نگاهی به کیف پول‌های رمز ارز کاردانو

کاردانو در سال 2017  به سرپرستی یکی از توسعه دهنده‌های پیشین اتریوم یعنی چارلز هاسکینسون با توکن ADA وارد جهان کریپتو شد. ADA یکی از ارزهای دیجیتال محبوب دنیای رمز ارزهاست. این ارزدیجیتال بر روی شبکه بلاکچین اختصاصی خودش با فعالیت درحوزه ثبت قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز قرار دارد که یکی از اصلی‌ترین رقبای ایاس، اتریوم و… محسوب می‌شود.

به دلیل وجود توسعه دهنده‌های ژاپنی در تیم کاردانو، به این ارز دیجیتال “اتریوم ژاپنی” نیز می‌گویند. ADA به عنوان توکن این شبکه، از الگوریتم POS برای تایید تراکنش‌ها و امنیت شبکه بهره می‌برد. تعداد واحدهای کاردانو تنها 45 میلیارد واحد خواهد بود.

کیف پول رسمی کاردانو

همانطور که می‌دانید هر ارز دیجیتال را می‌توان در کیف پول‌های مختلفی نگه داری کرد. از کیف پول‌های گرم گرفته تا کیف پول‌های سخت افزاری و سرد!

اکثر ارزهای دیجیتال، پس از عرضه برای خود کیف پول‌هایی مخصوص و رسمی نیز معرفی می‌کنند. توسعه دهنده‌ها و خالقین آن ارز دیجیتال در ابتدا به کاربران و خریداران آن ارز توصیه می‌کنند که برای نگه داری از ارزدیجیتال خود، سراغ کیف پول‌های غیر رسمی نرفته و تنها از کیف پول مخحصوص خودشان استفاده کنند.

اما در سوی مقابل، پس از عرضه رسمی هر رمز ارزی، شرکت‌های زیادی اقدام به معرفی کیف پول‌های خود برای آن ارز می‌کنند.

کیف پول رسمی کاردانو یا ADA با نام Daedalus از طرف تیم توسعه دهنده عرضه شد. این کیف پول تنها قابل نصب بر روی کامپیوترهای شخصی بوده و فقط بر روی لینوکس، مک و ویندوز قابل نصب است. این کیف پول که از سایت رسمی کاردانو قابل دریافت و دانلود است، نیاز دارد تا پس از دانلود، چند گیگابایت بلاک چین کاردانو را نیز دانلود کند که این موضوع خیلی جالب توجه نیست!

اما بگذارید تا به سایر کیف پول‌های غیر رسمی ولی معتبری که در دنیای کریپتو برای کاردانو و البته سایر رمز ارزها وجود دارند، نگاهی بی‌اندازیم.

کیف پول‌های گرم

به کیف پول‌هایی که روی گوشی موبایل یا سیستم کامپیوتری نصب شده و معمولا با اینترنت به‌صورت لایو کار می‌کنند، کیف پول‌های گرم یا نرم افزاری می‌گویند. این کیف پول‌ها اگر چه سرعت خوبی دارند اما برخی تحلیلگران استفاده از آن‌ها را به صلاح نمی‌دانند. سرقت تلفن همراه، هک شدن گوشی شما و… از مهمترین دلایل مخالفت برخی تحلیلگران با این کیف پول‌هاست.

از مهمترین کیف پول‌های نرم افزاری برای کاردانو می‌توان به چهار مورد اشاره کرد:

  • کیف پول نرم افزاری اتمیک
  • کیف پول نرم افزاری یورویی
  • کیف پول نرم افزاری سیف‌پل
  • کیف پول نرم‌افزاری تراست ولت

کیف پول‌های سرد:

معمولا به کیف‌های پول کاغذی یا فیزیکی که در تماس با اینترنت نیستند؛ کیف پول سرد می‌گویند. این مدل کیف‌های پول از امنیت بالایی برخوردار هستند و اکثر فعالان این حوزه، با این مدل کیف پول‌ها کار می‌کنند.

  • کیف پول سخت افزاری Trezor
  • کیف پول سحت افزاری Ledger

این دو مدل کیف پول سرد، از مهمترین و معروف‌ترین کیف‌های پول سخت افزاری بازار هستند. مشکل این کیف پول‌ها رایگان نبودن و البته سختی بیشتر در کار کردن با آن‌هاست. در واقع شما برای داشتن این کیف پول‌ها باید هزینه کنید که البته آن‌چنان هم ارزان قیمت نیستند. معمولا برای حجم زیاد ارزهای دیجیتال و قیمت‌های بالا، استفاده از این کیف پول ها توصیه می‌شود.

فراموش نکنید که از کلیدهای خصوصی خود و رمز کیف پول‌تان حتما بکاپ گرفته و آن‌ها را در جایی مهم به صورت دستی ذخیره کنید!

از کجا ارزهای دیجیتال برتر بازار را بخریم؟

در داخل کشور برخی صرافی‌های آنلاین اقدام به خرید و فروش ارزها و توکن های مختلفی می‌کنند اما مطمئن‌ترین روش برای خرید ارزهای دیجیتال و توکن‌ها تهیه آن از پلتفرم‌های P2P یا همتا به همتا است که در آنجا کاربران اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچون توکن‌های نام‌برده به‌صورت مستقیم با یکدیگر می‌کنند و به همین خاطر قیمت کوین چه برای خرید و چه فروش بهتر خواهد بود.

در حال حاضر یکی از معدود پلتفرم‌های همتا به همتا که در کنار رمز ارزهای برتر بازار، توکن‌های تازه واردی چون ددی دوج، بیبی دوج، بیبی کیک، Kishu ،Feg و شیبا اینو را در ایران عرضه می‌کند، اپلیکیشن ارزیف بوده که به راحتی می‌توانید از طریق گوگل پلی، ثبت نام کرده و صاحب کیف پول اختصاصی این توکن‌ها نیز در آنجا بشوید. پس اگر به معامله و ترید علاقه مند هستید، ارزیف را نصب کرده و شروع به معامله این ارز دیجیتال خاص کنید.

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف از گوگل پلی

دانلود سوپر اپلیکیشن ارزیف از مایکت

لینک دانلود مستقیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH