شیائومی 12S اولترا مجهز به سنسور دوربین 1 اینچی ساخت سونی خواهد بود

کمپانی شیائومی در روز 4 جولای (13 تیر ماه) از سری شیائومی 12S رونمایی کرد. اطلاعات اخیرا لو رفته نشان می‌دهند که این خانواده شامل 3 مدل مختلف خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها این سری شامل مدل جمع‌وجور شیائومی 12S، مدل پرچم‌دار شیائومی 12S پرو و شیائومی 12S اولترا با سیستم دوربین بسیار قدرتمند است.

بر اساس اعلام کمپانی، شیائومی 12S اولترا مجهز به یک سنسور دوربین 1 اینچی کاملا جدید ساخت شرکت سونی با نام IMX989 خواهد بود. با این‌حال شایعات مطرح شده نشان می‌دهند که این هندست‌ها در بازارهای جهانی قابل دسترس نخواهند بود. به بیان دیگر سری شیائومی 12S به‌صورت انحصاری در بازار چین عرضه خواهد شد.

شیائومی 12S اولترا در گوشه و کنار به تبلیغ سنسور 1 اینچی جدیدو عملکرد منحصربه‌فرد آن پرداخته است. اما این اطلاعات تا حدی گمراه‌کننده هستند؛ زیرا این سنسور همانند نمونه به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون سونی اکسپریا Pro-I از اندازه 1 اینچی برخوردار است. نوع سنسور با توجه به قطر حفره دوربین برای پوشش دادن کل سطح حسگر تعیین می‌شود. این همبستگی به‌طور دقیق برقرار نیست؛ اما فرمت اپتیکی یا نوع سنسور تقریبا 1.5 برابر قطر واقعی سنسور است.

هنوز مشخص نیست که آیا شیائومی از کل سطح سنسور استفاده خواهد کرد یا خیر. به‌عنوان مثال اکسپریا Pro-I مجهز به یک سیستم اپتیکی است که تنها از مرکز سنسور 1 اینچی خود استفاده می‌کند. این سنسور به یک لنز بسیار کوچک‌تر احتیاج دارد؛ در حالی‌که کماکان از مزایای پیکسل‌های بزرگ‌ بهره‌مند می‌شود. اما به لحاظ فنی از تمامی ظرفیت سنسور به‌طور کامل استفاده نمی‌شود. در حال حاضر مشخص نیست که آیا شیائومی نیز در مسیر مشابهی گام برخواهد داشت یا خیر.

شیائومی 12S اولترا مجهز به سنسور 1 اینچی دوربین ساخت سونی با نام IMX989 خواهد بود

در عین‌حال فهرست مشخصات لو رفته نشان می‌دهند که مدل معمولی شیائومی 12S مجهز به یک نمایشگر آمولد کوچک با اندازه 6.28 اینچ و نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود. این هندست با 2 پیکره‌بندی مختلف رم و حافظه داخلی شامل 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی یا 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهد شد. پیکره‌بندی دوربین پشتی این اسمارت‌فون شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 13 مگاپیکسلی و ماژول ماکرو 5 مگاپیکسلی خواهد بود؛ در حالی‌که بر اساس شنیده‌ها ماژول دوربین جلویی از یک سنسور 32 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

مدل‌های سه‌گانه سری شیائومی 12S

تمامی این مشخصات ظاهرا مشابه با شیائومی 12 هستند و در این میان تنها تفاوت‌ها در بخش دوربین و تراشه به چشم می‌خورند. هندست جدید از تراشه اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 و سیستم دوربین پیشرفته با برند لایکا بهره‌برداری خواهد کرد.

تصویر لو رفته از شیائومی 12S پرو

شیائومی صفحات اختصاصی این 3 اسمارت‌فون را در وبسایت خرده فروشی محبوب چینی با نام JD.com راه‌اندازی نموده است. اکنون هرکدام از هندست‌های سری شیائومی 12S رکورد بیش از 200 هزار رزرو را به ثبت رسانده‌اند. این پدیده از علاقه گسترده مشتریان بالقوه به گجت‌های مذکور حکایت دارد.

1 در مورد “شیائومی 12S اولترا مجهز به سنسور دوربین 1 اینچی ساخت سونی خواهد بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH