3 نکته مهم که قبل از خرید سرور مجازی باید دقت کنید

زمانی که وارد فروشگاه لوازم خانگی می شوید، از چندین کالای یکسان، دستگاه های مختلف را می توانید ببینید که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند. زمانی که ما با چنین تنوع بالایی در بین کالا ها یا خدمات مواجه می شویم، بیشتر اوقات گیج می شویم و نمی دانیم که کدام یک را انتخاب کنیم. نکته ای که باید در این شرایط باید در نظر داشته باشیم، این است که بدانیم چه نیازی داریم و برای کدام نیازمان می خواهیم کالا یا خدمات را تهیه کنیم.

یکی از مواردی که در زمان خرید آن، نمی دانیم باید چه فاکتورهایی را باید در نظر داشته باشیم، سرور مجازی است. شرکت ارائه دهنده زیادی وجود دارند که سرور مجازی را با قیمت های مختلف ارائه می دهند که ما باید مناسب ترین گزینه را برای خودمان انتخاب کنیم که در این مقاله می خواهیم برای راهنمایی بیشتر شما، 3 نکته مهمی که قبل از خرید سرور مجازی باید به آن دقت کنید را بیان کنیم. پس اگر قصد خرید VPS دارید، این مقاله را از دست ندهید.

سرور مجازی چیست؟

برای آن که بدانید که چه انتظاری باید از سرور مجازی داشته باشید و سرورمجازی قرار است کدام نیاز شما را رفع کند، باید بدانید که اصلا سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا vps که مخفف عبارت virtual private server به معنای یک کامپیوتر مجازی در دیتاسنتر است که 24 ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است. این یک تعریف کلی از سرور مجازی است و اگر به صورت جزئی تر به مفهوم سرور مجازی بپردازیم، باید به ردپای تکنولوژی مجازی سازی در سرور ها اشاره کنیم.

کاربرد اصلی تکنولوژی مجازی سازی این است که از هر واقعیت فیزیکی، یک نسخه مجازی ایجاد می کند؛ برای مثال وقتی از این تکنولوژی در سرور ها استفاده می شود، دیگر نیازی به نسخه فیزیکی سرور نیست، چرا که چندین سرور با منابع و امکانات مستقل ایجاد می شود که کاربران می توانند از آن استفاده کنند.

 نکات مهمی که قبل از خرید سرور مجازی باید دقت کنید

حالا که با مفهوم سرور مجازی آشنا شدید، بهتر است به نکاتی که باید در زمان خرید  VPS در نظر داشته باشید، بپردازیم.

  • نیازها و انتظاراتتان از سرور مجازی را مشخص کنید

پیش از آن که سرور مجازی خریداری کنید، باید برای خودتان مشخص کنید که سرعت vps برایتان مهم است یا پشتیبانی؟ به دنبال سرور مجازی ایرانی هستید یا سرور مجازی خارجی؟ چه سیستم عاملی و از چه لوکیشنی سرور مجازی می خواهید؟ چه میزان هزینه می خواهید صرف کنید؟ با در نظر گرفتن این موارد در بین سرویس های مختلف سرور مجازی، سردرگم نمی شوید.

  • سعی کنید سخت افزار سرور مجازی با کیفیت بالا انتخاب کنید

برای آن که سرور مجازی شما از سرعت بالاتری برخوردار باشد، باید از سخت افزار های بروز تر و با کیفیت تری استفاده کنید. برای آن که از سخت افزار سرور مجازی که قصد دارید خریداری کنید، می توانید از پشتیبانی شرکت ارائه دهنده بخواهید تا مدل های سخت افزاری سرور ها را در اختیارتان قرار دهد. یکی از سخت افزارهای مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، هارد سرور مجازی است؛ که ما توصیه می کنیم حتما هارد سرور مجازی که قرار است بخرید، SSD  باشد.

  • پشتیبانی شرکت ارائه دهنده را بررسی کنید

چه کسی است که دوست ندارد از جایی سرور خریداری کند که خدمات پس از فروش خوبی ارائه دهند و در هر زمان از شبانه روز پاسخگوی سوالاتش باشند؟

زمانی که سرور شما با مشکل مواجه می شود، اگر تیم پشتیبانی شرکت ارائه دهنده به موقع پاسخگوی شما نباشند، ممکن است شما مشکلات بیشتری را تجربه کنید. به همین دلیل پشتیبانی شرکت ارائه دهنده، یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

شرکت هایی که نباید از آنان سرور مجازی خریداری کنید!
در این قسمت ویژگی هایی از شرکت های ارائه دهنده را بیان می کنیم که باید به عنوان علامت هشدار و خط قرمز در نظر بگیرید.

  • ارائه دهندگانی که آدرس و شماره تلفن مشخص ندارند

زمانی که از سایتی می خواهید سرور مجازی خریداری کنید، به آدرس و شماره تلفن درج شده در سایت دقت کنید؛ اگر آدرس یا شماره تلفنی در سایت وجود نداشت، بهتر است که اعتماد نکنید.

  • شرکت هایی که نماد اعتماد الکترونیک ندارند

در زمان خریدن سرور مجازی باید به نماد الکترونیکی اعتماد و تاییدیه های دیگر دقت داشته باشید. در صورتی که نماد الکترونیکی اعتماد و تاییدیه های دیگر در سایت نبود، بهتر است ریسک نکنید!

  • شرکت هایی که اعضای تیمشان مشخص نیست!

بهتر است از شرکت ارائه دهنده ای سرور مجازی تهیه کنید که شخصیت های حقیقی پشت آن باشند و اطلاعات کارمندان و نیز اطلاعات شبکه های اجتماعی‌شان در سایت باشد.

  • شرکت هایی که سرورمجازی های بسیار ارزان ارائه می دهند!

بین سرور مجازی ایرانی و خارجی اختلاف قیمت وجود دارد و به صورت کلی بین سرور مجازی های ارائه دهندگان مختلف، اختلاف قیمت وجود دارد، اما زمانی که یک شرکت ارائه دهنده سرور مجازی را با قیمت بسیار پایینی عرضه می کند، باید به آن شک کرد!

سخن آخر

در این مقاله در مورد نکاتی که باید در زمان خرید سرور به آن توجه داشته باشید، گفته شد. البته فاکتورهای دیگری مانند سیستم ذخیره سازی، سرعت اینترنت vps، سیستم عامل مناسب، لوکیشن و … نیز در زمان سفارش سرور مجازی مهم است که ما تنها به 3 نکته اشاره کردیم.

یکی از شرکت های معتبری که در زمینه ارائه خدمات هاستینگ فعالیت دارد، آسام سرور است که تمامی فاکتورها و معیارهای گفته شده را داراست. موضوعی که در مورد آسام سرور وجود دارد، این است که از 18 لوکیشن مختلف سرور مجازی ارائه می دهد و علاوه بر پشتیبانی 24 ساعته، گارانتی عودت وجه نیز دارد، به همین دلیل با خیال راحت می توانید اعتماد کرده و سرور مجازی خودتان را تهیه کنید.

در صورتی که سوالی در این زمینه داشتید، در قسمت نظرات مطرح کنید تا در سریع ترین زمان پاسخ دهیم؛ اگر به نظرتان نکته مهم دیگری وجود دارد که باید در زمان خرید سرور مجازی در نظر داشت، با ما به اشتراک بگذارید و به کامل تر شدن لیست ما کمک کنید.

1 در مورد “3 نکته مهم که قبل از خرید سرور مجازی باید دقت کنید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH