لایت ولت لیس

راه‌اندازی اولین لایت ولت توسط تیم توسعه کاردانو

تیم توسعه کاردانو (Input Output)، اخیراً لایت ولت جدیدی را معرفی کردند به نام لیس (Lace) که شامل ویژگی‌های مختلفی است. طبق گفته تیم، این کیف پول به کاربران خود اجازه می‌دهد تا تمام ارزهای دیجیتال خود را از یک مکان مدیریت و کنترل کنند.

لایت ولت، کیف پولی است که تمام بلاک‌چین را دانلود نمی‌کند. بلکه برای تائید اعتبار تراکنش‌ها، فقط هدرهای (Header)‌ بلاک را دانلود می‌کند. این باعث می‌شود که نگه‌داری و اجرای آن راحت‌تر انجام شود.

همچنین این کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد که توکن‌های غیر مثلی (NFT) خود را هم در این مکان ذخیره کنند. این به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند تمام دارایی‌های خود را به هر شکلی که هست، در یک مکان ذخیره کنند. لایت ولت لیس، با کمک یک راه حل سایدچین (Sidechain) تیم توسعه کاردانو ساخته شده است.

سایدچین یک بلاک‌چین جانبی است که به بلاک‌چین اصلی متصل می‌شود و امکان تعویض دارایی‌های بین آن دو را به کاربر می‌دهد.

تمرکز اصلی تیم کاردانو در این بود که یک قابلیت همکاری (Interoperability) بین شبکه کاردانو و اتریوم معرفی کنند. در حال حاضر این نوآوری در فاز تست خود قرار دارد و به زودی به سمت فاز اجرا حرکت می‌کند.

ویژگی‌های دیگر لایت ولت لیس

جدا از قابلیت همکاری لایت ولت لیس، ویژگی دیگر آن در این است که جدا از کاردانو، از سیستم‌های بلاک‌چین مختلف هم استفاده می‌کند.

همانطور که ذکر شد، قابلیت همکاری، نقطه تمرکز اصلی تیم توسعه کاردانو بوده است. سازندگان به زودی پیاده‌سازی زنجیره‌های جانبی دیگر را همراه با اتصال با سایر بلاک‌چین‌ها آغاز خواهند کرد. هدف این است که این کیف پول تبدیل به یک کیف پول چند منظوره شود.

این لایت ولت می‌خواهد جایگزین راه حل‌های دیگر شود و تمام وب 3.0 را در یک مکان بیاورد. هدف این است که تمام فضای وب 3.0 را به روی همه باز کند.

طبق گفته صفحه اصلی کیف پول لیس، امنیت، اولویت بالایی برای آن‌ها بوده. برنامه آن‌ها این است که با اضافه کردن یکپارچه‌سازی با کیف پول سخت‌افزاری، این امنیت را بدهند. همچنین قابلیت استیک کردن کاردانو را هم دارد.

پس به طور کلی می‌توانیم بگوییم پلتفرمی است که ارزهای دیجیتال را با توکن‌های غیرمثلی و برنامه‌های غیر متمرکز ترکیب می‌کند؛ قابلیت استیک کردن می‌دهد و وب 3.0 را برای کاربر لذت بخش می‌کند.

توجه ویژه به طراحی کیف پول

تیم Input Output توجه ویژه‌ای به طراحی لایت ولت لیس کرده و طوری طراحی شده که هم برای تازه‌کاران و هم افراد باتجربه قابل درک باشد و عملکرد خوبی به هر دو بدهد.

استفاده از لیس آسان است و دیگر اصطلاحات تخصصی که در همه قسمت‌های دنیای بلاک‌چین به آن‌ها برمی‌خوریم، در این کیف پول وجود ندارد. این کیف پول توسط یک فروشگاه برنامه غیرمتمرکز رایگان تسهیل خواهد شد که امکانات مختلفی را به توسعه‌دهندگان و کاربران معمولی می‌دهد. به همین صورت، کاربران امکان دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز زیادی را که روی کاردانو راه‌اندازه شده‌اند، دارند.

1 در مورد “راه‌اندازی اولین لایت ولت توسط تیم توسعه کاردانو”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH