدا از فیلم Timber

بعد از ورود به اپلیکیشن و دادن دسترسی‌های لازم با گزینه‌هایی بسیار متنوع و کاربردی برای ویرایش ویدیو و صدا مواجه می‌شوید. هر کدام از این گزینه‌ها کار متفاوتی انجام می‌دهد و فرصت بررسی تک تک آن‌ها را در این مقاله نداریم، اما برای تبدیل فایل‌های ویدیویی به فایل صوتی کافی است در بخش Video گزینه Video to Audio را انتخاب کنید. سپس فایل منیجر گوشی شما باز می‌شود تا فایل ویدیو مد نظرتان را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب ویدیو، از بین 6 فرمت صوتی موجود یکی را می‌توانید انتخاب کنید. در تب بعدی می‌توانید مسیر خروجی و نام فایل خروجی را نیز مشخص کنید و بعد با کلیک بر روی آیکون خروجی، خروجی گرفتن آغاز می‌شود.

این اپلیکیشن قابلیت‌های متنوعی دارد اما همه آن‌ها در بخش تبدیل ویدیو به فایل صوتی MP3 موجود نیست، به عنوان مثال برای کات کردن قسمت خاصی از فیلم و تبدیل آن به اهنگ جداگانه، باید در دو مرحله اقدام کنید. پس با توجه به نیازتان اگر ویرایش‌های حرفه‌ای و متنوعی انجام می‌دهید این برنامه می‌تواند گزینه مناسبی باشد، زیرا قابلیت‌های ویرایشی بیشتری را در کنار امکان استخراج صدا از فیلم ارائه می‌دهد. اما اگر کارتان با دو اپ قبلی راه می‌افتد نیازی به استفاده از این اپلیکیشن نیست.

تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 5 میلیون بار
امتیاز کاربران گوگل پلی: 3.4
حجم اولیه: 124 مگابایت
سیستم عامل‌های موجود: Android
حداقل اندروید مورد نیاز: 7.0
دانلود برنامه و بازی اندروید از گوگل پلی

جمع‌بندی

در این مقاله 3 تا از برنامه هایی که قابلیت تبدیل فایل ویدیو به فایل MP3 داشتند را معرفی و تا حدودی بررسی کردیم. شما هم اگر اپلیکیشن بهتری برای این تبدیل فیلم به اهنگ سراغ دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

3 در مورد “معرفی 3 اپلیکیشن برتر استخراج فایل صوتی از فیلم”

  1. سلام. ببینیند من قبلا یک موبایلی داشتم و الان دیگه ازش استفاده نمیکنم. وقتی میرم توی گوگل پلی که برنامه دان کنم با گوشی جدید، میگه اگر دان بکنم برای موبایل قدیمی دانلود میشه نه همین دستگاهی که آنلاینه.
    میتونین بگید چطور میتونم این مشکل رو برطرف کنم؟؟! خیلی ممنون

    1. مجتبی مسکینی

      سلام چنین چیزی که بعیده اگه با گوشی وارد گوگل پلی میشین
      اما در حالت کلی اکانت رو از گوشی قبلی حذف کنید باید مشکلتون حل بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH