آی اف سی مارکتز چگونه امکان معامله 30 هزار نماد معاملاتی را فراهم کرده است؟

آی اف سی مارکتز

کارگزاری آی اف سی مارکتز فعالیت خود را در سال 1385 شروع کرد و با بیش از 16 سال سابقه، امروزه یکی از بروکرهای خوش ذوق بازار فارکس است. تنوع خدمات ارائه شده در این کارگزاری، باعث عوض شدن جو بسیار خشک ترید شده و فضایی بدون استرس را برای مشتریان خود ایجاد کرده است. این کارگزاری در حال حاضر در بیش از 80 کشور دنیا فعال بوده و نزدیک به 200 هزار تریدر فعال از سرتاسر جهان دارد. وبسایت این کارگزاری به 25 زبان زنده دنیا عرضه شده که نشانگر طیف وسیع کاربران آن در سرتاسر جهان است. برای مطالعه‌ی بیشتر در خصوص آی اف سی مارکتز به این مقاله مراجعه نمایید.

نمادهای قابل معامله

در حالیکه بسیاری از کارگزاری تنها 250 نماد معاملاتی را ارائه کرده‌اند، آی اف سی به صورت پیشفرض 600 نماد معاملاتی را در اختیار تریدرها قرار داده است. این کارگزاری، یکی از بزرگترین سبدهای معاملاتی را در اختیار داشته و هر نمادی که مایل به معامله‌ی آن باشید، قطعا در پلتفرم معاملاتی IFC ارائه شده است. به صورت کلی، این کارگزاری امکان معامله برروی جفت ارزهای ماژور و مینور فارکس، سهام شرکت‌های بین المللی، شاخص بورس کشورهای مختلف، اوراق قرضه، رمزارزها، انرژی، کالاهای اساسی زندگی، فلزات گران بها و … را ارائه کرده که مجموع این نمادها به بیش از 600 آیتم مجزا می‌رسد.

بیش از 30 هزار نماد

در یک ابتکار بسیار جذاب، آی اف اسی به تریدرها این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از لیست نمادهای موجود (600 آیتم)، نماد اختصاصی خود را معامله نمایند. برای مثال، امکان معامله‌ی یورو/دلار و بیتکوین/دلار در اکثر بروکرها ارائه شده است، اما چه می‌شود اگر امکان معامله‌ی بیتکوین/سهام تسلا را معامله کرد؟! اگرچه ممکن است در نگاه اول، اهمیت این امکان مشخص نباشد، اما بهتر است بدانید که تریدرهای حرفه‌ای بازار فارکس، توانسته‌اند با سال‌ها تحلیل بازار و دارایی‌های مختلف، ارتباطی میان بخش‌های مختلف مارکت بدست بیاورند. این ارتباط که با نام کورولیشن شناخته می‌شود، به معنای وجود رابطه میان نمادهای مختلف است.

برای مثال، اکثر تریدرها می‌دانند که هنگام متزلزل شدن بازار، سرمایه‌ها به طلا و دلار تبدیل شده تا نوسانات غیرقابل تحلیل پشت سر گذاشته شود. همچنین، شاخص دلار نیز یکی از نمادهایی است که هم به تریدر در جهت تحلیل بازار کمک می‌کند و هم خودش نیز قابلیت معامله دارد. بنابراین، اگر تحلیلگری متوجه ارتباط میان سهام و طلا شود، طبیعتا می‌تواند سود مناسبی از ترید کردن بدست آورد. برای مثال، فرض کنید که در زمان سقوط سهام، ارزش طلا افزایش یابد. بنابراین اگر نماد اختصاصی طلا/شاخص سهام یا مثلا طلا/داوجونز قابل معامله باشد، طبیعتا پتانسیل کسب درآمد بسیار بالایی خواهد داشت.

به همین دلیل نیز آی اف سی مارکتز امکان شخصی سازی و در حقیقت ایجاد نمادهای جدید را فراهم کرده است. اما از آنجاییکه امکان انجام چنین معاملاتی در پلتفرم‌های معاملاتی رایج بازار یعنی متاتریدر 4 و متاتریدر 5 وجود ندارد، تیم تحقیق و توسعه IFC Markets، پلتفرم اختصاصی خود را با نام نت ترید ایکس ارائه کرده تا بتواند به صورت اختصاصی، توسط مشتریان این کارگزاری استفاده شود. در این پلتفرم معاملاتی، امکان ایجاد نمادهای مختلف، نمایش چندین نماد برروی یک چارت، لینک کردن معاملات به یکدیگر (باز و بسته شدن معاملات در صورت انجام یک اقدام) و … ارائه شده است.

آیا آی اف سی مارکتز معتبر است؟

بله. این کارگزاری نه تنها چندین شعبه در کشورهای مختلف جهان دارد، بلکه به طور رسمی در جزایر ویرجین بریتانیا ثبت شده و در حقیقت ثبت BVI را دریافت کرده است. علاوه بر آن، دو رگولاتوری معتبر FSA و FSC را نیز دریافت کرده که هر دو، از رگوله‌های معبتر و ارزشمند جهانی به شمار می‌روند. در کنار داشتن رگولاتوری، سابقه‌ی 16 ساله‌ی این کارگزاری و حضور در بیش از 80 کشور دنیا، خود گواهی بر اعتبار این کارگزاری است. علاوه بر آن، نظرات ثبت شده در وبسایت تراست پایلوت نیز بیانگر کیفیت بالای این کارگزاری بوده، چرا که امتیاز 4.3 از 5 را به این کارگزاری داده‌اند.

تراست پایلوت وبسایتی است که مشتریان هر کسب و کار می‌توانند آزادانه نظر خود را در رابطه با کارگزاری مطرح کرده و به عملکرد آن، نمره دهند. دریافت نمره 4.3 از 5 و قرار گرفتن در بخش Excellent یا همان عالی، دلیل دیگری برای اعتبار این کارگزاری (در سطح جهانی) است.

مزایای آی اف سی مارکتز

کارگزاری IFC مارکتز امکان اسکالپ، هدجینگ، معامله در زمان خبر و … را برای مشتریان خود فراهم کرده است. این در حالی است که بسیاری از بروکرها، با استراتژی معاملاتی اسکالپ همانند تخلف برخورد کرده و حساب معاملاتی تریدر را مسدود خواهند کرد. این کارگزاری، تیم پشتیبانی فارسی زبان بسیار خوبی داشته که در تمامی روزهای فارکسی، پاسخگوی سوال کاربران هستند. همچنین، آی اف سی مارکت با تسهیل پروسه‌ی واریز و برداشت با کمک صرافی فارکس ایرانی، مراحل شارژ حساب و برداشت را نیز بسیار سرعت بخشیده است.

یکی از مزایای مهم این کارگزاری، عدم نیاز به احراز محل سکونت است. همانطور که احتمالا می‌دانید، به دلیل عدم صدور قبض‌های کاغذی و نداشتن مدرکی دال بر محل سکونت، فرآیند ثبت نام در بسیاری از بروکرها با دشواری همراه است. این کارگزاری که در 80 کشور دنیا فعالیت می‌کند، به خوبی این مشکل در ایران را شناسایی کرده و با اختیاری کردن فرآیند احراز محل سکونت، توانسته پروسه‌ی ثبت نام در ایران را تسهیل کرده و رضایت کاربران را افزایش دهد.

حساب های آی اف سی مارکتز

کارگزاری آی اف سی، حساب‌های خود را بر مبنای نوع پلتفرم معاملاتی ارائه کرده و در حقیقت با انتخاب هر پلتفرم، دو حساب در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. حساب اول از مدل میکرو و حساب دوم از مدل استاندارد است. حساب‌های میکرو را می‌توان با حداقل 1 دلار نیز افتتاح نمود، اما برای حساب‌های استاندارد، به حداقل 1،000 دلار سرمایه‌ی اولیه نیاز است. بنابراین، با انتخاب پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4، متاتریدر 5 و یا نهایتا نت ترید ایکس، باید یکی از دو مدل حساب میکرو و استاندارد را انتخاب نموده و در کمتر از چند ساعت، اولین معاملات خود را در بازار فارکس، انجام دهید.

برای مشاهده آموزش تصویری مراحل افتتاح حساب در آی اف سی مارکتز برروی این لینک، کلیک نمایید.

معایب IFC مارکتز

یکی از نکاتی که در این کارگزاری باید به آن توجه کرد، حداکثر اهرم قابل استفاده است. این کارگزاری، بیشینه اهرم قابل استفاده را معادل 1:400 در حساب‌های میکرو و 1:200 در حساب‌های استاندارد لحاظ کرده است. اگرچه بالا رفتن اهرم باعث افزایش تصاعدی ریسک سرمایه‌گذاری می‌شود، اما به هرحال شاید بهتر بود که این کارگزاری، سقف بالاتری را برای اهرم‌های قابل استفاده در نظر می‌گرفت. در حال حاضر، عموما بروکرها حداکثر اهرم را معادل 1:1000 در نظر گرفته و بروکر آلپاری نیز سقف اهرم را تا 3،000 برابر ارائه کرده است.

افتخارات آی اف سی در سطح جهانی

اگرچه در بسیاری از وبسایت‌ها در خصوص جوایز و افتخارات کارگزاری ارانته مطالب بسیاری نوشته شده است، اما عموما به افتخارات این کارگزاری قدیمی پرداخته نشده است. بهتر است بدانید که این کارگزاری چندین و چند افتخار جهانی را در سال‌های گذشته و حتی همین سال جاری میلادی (2022 میلادی) دریافت کرده است. بخشی از این افتخارات که در سال 2022 میلادی کسب شده‌اند (به نقل از وبسایت آی آر بروکرز irbrokers.com)، به شرح زیر هستند:

  • بهترین کارگزار توصیه شده در جنوب شرق آسیا از مجله World Business
  • بهترین ارائه دهنده‌ی آموزش فارکس در جنوب شرق آسیا از مجله World Business
  • بهترین بروکر بین‌المللی ویتنام از نگاه مجله INTLBM
  • معتبرترین کارگزاری فارکس در جنوب شرقی آسیا از Global Business Review Magazine
  • بهترین کارگزار بین المللی فارکس کره‌ی جنوبی از INTLBM
  • مشتری مدارترین کارگزاری فارکس در اندونزی از GBRM
این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH