نحوه خرید ارز دیجیتال از بایننس

این روزها با توجه به جذابیت‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال در ایران بسیاری به دنبال آموزش نحوه خرید ارز دیجیتال از بایننس هستند. صرافی بایننس از خوش‌نام‌ترین و محبوب‌ترین این صرافی‌ها است که در این مقاله آن را به‌طور مفصل معرفی کرده و نحوه ثبت‌نام، خرید و فروش ارز دیجیتال در آن را توضیح می‌دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا هرآنچه را که باید در مورد بایننس بدانید به شما آموزش دهیم.

معرفی صرافی بایننس

بایننس یک صرافی دیجیتال است که در آن رمزارزها مبادله می‌شوند. این صرافی در سال 2017 توسط یک برنامه‌نویس به نام چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao) ساخته شد که در حال حاضر بزرگترین صرافی دیجیتال جهان از حیث تعداد معاملات روزانه است. بایننس بستری قابل‌اطمینان برای خرید و فروش اتریوم (ETH) به عنوان محبوب‌ترین و با ارزش‌ترین ارز دیجیتال پس از بیت‌کوین (BTC)، لایت‌کوین (LTC)، دوج‌کوین (DOGE) و بیش از 500 رمزارز و توکن‌ مجازی دیگر از جمله توکن خود این صرافی به اسم بایننس‌کوین (BNB) است. البته به دلیل تحریم‌هایی که در سال‌های اخیر بانک‌ها و صرافی‌های بین‌المللی به ایران اعمال کرده‌اند ثبت‌نام و استفاده از سرویس‌های بین‌المللی همانند بایننس برای ایرانی‌ها با پیچیدگی‌ها و ریسک بیشتری همراه است. پس اگر به دنبال روشی ساده‌‌ و مطمئن‌تر برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال هستید، استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی را به شما توصیه می‌کنیم.

بایننس چطور کار می‌کند؟

برای توضیح نحوه‌ی کارکرد بایننس به زبان ساده، از یک مثال روزمره و قابل لمس کمک‌ می‌گیریم. فرض کنید که شما برای خرید یک کالا در ازای مبلغی مشخص به بازار رفته‌اید. اگر بخواهید عاقلانه عمل کنید، قبل از انجام خرید خود به چندین مغازه سر می‌زنید و کالای موردنظر خود را قیمت می‌کنید. در نهایت از مغازه‌ای خرید می‌کنید که کمترین مبلغ را به شما پیشنهاد دهد.

معاملات در بایننس به 3 صورت زیر انجام می‌شوند:

  • سفارش به قیمت بازار: معاملاتی که از نوع سفارش به قیمت بازار هستند، بلافاصله با بهترین قیمتی که در لحظه در بازار وجود دارد انجام می‌شوند.
  • سفارش محدود: معاملاتی که از نوع سفارش محدود هستند، تنها با قیمتی مشخص که تریدر آن‌ را تعیین کرده یا قیمت بهتر از آن، صورت می‌گیرند.
  • استاپ لیمیت (Stop-limit): معاملات استاپ لیمیت فقط زمانی انجام می‌شوند که قیمت، به حد مشخصی در بازار برسد. برای مثال اگر شما قیمت یک دارایی که ارزش آن 10 واحد است را برای خرید، 12 واحد تعیین کنید، تنها زمانی که قیمت بازار آن به 12 واحد رسید معامله انجام می‌شود.

 

در بخش بعدی فر‌‌آیند ثبت‌نام از ایران در این صرافی دیجیتال را توضیح می‌دهیم.

نحوه ثبت نام در بایننس

همان‌طور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره شد، به دلیل تحریم‌هایی که در سال‌های اخیر بانک‌ها و صرافی‌های بین‌المللی به ایران اعمال شده است، ثبت‌نام و استفاده از بایننس برای ایرانی‌ها با ریسک‌ها و پیچیدگی‌های بیشتری همراه است.

فرآیند ثبت‌نام در بایننس

برای ثبت‌نام به سایت Binance.com رفته و روی دکمه‌ی “Register” کلیک کنید. صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که باید در آن ایمیل معتبر و گذرواژه وارد کنید. پس از آن صندوق ایمیل خود را چک کرده و روی ایمیلی که از طرف این صرافی برای شما ارسال شده است کلیک کنید. با کلیک روی لینک داخل ایمیل، حساب شما در بایننس فعال می‌شود.

نحوه خرید ارز دیجیتال در بایننس

پیش از انجام هرگونه معامله و ترید در بایننس باید حساب خود را با یک ارز دیجیتال شارژ کنید. کافی است از طریق یک صرافی داخلی ارز دیجیتال مورد نظر خود را مانند تتر یا بیت‌ کوین خریداری کرده و آن را به کیف پول بایننس منتقل کنید. برای اینکار در حساب کاربری خود، به ترتیب روی دکمه‌های “Wallet” و “Fiat and Spot” و سپس روی “Deposit” کلیک کنید.

پس از آن ارز دیجیتال موردنظر را انتخاب کرده و آن را به به آدرسی که بایننس به شما می‌دهد ارسال می‌کنید. پس از چند دقیقه تراکنش انجام شده و حساب شما با ارز دیجیتال مورد نظر شارژ می‌شود.

نحوه فروش ارز دیجیتال در بایننس

حالا که شما ارز دیجیتال خریداری کرده‌اید، می‌توانید آن را در ازای دریافت هر نوع ارز دیجیتال دیگری بفروشید. برای اینکار در ابتدا باید به بخش مارکت‌ها در صفحه‌ی اصلی بایننس که صفحه‌ی کلی خرید و فروش ارز دیجیتال است بروید. سپس مارکت ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انتخاب مارکت موردنظر

فرض کنید که قصد دارید مقدار مشخصی از بیت‌ کوین‌های خود را با مقدار مشخصی اتریوم معامله کنید. برای اینکار ابتدا وارد مارکت بیت کوین شده، سپس روی جفت‌ارز موردنظر که در این مورد اتریوم/بیت‌ کوین است کلیک می‌کنید. در این صفحه می‌توانید با بیت کوین اتریوم بخرید یا برای خرید بیت کوین اتریوم خود را بفروشید.

تعیین نوع معامله و انجام آن

همان‌طور که پیشتر گفتیم، معاملات بایننس در 3 نوع سفارش به قیمت بازار، سفارش محدود و استاپ لیمیت (Stop-limit) انجام می‌شود. شما هنگام پر کردن فرم، باید انتخاب کنید که می‌خواهید کدام نوع از معامله را انجام دهید.

مزایای استفاده از بایننس چیست؟

بایننس که رکورد بالاترین حجم معاملات روزانه‌ی رمزارزها را در اختیار دارد، با تمرکز بر ایجاد مزایای رقباتی نسبت به سایر صرافی‌ها توانسته به این درجه از محبوبیت‌ برسد. در ادامه تعدادی از نقاط قوت بایننس را بررسی می‌کنیم.

نرخ پایین انجام معاملات

از نکات قابل توجه انجام معاملات در بستر بایننس می‌توان به نرخ و هزینه‌ی پایین آن در مقایسه با سایر صرافی‌ها اشاره کرد. به علاوه بایننس برای افرادی که پرداخت خود را با رمزارز خود این پلتفرم یعنی بایننس‌ کوین انجام دهند تخفیف در نظر می‌گیرد.

معایب استفاده از بایننس چیست؟

حتی محبوب‌ترین و بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال دنیا هم با مشکلات خودش همراه است. با این حال بایننس به دلیل حجم بالای کاربران و معاملات زیادی که در آن انجام می‌شود سعی کرده ایرادات خود را به کمترین مقدار برساند تا هم‌چنان بهترین صرافی ارزدیجیتال در دنیا باقی بماند.

طرز کار بایننس پیچیده است

 همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم، بایننس برای انجام معاملات بزرگ و سطح بالا طراحی شده است. از همین رو ابزار پیشرفته‌ای در آن قرار گرفته تا انجام این معاملات را برای تریدرهای حرفه‌ای امکان‌پذیر کند. استفاده از صرافی بایننس به دلیل در اختیار داشتن این ابزار پیشرفته می‌تواند برای تریدرهای مبتدی که تازه به دنیای رمزارزها وارد شده‌اند سخت باشد.

کارمزد بایننس چقدر است؟

میزان کارمزدی که بایننس از معاملات برای خود بر‌می‌دارد بسته به نوع معاملات، متفاوت است. اما به‌طور کلی برای محاسبه‌ی این میزان باید به حجم معاملات خود در 30 روز گذشته نگاه کنید.

نکات مهم در استفاده از بایننس که باید بدانید

بایننس با اینکه در گذشته یک بار هک شده است اما در حال حاضر امن‌ترین صرافی در دنیا برای تبادل ارز دیجیتال محسوب می‌شود. البته این صرافی پس از هک شدن، پول کاربرانش را به آن‌ها پرداخت کرد. کسب درآمد با بایننس و با ریسک کم تنها در صورتی قابل انجام است که شما با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی کافی داشته باشید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH