آی‌فون‌‌های سال 2023 اپل از مودم‌های 5G ساخت کوالکام استفاده خواهند کرد

مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل با انتشار توئیتی آخرین وضعیت مودم‌های 5G این شرکت را تشریح کرد. اپل پیش‌تر در سال 2019 کسب‌وکار مودم‌های اینتل را خریداری کرد تا نهایتا بتواند تراشه‌های 5G خود برای گوشی‌های آی‌فون‌ را تولید نماید.

انتشار گزارشات پیرامون توسعه مودم‌های 5G توسط اپل در اواخر سال 2020 آغاز شد. با این‌حال مینگ چی‌کو در آخرین گزارش خود ادعا می‌کند که غول کوپرتینویی تا سال 2024 آماده استفاده از مودم‌های 5G تولیدی خود نخواهد بود.

مینگ چی‌کو با انتشار یک توئیت اعلام کرد: “آخرین نظرسنجی من نشان می‌دهد که توسعه تراشه مودم 5G بومی توسط اپل احتمالا یک پروژه شکست‌خورده محسوب می‌شود. بنابراین کوالکام به‌عنوان تامین‌کننده انحصاری تراشه‌های 5G آی‌فون‌های جدید طی 6 ماهه دوم سال 2023 نقش‌آفرینی خواهد کرد. به‌ عبارت دیگر سهم کوالکام از این بازار معادل 100 درصد خواهد بود (برآوردهای پیشین از سهم 20 درصدی کوالکام در این حوزه حکایت داشتند).”

به گفته آقای کو، پروژه توسعه مودم 5G اپل احتمالا با شکست مواجه شده است. بنابراین کوالکام همچنان تنها تامین‌کننده تراشه‌های 5G برای آی‌فون‌های سال 2023 اپل به‌شمار خواهد رفت. مدت کوتاهی پس از انتشار گزارش آقای کو، ارزش سهام کوالکام رشد بیش از 3 درصدی را تجربه کرد. بر اساس گزارش نشریه CNBC، کوالکام پیش‌‌تر انتظار داشت تا 20 درصد از مودم‌های 5G مورد نیاز آی‌فون‌های سال 2023 اپل را تامین نماید.

آی‌فون 13 پرو مکس اپل

آقای کو در ادامه توئیت‌ خود اعلام کرد: “من معتقدم که اپل همچنان به توسعه مودم‌های 5G خود ادامه خواهد داد. اما زمانی که اپل در این حوزه به موفقیت دست یافته و سهم کوالکام را به خود اختصاص دهد؛ سایر کسب‌وکارهای جدید کوالکام بایستی به اندازه کافی رشد کرده باشند تا تبعات منفی ناشی از حذف سفارش تراشه‌های آی‌فون‌ 5G را به میزان قابل‌توجهی جبران نمایند.”

بر اساس گزارشات، مودم‌های 5G اپل کماکان روند توسعه خود را پشت سر می‌گذارند. آقای کو پیش‌بینی می‌کند که مودم‌های 5G کوالکام نهایتا با تراشه‌های بومی اپل در آی‌فون‌های جدید جایگزین خواهند شد. با این‌حال انتظار می‌رود که تا زمان آماده‌‌سازی مودم‌های 5G اپل، کوالکام در سایر حوزه‌های کسب‌وکار خود به اندازه کافی پیشرفت نموده و پیامدهای منفی ناشی از حذف سفارشات اپل برای مودم‌های 5G را جبران خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH