متا از تصمیم خود برای توقف پروژه ارز دیجیتالی این شرکت خبر داد

متا اخیرا از تصمیم خود برای توقف فعالیت کیف پول دیجیتالی Novi این شرکت از روز 1 سپتامبر امسال (10 شهریور ماه) خبر داد. Novi یک سرویس انتقال پول است که از کیف دیجیتالی رمزارز اختصاصی کمپانی استفاده می‌کند. Novi پیش‌تر به منظور ارائه خدمات انتقال پول از کیف پول دیجیتالی اختصاصی متا استفاده می‌کرد. این پلتفرم فناوری‌های مرتبط با Novi را برای متاورس و سایر محصولات کمپانی اعمال می‌کند.

پروژه رمزارز شرکت متا در گذشته با حملات کنگره ایالات‌متحده مواجه شده است. اکنون کمپانی بالاخره با تعطیل کردن سایر بخش‌های پروژه، تصمیمی جسورانه را به مرحله اجرا می‌گذارد.

سخنگوی متا ادعا می‌کند که این شرکت قصد دارد تا در محصولات آینده خود مانند پروژه جهان اصلی از فناوری Novi استفاده کند. بر اساس اعلام متا، اپلیکیشن Novi و سرویس Novi روی واتس‌آپ دیگر قابل دسترس نخواهند بود. بدین‌ترتیب از روز 21 جولای (30 تیر ماه) کاربران دیگر نمی‌توانند وجوهی را به حساب خود اضافه نمایند. متا به کاربران توصیه می‌کند تا موجودی خود را در اسرع وقت برداشت کنند. پس از طی یک دوره آزمایشی، کاربران دیگر به تاریخچه تراکنش یا سایر داده‌های خود دسترسی نخواهند داشت.

متا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “ما به منظور ایجاد قابلیت‌های متا به‌عنوان یک پلتفرم کلی روی بلاک‌چین و عرضه محصولات جدید مانند کالکشن‌های دیجیتالی سال‌ها تلاش نموده‌ایم. شما می‌توانید منتظر حضور بیش‌تر ما در فضای وب 3 باشید؛ زیرا ما نسبت به پیامدهای ارزشمند این فناوری‌ها برای مردم و کسب‌وکارها در دنیای متاورس بسیار خوش‌بین هستیم.”

پروژه رمزارز متا با چالش‌هایی مواجه بوده است

متا در ماه اکتبر سال گذشته به منظور نفوذ به فضای تراکنش‌های ارز دیجیتالی و حتی تسلط بر آن اقدام به راه‌اندازی پروژه آزمایشی Novi کرد. Novi به منظور ایجاد امکان داد و ستد برای کاربران خود در مناطقی از ایالات‌متحده و گواتمالا از استیبل‌کوین USDP متعلق به موسسه مالی Paxos Trust استفاده می‌کند. این در حالیست که متا در گذشته از یک توکن جدید موسوم به Diem پشتیبانی می‌کرد. موسسه Coinbase Global Inc مسئولیت تامین وجوه را بر عهده دارد.

مارک زاکربرگ ضمن ادای شهادت در کنگره طی سال 2019 تلاش کرد تا نگرانی‌های نمایندگان در این زمینه را برطرف کند؛ چرا که کمپانی پیش‌تر بدون دریافت مجوزهای قانونی اقدام به عرضه Libra کرد. در حال حاضر جاه‌طلبی‌های متا برای Novi در شرف نابودی هستند. از سوی دیگر رونق بازار ارزهای دیجیتالی نیز رو به کاهش است و در این میان برخی بازیگران کلیدی نظیر Celsius Network و Three Arrows Capital با مشکلات نقدینگی مواجه هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH