وزیر ارتباطات: شبکه‌های فیبرنوری شاه‌راه‌های عصر جدید هستند

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست بررسی مسائل و مشکلات پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FTTx) که با حضور برخی از اعضای سازمان نظام صنفی، سندیکای مخابرات ایران و اتحادیه صادرکنندگان خدمات مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران و با حضور رئیس و معاونین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت اجرای پروژه فیبرنوری گفت: به سرانجام رسیدن پروژه فیبرنوری یک انتخاب نیست، یک الزام است که باید انجام شود.

زارع‌پور با اشاره به اهمیت اجرای پروژه فیبرنوری تاکید کرد: فیبرنوری یک پروژه مهم و راهبردی برای کشور است، ما از تمامی پیشنهاداتی که در جهت تسریع انجام این پروژه باشد، حتما استقبال می‌کنیم.

در این نشست، حاضرین مسائل و مشکلاتی را در جهت رفع موانع اجرای پروژه فیبرنوری مطرح کردند، برخی از این موانع شامل عدم همکاری برخی دستگاه‌ها و شهرداری‌ها و مطالبه تعرفه‌های غیر متعارف، مشکلات مالی شرکت‌های کوچک برای انجام پروژه‌ها و نبود اطمینان خاطر از پرداخت مطالبات در آینده، به عنوان برخی از مسائل و مشکلات شرکت‌های فعال در این حوزه برای انجام پروژه فیبرنوری مطرح شد.

وزیر ارتباطات در همین خصوص بیان کرد: شبکه پهن باند، زیرساخت توسعه تمام بخش‌های کشور است و دولت به دنبال آن است که با اجرای این طرح، زیرساخت توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور را فراهم کند. شبکه‌های فیبرنوری شاه‌راه‌های عصر جدید هستند، اگر یک دهم سرمایه‌گذاری در ساختارهای فیزیکی، در زیرساخت شبکه فیبرنوری انجام شود، تحول بزرگی در کشور خواهیم داشت.

وزیر ارتباطات با اشاره به حمایت‌های دولت از این طرح از جمله اختصاص سهم 8 درصدی دولت و الزام همکاری دستگاه‌های مختلف در قانون بودجه، تاکید داشت که اتفاقات بزرگی از سمت دولت صورت گرفته و حال نوبت فعالان در این بخش است که حمایت‌های روی کاغذ را به ابزاری برای توسعه این پروژه تبدیل کنند.

زارع‌پور ضمن اشاره به آماده شدن تفاهم نامه‌ای بین وزارت ارتباطات و نیرو برای همکاری در اجرای پروژه فیبرنوری، تاکید کرد که این پروژه یک پروژه ملی است و کسی نباید به دنبال منفعت شخصی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH