سامسونگ گلکسی Xcover 6 Pro با اتصال 5G و باتری قابل تعویض معرفی شد

نخستین اسمارت‌فون مقاوم سامسونگ با قابلیت پشتیبانی از اتصال 5G و نام تجاری گلکسی Xcover 6 Pro رسما معرفی شده است. این هندست دارای اکثر ویژگی‌هایی است که از یک اسمارت‌فون در سال 2022 انتظار می‌رود. در ابتدا بایستی خاطرنشان کرد که گلکسی Xcover 6 Pro مجهز به یک نمایشگر 6.6 اینچی PLS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی است. کاربران در صورت افزایش حساسیت لمسی می‌توانند به آسانی و با استفاده از دستکش یا دست‌های خیس با دستگاه تعامل نمایند. بعلاوه سامسونگ به منظور محافظت هرچه بهتر از این نمایشگر از پوشش کورنینگ گوریلا گلس +Victus بهره گرفته است.

این هندست مطابق روال معمول در سری گلکسی Xcover دارای گواهی حفاظتی IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار بوده و از استاندارد نظامی MIL-810H برخوردار است. ابعاد این هندست معادل 168.8×79.9×9.9 میلی‌متر و وزن آن برابر با 235 گرم است. گلکسی Xcover 6 Pro از اتصال 5G و وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کند. توان پردازشی این اسمارت‌فون توسط تراشه اسنپ‌دراگون 778G کوالکام به‌همراه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء از طریق کارت حافظه میکرو اس‌دی تامین می‌شود.

باتری 4050 میلی‌آمپرساعتی دستگاه در پشت یک پنل پلاستیکی قاب جداسازی جای گرفته و در نتیجه کاربران در صورت تمایل بدون هرگونه دردسر قادر به تعویض باتری هندست خود خواهند بود. کاربران از طریق کابل ارائه شده به‌همراه گوشی قادر به شارژ آن با حداکثر سرعت 15 وات هستند. بعلاوه مدل جدید گلکسی Xcover از لوازم جانبی اختصاصی پشتیبانی می‌کند؛ ابزارهایی که از طریق 2 پین پوگو در قسمت تحتانی گوشی به آن متصل می‌شوند.

این هندست صرفا به‌همراه یک کابل USB-C درون جعبه ارائه می‌شود. بنابراین کاربران در صورت تمایل بایستی نسبت به خریداری شارژر مجزا اقدام نمایند. دکمه push-to-talk قابل برنامه‌ریزی یکی از ویژگی‌های خاص گلکسی Xcover 6 Pro به‌شمار می‌رود.

سیستم دوربین دوگانه روی پنل پشتی گوشی از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 در کنار لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 تشکیل شده است. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی روی پنل جلویی گوشی و درون یک ناچ قطره‌ای شکل قرار گرفته است. از جنبه نرم‌افزاری نیز شاهد به‌کارگیری رابط کاربری One UI مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 هستیم. اسپیکر با حالت صوتی تقویت شده، جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون و قابلیت پشتیبانی از Samsung DeX سایر ویژگی‌های شاخص این هندست را تشکیل می‌دهند.

متاسفانه سامسونگ هنوز به جزئیات مربوط به قیمت‌‌گذاری این محصول اشاره نکرده است؛ اما اکنون می‌دانیم که این اسمارت‌فون از ماه جولای در بازارهای منتخب اروپا، آسیا و خاورمیانه قابل دسترس خواهد بود. بر اساس شایعات این گجت با قیمت‌‌گذاری تقریبی 600 یورویی به بازار عرضه خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها سامسونگ ضمن برگزاری رویدادی در روز 13 جولای (22 تیر ماه) از گلکسی Xcover 6 Pro در کنار تبلت گلکسی تب اکتیو 4 پرو رونمایی خواهد کرد.

1 در مورد “سامسونگ گلکسی Xcover 6 Pro با اتصال 5G و باتری قابل تعویض معرفی شد”

  1. سلام
    تفاوت اینهایی که دوتا لنز دارن با اونایی که دوتایی هستن چیه؟ من خودم سامسونگم چهار لنز داره و فرق‌شون رو درست نمفهمم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH