بهترین اپلیکیشن‌های دوربین

معرفی 3 اپلیکیشن برتر دوربین برای گوشی: بهترین جایگزین‌های اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض

برای اکثر اپلیکیشن‌های پیش فرض گوشی، از ماشین حساب تا گالری و حتی دوربین، جایگزین‌های دیگری نیز وجود دارد که ممکن است به دلایل مختلف مورد استفاده قرار گیرند. در این مقاله 3 تا اپلیکیشن دوربین که می‌توانند جایگزین دوربین پیش فرض گوشی شوند را معرفی می‌کنیم.  با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

چرا از اپلیکیشن دوربین دیگری استفاده کنیم؟

به صورت پیش فرض بهترین گزینه در هر حوزه‌ای اپلیکیشنی است که توسعه‌دهنده برای رابطه کاربری در نظر گرفته یا همان اپلیکیشن پیش فرض که در ابتدا روی گوشی نصب بوده، اما مواقعی هم هستند که این اپلیکیشن‌ها دچار اشکال می‌شوند، یا ما قابلیت‌هایی نیاز داریم که در این اپلیکیشن‌ها وجود ندارد.

در این مواقع می‌توانیم از اپلیکیشن‌های جایگزین استفاده کنیم.

با این توضیحات به معرفی 3 اپلیکیشن دوربین برتر برای گوشی‌های اندرویدی می‌پردازیم.

نکته: ممکن است همه اپلیکیشن‌های معرفی شده با برخی گوشی‌ها سازگار نباشند، اگر یکی از اپلکیشن‌ها را تست کردید و اجرا نشد، اپلکیشن بعدی را امتحان کنید.

اپلیکیشن Camera FV-5

یکی از اپلیکیشن‌های پیشرفته دوربین که می‌تواند جایگزین خوبی برای دوربین پیش فرض شما باشد.

محیط این اپلیکیشن کمی پیچیده و حرفه‌ای است و کارکردن با آن برای کاربران معمولی ممکن است کمی سخت باشد. در نوار پایین گزینه تنظیمات وجود دارد که با کلیک بر روی آن می‌توانید طیف گسترده‌ای از تنظیمات را مشخص کنید.

با درگ کردن آیکون زرد رنگ Shot می‌توانید زوم این و زوم اوت انجام دهید. گزینه پایین سمت راست هم برای جابه جا شدن بین دوربین عقب و جلو است. در نوار بالا تنظیمات خاص عکاسی وجود دارد، که می‌توانید بر حسب نیاز خود آنها را تغییر دهید، البته این بخش نیاز به آشنایی به مبانی عکاسی دارد.

نوار بالایی هم برای فعال یا غیر فعال کردن فلش، فعال کردن واید اسکرین، تنظیم شمارش معکوس برای گرفتن عکس، فعال کردن گراف‌های رنگی و گزینه آخر هم مربوط به گرید لاین یا همان خطوط راهنما است. با کلیک بر روی گزینه سه خط هم می‌توانید حالت‌های عکاسی متفاوت که از قبل آماده شده‌اند را انتخاب کنید. در مجموع Camera FV-5 یک اپلیکیشن نسبتاً حرفه‌ای برای عکاسی محسوب می‌شود که تنظیمات زیادی را نیز درون خود جای داده و می‌تواند نیاز کاربران حرفه‌ای را برطرف کند.

  • تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 10 میلیون بار
  • امتیاز کاربران گوگل پلی: 3.7
  • حجم اولیه: 13 مگابایت
  • سیستم عامل‌های موجود: Android
  • حداقل اندروید مورد نیاز: 4.3

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن دوربین Photoshop Camera

Photoshop Camera یک اپلیکیشن دوربین است که توسط Adobe توسعه داده شده.

پس از اجرای اپلیکیشن باید وارد یکی از حساب‌های کاربری خود در گوگل، فیس بوک یا خود ادوبی شوید.

نکته: برای مرحله قبل احتمالاً نیاز به نرم‌افزار تغییر آی پی خواهید داشت.

بعد از ورود، باید دو دسترسی لازم را به نرم‌افزار بدهید. سپس با یک رابط کاربری ساده که تنها از چند بخش تشکیل شده مواجه می‌شوید. در بخش پایین سمت چپ می‌توانید از لنز‌ها استفاده کنید که حال و هوای مختلف به عکس شما می‌دهند و در بخش بالا سمت چپ هم به کتابخانه لنز‌ها دسترسی خواهید داشت.

نکته: به غیر از چند لنز، باقی لنز‌ها را باید با متصل بودن به اینترنت و تغییر آی پی دانلود کنید.

دکمه شات و در کنارش هم آلبوم عکس‌های قبلی، با گزینه بالا سمت راست هم می‌توانید دوربین را بچرخانید. با کلیک بر روی آیکون سه نقطه هم چند تنظیم دیگر مانند سایز عکس، تایمر، فلش و تنظیمات دیگر وجود دارد. در مجموع Photoshop Camera تمرکز اصلی‌اش روی لنز‌های مختلف است که می‌توانید با آن عکس‌های جذابی ثبت کنید. اما یک دوربین معمولی محسوب نمی‌شود و اگر نیازی به لنز‌های آن ندارید بهتر است از همان اپلیکیشن پیش فرض گوشی استفاده کنید.

  • تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 1 میلیون بار
  • امتیاز کاربران گوگل پلی: 4.7
  • حجم اولیه: 88 مگابایت
  • سیستم عامل‌های موجود: Android
  • حداقل اندروید مورد نیاز: 9

دانلود از گوگل پلی

 

اپلیکیشن دوربین Open Camera

اپن کمرا رابط کاربری ساده‌تری از دو اپلیکیشن قبلی دارد و برای کاربران عادی مناسب‌تر است.

این اپلیکیشن هم مانند دیگر اپلیکیشن‌های دوربین نیاز به چند دسترسی دارد و بعد از دادن این دسترسی‌ها و رسیدن به صفحه اصلی اپن کمرا با چند گزینه کلی مواجه می‌شوید دکمه شات، تعویض به حالت فیلمبرداری، تعویض دوربین و همچنین دکمه رفتن به گالری در پایین صفحه قرار گرفته. با اهرم سمت چپ می‌توانید میزان زوم را تعیین کنید.

در بالای صفحه ساعت و حافظه در دسترس باقی مانده از گوشی نمایش داده می‌شود. در نوار بالا هم گزینه‌های Exposure lock، Exposure compression وجود دارد. در بخش بعدی تنظیمات مربوط به فلش زدن هنگام عکس‌برداری، حالت عکس و همچنین گزینه‌های مربوط به رزولوشن و تایمر و گرید لاین هنگام عکس‌برداری وجود دارد. بخشی از تنظیمات نیز در تنظیمات کلی برنامه قرار گرفته که با کلیک بر روی آیکون چرخدنده می‌توانید به آن‌ها هم دسترسی داشته باشید.

یکی از مزیت‌های اپن کمرا این است که اندروید مورد نیاز آن پایین و حجم آن نیز بسیار کم است و برای گوشی‌های ضعیف مناسب است. در مجموع اپن کمرا هم می‌تواند انتخاب خوبی برای جایگزین دوربین اصلی گوشی باشد.

  • تعداد دانلود گوگل پلی: بیش از 50 میلیون بار
  • امتیاز کاربران گوگل پلی: 4.2
  • حجم اولیه: 4 مگابایت
  • سیستم عامل‌های موجود: Android
  • حداقل اندروید مورد نیاز: 4.0.3

دانلود از گوگل پلی

 

جمع‌بندی

در این مقاله 3 اپلیکیشن دوربین که می‌توانستند جایگزین اپ دوربین پیش فرض گوشی شوند را معرفی کردیم، البته اپلکیشن‌های دوربین خیلی زیاد هستند و خیلی از آن‌ها بهتر از اپ‌های معرفی شده هستند. شما هم اگر اپلیکیشن بهتری می‌شناسید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

1 در مورد “معرفی 3 اپلیکیشن برتر دوربین برای گوشی: بهترین جایگزین‌های اپلیکیشن دوربین پیش‌فرض”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH