پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا از نظر فن‌آوری (سال 2014)

این روزها تقریبا اکثر کشورهای دنیا اگر دغدغه سیر کردن شکم مردمشان را نداشته باشند، قطعا فکر توسعه فن‌آوری و پیشرفت هستند.

در مقاله جذاب زیر شما با 10 تا از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا آشنا می‌شوید، برخی از آنها از فن‌آوری برای اهداف صلح طلبانه استفاده کرده و برخی دیگر برای تسلط بر دنیا و کشت و کشتار بهره می‌برند.

فن‌آوری در واقع یک راه عمده تولید در آمد برای کشورهاست. اگر اشتیاقی به پیشرفت باشد، کشورها راه‌های متنوعی را می‌یابند تا خود را در زمره پیشرفته‌ترین‌ها قرار دهند. اشتیاق به پیشرفت ارتباط مستقیم با درآمد و سودی دارد که فن‌آوری برای آن کشور به ارمغان خواهد آورد.

10.روسیه

Top-Ten-Technologically-advanced-countries-in-the-world

روسیه یکی از آن کشورهایی است که در زمینه تولید ماشینهای سنگین سریعا رو به رشد است. به همین دلیل هم آنها را در این حوزه Big Daddy می‌نامند. روسیه دارای پیشرفته‌ترین سیستم دفاعی در دنیاست و به همین دلیل هم است که بیشتر کشورهای دنیا اسلحه‌های خود را از این کشور می‌خرند. غیر از مسائل دفاعی و جنگی، روسیه در زمینه هوا و فضا نیز بسیار فعال است.

تمرکز اصلی روسها را می‌توان بر روی ساختن بهترین اسلحه‌ها توسط بهترین مهندسان دانست.


 

9.فیلیپین

Top-Ten-Technologically-advanced-countries-in-the-world-1

فیلیپن کشوری است که در جنبه‌های گوناگون فن‌آوری رو به پیشرفت است، اما دولت این کشور به دلیل مسائل امنیتی، زیاد از این پیشرفتها صحبتی نمی‌کند. راز پیشرفت آنها را یک سازمان جاسوسی فاش کرده و مشخص شده است که فیلیپین شدیدا رو به رشد است. احتمالا در فیلمهای دو شخصیت ایثن هانت و جیمز باند هم دیده‌اید. آنها سایتهای هسته‌ای دارند و پیش از چین روی این موضوع کار می‌کردند. این کشور با ترکیب فن‌آوری کشورهای دیگر تلاش به رسیدن به آخرین تکنولوژی دارد.


 

8.انگلیس

Top-Ten-Technologically-advanced-countries-in-the-world-2

انگلیس سومین تولید کننده مقالات علمی در دنیاست. بعلاوه دانشمندانی دارد که این کشور را به سمت انقلاب علمی و صنعتی هدایت می‌کنند. انگلیس خیلی بیشتر از دیگر کشورهای دنیا به تولید تکنولوژی روز می‌پردازد و مصرف خیلی پایینی دارد.


 

7.کانادا

Top-Ten-Technologically-advanced-countries-in-the-world-3

کانادا از نظر فن‌آوری جز کشورهای پیشرفته است. آنها دستگاه‌های پرداخت بیسیم را ساختند و با اینکه هنوز در کارتهای اعتباری‌اشان چیپست وجود ندارد. اگر نگاهی به شرکتهای آمریکایی بی‌اندازید می‌بینید که اکثر آنها را کانادایی‌ها می‌گردانند و در ناسا هم فعالیت دارند. کانادایی‌ها ید طولایی در زمینه تولید فن‌آروی‌های نوین دارند.


 

6.چین

Top-Ten-Technologically-advanced-countries-in-the-world-4

چین تقریبا عامل شگفتی تمام کشورها شده، آنهم با پیشرفت بسیار زیادی که در زمینه فن‌آوری از خود نشان داده است. این کشور قصد دارد تا سال 2020 به قدرت برتر بعدی دنیا تبدیل شود. هر کشوری تکنولوژی ویژه خود را دارد که در آن بهترین است. مثلا آلمان در زمینه خودروسازی، ژاپن در زمینه ساخت وسایل الکترونیکی و بازی، آمریکا در تولید اسلحه و چین هم در ساخت برخی از دستگاه‌های مهم مثل قطب‌نما و باروت که هنوز هم در بسیاری از زمینه‌های علمی استفاده می‌شود. البته نام چین یادآور کپی بی عیب و نقص از فن‌آوری‌های روز دنیا نیز است.


 

5.آلمان

Top-Ten-Technologically-advanced-countries-in-the-world-5

آلمان پیشرفته‌ترین کشور دنیا در زمان جنگ جهانی دوم بود و در حال حاضر هم بین 10 کشور پیشرفته دنیا قرار گرفته است. اگر می‌خواهید مراکز فن‌آوری این کشور را ببینید، به شهرهای برلین، مونیخ و فرانکفورت سر بزنید. مثال بارز دیگر از پیشرفته بودن این کشور، ورزشگاه المپیک واقع در برلین است. این ورزشگاه را ببینید و باقی مسائل دستتان می‌آید.


 

4.کره جنوبی

Top-Ten-Technologically-advanced-countries-in-the-world-7

کره جنوبی با ساخت روبات، هواپیما، قطار، خودرو و تهویه کننده‌های هوا خود را در میان فهرست پیشرفته‌ترین کشورها قرار داده است. کره با وجود برندهایی مثل ال‌جی و سامسونگ، منتظر یک فرصت استثنایی است تا جایگاه ژاپن را به عنوان پیشرفته‌ترین کشور دنیا از آن خود کند.

(کره جنوبی از نظر سرعت اینترنت رتبه اول دنیا را دارد)


 

3. هند

Top-Ten-Technologically-advanced-countries-in-the-world-8

هند در زمینه توسعه نرم‌افزاری خیلی سریع رشد کرده است و بیشتر نرم‌افزارهای مورد نیاز فن‌آوری از هند می‌آید. شهر بانگالوره خانه توسعه دهندگان نرم‌افزار است و سیلیکون ولی نام یک مرکز نرم‌افزاری مشهور واقع در این شهر است. هند در تمامی زمینه‌های فن‌آوری در حال پیشرفت است، زمینه‌هایی چون علوم پزشکی، علوم مرتبط به جهان، و علوم جنگی. اولین دانشگاه در دنیا که تمام موضوعات و رشته‌های فن‌آوری و علوم را تدریس می‌کند در هند تاسیس شده است.


 

2.ایالات متحده

Top-Ten-Technologically-advanced-countries-in-the-world-9

ایالات متحده در برخی از زمینه‌های فن‌آوری جز بهترین‌هاست. همین اینترنتی که استفاده می‌کنیم ساخته آمریکایی‌هاست. کالیفرنیا و فرمانت جز سریعترین شهرها از نظر سرعت اینترنت هستند. دفاتر مرکزی شرکتهای بزرگی چون اینتل، گوگل، دل، AMD و غیره در این کشور واقع شده است و این کشور در زمینه علوم هوا فضا یک قدرت تمام عیار است. بهترین و هوشمندترین سیستم دفاعی متعلق به این کشور است.

(آمریکا از نظر سرعت اینترنت رتبه هشتم دنیا را دارد که با توجه به وسعت این کشور، رتبه بسیار خوبی است)


 

1.ژاپن

Top-Ten-Technologically-advanced-countries-in-the-world-10

ژاپن پیشرفته‌ترین کشور دنیاست. آنها مثلا دستگاهی با نام Dimensional Elevator ساخته‌اند که می‌تواند شما را تنها در عرض چند ثانیه به هر طبقه‌ای از ساختمان که می‌خواهید ببرد. از نظر فن‌آوری استفاده شده در سلاح، آنها اسلحه لیزری را ساخته که اشعه آن در هوا جریان پیدا می‌کند. در زمینه وسایل الکترونیکی هم می‌توان ژاپن را با قاطعیت تمام یک غول تمام عیار دانست.

(ژاپن از نظر سرعت اینترنت رتبه دوم دنیا را دارد و هزینه‌های اینترنت در این کشور بسیار پایین است)

 

76 در مورد “پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا از نظر فن‌آوری (سال 2014)”

  1. سلام
    بنده علاقه مندم در زمینه هاى توسعه تکنولوژی در شهر تهران (حداقل در مقیاس محله) مطالبى رو در اختیار داشته باشم.
    در صورت تمایل براى همکارى و کمک به بنده ، لطفاً از طریق ایمیل شماره تماس ارسال فرمایید.

  2. آمریکا اختراعات زیادی در سال داره به خصوص در نانو
    این کشور مخترع تلفن اینترنت برق کامپیوتر و خیلی چیزهای دیگه است
    رتبه ی اول مال این کشوره

    2
    3
  3. Crownهم کره ای اش اشتباه بود هم ژاپنی و روسی مگه میشه این همه حرف بی صدا کنار هم بیان فقط میخوان کلاس بیان

    3
    1
  4. تکنولوژی. سرعت بالای اینترنت. بهترین جراح های پلاستیک. بهترین خدمات هواپیمایی. بیشترین میزان ساعت کاری و تحصیل و ……
    تو تمام اینا و خیلی چیزای دیگه کره جنوبی اوله

    1
    4
  5. سلام . ازهمه دوستانی که به فکر پیشرفت کشور مان هستند واظهار نظرمی نمایند، تشکر میکنم.
    درخت توگرباردانش بگیرد به زیرآوری چرخ نیلوفری
    * هرکسی به اندازه عقل وعلم وتوان خودش برای پیشرفت کشور تلاش نمایدیقین داشته باشیم (همانند تیم ورزشی، ویادانش آموزان یک کلاس وقتی که برای موفقیت شخصی ویا تیمی تلاش بیشترمیکنند ، بعنوان تیم ویا دانش آموزان برتر )استانی،کشوری ویاجهانی معروف میشوند. موفقیت روز افزون تک تک شما عزیزان را آرزومندم.سلیمانی

  6. سلام . ازهمه دوستانی که به فکر پیشرفت کشور مان هستند واظهار نظرمی نمایند، تشکر میکنم.
    درخت توگرباردانش بگیرد به زیرآوری چرخ نیلوفری
    * هرکسی به اندازه عقل وعلم وتوان خودش برای پیشرفت کشور تلاش نمایدیقین داشته باشیم (همانند تیم ورزشی، ویادانش آموزان یک کلاس وقتی که برای موفقیت شخصی ویا تیمی تلاش بیشترمیکنند ، بعنوان تیم ویا دانش آموزان برتر )استانی،کشوری ویاجهانی معروف میشوند. موفقیت روز افزون تک تک شما عزیزان را آرزومندم.سلیمانی

  7. کره ژاپن رو میخوره تازه این خبر برای سال ۲۰۱۴ هست توی ۲۰۱۷ کره اوله من خوندم دیگه کره با شرکت سامسونگ .الجی هیوندا.کیا بهترینه سرعت نت کره هم بیشتره بعدش اصلا تا الان چه چیز ژاپن رو دیدید که خوب باشه بهترین شرکت ژاپن سونی هست که اشغاله ژاپن فقط با اخبراش بهترین شده وگرنه بهترین بودنش وجود خارجی نداره و همچنین کره شهر هاش خیلی قشنگه و همچنین توی جراهی ها اوله مردم فکر میکنن ژاپن غوله ولی هیچی نیست اگه بود ی عالمه درامد در می اورد

    2
    2
    1. آقا امین الان شرکت تسلا موتور آمریکا،ارزشش از تویوتا و هیوندا بیشتره.در حالی که از چیزی که شما نوشتید کمتر از ۵ سال میگذره

  8. ازمکافات عمل غافل مشو
    گندم ازگندم برویدجوزجو
    اگراسلاف وگذشتگان ماوهمچنین خودمابجای حرف زدن عمل میکردیم وکاروتلاش روبرای بهترزندگی کردن سرلوحه زندگی قرارمیدادیم وضعمون خوب میشداونهایی که پیشرفت کردنداول کاشتندوحالاداره برداشت میکنند ماهم نتیجه کاشته های خودمون رو………برداشت میکنیم

  9. پدرام ارجمند

    آمریکا ترسید ژاپن جاشو بگیره بمب های اتمی رو تو دو شهر مهم ژاپن پیاده کرد،اگه ژاپن اسیب نمیدید الان دو سه برابر آمریکا پیشرفت کرده بود و پروژه های سنگینی چون ساخت آسانسور فضایی،شهری زیر اقیانوس و جت های رادارگریز پرسرعت و … رو تا چند سال قبل میساخت ن الان،ژاپن مغزبرتر جهان
    اونا یه دانشمندشون ۳۰۰۰۰ اختراع داشته ک خیلیه.واقعا خیلیه سی هزار اختراع از یک ژاپنی

    2
    1
    1. اره ولی ژاپن با پنبه سر برید گوشی که دست رءیس جمهور امریکا بود برند ژاپن بود ژاپن و کره کلا رتبه اولن

  10. پدرام ارجمند

    ژاپن پیشرفته ترین کشور جهان در اکثر زمینه ها همچون معماری مدرن،ریز پردازنده ها،ربات های انسان نما و مدرن،خودروسازی،صنایع الکترونیکی،انیمیشن،پروژه های سنگین و فرابشری،تجهیزات هواپیمایی،ساخت هواپیما،جت های مسافر بری و … است.

  11. ای تی یعنی نرم افزار ،سخت افزار و شبکه
    ما که تولید ترم افزار نداریم
    سخت افزار صفر هستیم
    اینترنت هم فیلتر می شه
    نتیجه ، عقب افتادگی

  12. تا چند ساله دیگه و همین امروز ما از افغانستان عقب افتاده تر هستیم .هر افغانی =۴۸۳ریال ایران

  13. ما نباید خود را مقایسه کنیم با دنیا به فکر پیشرفت باشیم و تلاش کنیم ایران بیشترین تعداد فرار مغذها را دارد بیشترین تعداد معتادین خیلی مایه خوشبخنتی نیست

  14. خواهشا کره رو با ژاپن مقایسه نکنید به اندازه انگشت شست ژاپنم نمیشه در سال ۲۰۱۵ هم پر سرعت ترین اینترنت ماله ژاپنه (۵G)

    1
    2
    1. اخه ژاپن چی ساخته این همه تو تلوزیون نشون میدم پس چرا مردم اصلا استفاده نمیکنن حتما الکی هست دیگه بعدش کسایی که میگن کره بده بزار بگم گوشی هوشمند و تلوزون ال س دی و گوشی های دکمه ای رو کی اختراع کرده کره الان هم تو گوشی و …….. اوله بعدش کی میگه که ژاپنی ۳۰۰۰اختراع کرده اگه اختراع داشت اینهمه میفروخت نمیزاشت بمونه همه چی ژاپن و امریکا الکی هست

      1
      2
      1. یه ستاره شناس ژاپنی

        اصلا ژاپن تو دنیا حرف اول رو می زنه
        اگه این آمریکا خراب شده نبود الان ژاپن حاکم کل جهان بود
        اونی که میگه کره از ژاپن بهتره
        دوست عزیز با احترام نظرت رو رد می کنم
        ولی از نظر موسیقی و فیلم خیلی خفنه
        ولی هیچ کشوری از ژاپن (از نظر تکنولوژی) بهتر نیست
        ولی ایران از نظر تاریخ تو دنیا حرف اول رو می زنه
        ولی نمیدونم احساس می کنم داخل ایران دارم تلف می شم

  15. کره جنوبی به زودی با سامسونگ و الجی اول میشه هم قوی هست هم سرعت اینترنت هم کشور قشنگه هم ادماش خوشگلن

  16. کره جنوبی بهترینه تا سال بعد با سامسونگ و الجی بهترین میشه هنوز نمیدونید که کشور کره خوشگل ترین کشوره

    1
    5
  17. امریکایییییی (اقااااا رضا)

    عشق امریکا…بدو برو دربارش بخون تا بدونی امریکا چیههههههههه.
    ببخشید تو نظر اولم استیکری که گذاشتم دختر شد. فکر کردم پسره چون خوب نیست ادم دختر نما باشه.درستههههههه.
    بهترین کشور ساخت فیلم و کارتن.موزیک و ……….من خودم اولش المان رو دوست داشتم تا اینکه دوست و رفیقام بهم گفتن برو درباره امریکا بخون تا بفمی وقتی خوندم به یک روز نکشید از المان برگشتم?البته المان هم خیلی خوبه ولی نه مثل امریکا
    اول امریکا دوم ایتالیا

  18. ?امریکایییییی

    سلام.خدمت همه ی شما عزیزان.
    یه چیزی بگم.فقططططططططط usaامریکااااااا رو عشقه
    عزیزای من مثل اینکه همه یادشون رفته برق،تلفن،موبایل،گرامافون ووووووووو………..
    اینا ساخت چه کشوری بوده.هی میگن المان
    مثل اینکه همه یادشون رفته از سال1902شرکت خودروسازی کادیلاک امریکا تو جهان بهترین ولوکس ترین خودرو جهان بود؟همین المان ها ارزو داشتن بتونن یه روزی یه خودرویی مث امریکا درست کنن که نظیر فورد،شورولت،کادیلاک،شرکت جنرال موتورز و……انقدر هستن که واقعا نمیشه گفت اونوقت میگین المان؟؟؟؟؟؟
    عزیز من دلبر من اگر امریکا نبود هیچ کدوم از ما به این همه پیشرفتگی نمیرسیدیم.میخوای باور کن میخوای نکن.43%ناسااااا هم ایرانیییی…ولی همین که ماخودمون داریم همش از تکنولوژی امریکا تو همه ی زمینها استفاده میکنیم بسته.فقط کافیه برید یه خورده درباره امریکا و انسانهای سرشناسش بخونید و بفهمید دنیای ما دنیای امریکاااااااااسسسسسست.عشق است این امریکاااا.همین برقی که ادیسون اختراع کرد از همه چیز بالاتره.1924تا اختراع فقط و فقط و فقط مربوط میشه به ادیسون.حالا حساب کن چند تا انسان سرشناس امریکا داشته و چند تا اختراع.
    شخصیت هایی که یادمه تازه این یک دهمش هست
    ادیسون،برادران رایت،بنجامین فرانکلین،هنری فورد،توماس جفرسون،توماس گادفری،چستر کارلسون،ویلیس کریر.واااااااااا فقط بزنین فهرست مخترع. وووووو البته از همه مهمتر امریکاااااا??????????بخونین تا بفهمین.پس بهتره که با واقعیات زندگی کنیم نا دروغ و کلک?

    1
    3
  19. سلام خواستم بگم اگه واقعا ازکشوری که دارید ننگتون میکنه خودتون تلاش کنیدتا کشور بهتری داشته باشید ایران درحال حاضر در خطرتهدیدات اسراییل وداعش بایدفکری واسه اون بکنیم مامنتظر حکم جهادیم شاید یکی ازدلایلی که پیشرفت نمیکنیم اینه که تلاش نمیکنیم

    1. و شاید ام تنها دلیل عقب ماندگی مان برداشت غلط مون از اسلام هست که البته این برداشت غلط در بین برخی مسولان نظام به وضوح واضحتر جلوه می کنه.

  20. خدا این امریکایی ها رو لعنت کنه
    این قدر با ما لجن که هند و فیلیپینو نوشتن ایرانو نذاشتن؟
    43دصد ناسا مردم ایرانن

    2
    1
    1. دکتر فیروز نادری{دانشمند ناسا} تو یکی از مصاحبه هاش گفت که فقط یک درصد دانشمندان ناسا ایرانی هسن

  21. اقا درسته قبول ما ایرانیا اصلا هوش کمی نداریم ولی یه جیزی بکم ادعامون خیلی زیاده خدا که فقط هوشو به ایرانیا نداده به همه ی اقوام و ملل مختلف داده بستکی داره اون ادم جطوری از هوشش استفاده کنه الان همین المان اکه اون هیتلر کثافت جنک جهانی به راه نمینداخت الان رتبه ی المان اول بود امریکا سکش هم نمیشد ما اکه تو زمان امام خمینی انقلاب نمیکردیم همین بیشرفت هاییم که الان داریم نداشتیم نمیخوام از المانیا تعریف کنم ولی کشوریه که برش دانشمند و فیلسوف بود ایرانم همین طور همین ابوعلی سینا و انیشتین دیوونه ی خودمون به نظر من المانیا و ایرانیا یکی از باهوش ترین ملل جهانن ولی همونطور که کفتم خدا هوشو به همه عطا کرده….در مورد فرانسه و ایتالیا هم بکم که اولا فرانسه بین بیش رفته ترین کشورای اروبایی حرفی برا کفتن نداره هر جند کشور بیشرفته ای هستش در مورد ایتالیا ببخشید ایتالیا جز فوتبال و اثار قدیمی معروفش جی داره اصلا قابل مقایسه با کشورایی مثل انکلیس فرانسه و روسیه و المان نیست به خصوص المان که بیشرفته ترین کشور در اروباس….

    1. نه خود ایرانیا باعث پسرفت خودشون شدن.نه بخاطر انقلابه.نه بخاطر دینه.نه بخاطر آمریکاس.نه بخاطر دنیاس.نه بخاطر عرباس.بلکه فقط و فقط و فقط و فقط و فقط و فقط و فقط بخاطر خوده مردمه ایرانه

  22. عشق است کشوره مورد علاقه ی ما المان هی یارو که نوشتی رتبه ی المان هفته اتفاقا رتبش باید کمتر از این حرفا باشه عشق است المان تیم ملی المان و بایرن مونیخ تیم عشق ولی هیجا عین مملکته ادم نمیشه اونجا بریم زندکی بکم عین جی باس کار کرد بهترین کشور از همه نظر تنها کشوری که سرزمینه نخستین فناوری های جهانه ان شاالله رتبش اول میشه و ان شاالله کشوره خودمون هم جزه بیشرفته های جهان میشه عشق است المان کبیر من نمیدونم این هند اخه جی داره جز فیلم سازی فقطططططططططططط عشق است الماننننننننننننننن

  23. پس پیامی که چند روز پیش بنام صدراعظم آینده آلمان نوشتم کجاست خانم سارا صریحی؟ لطفاً توضیح دهید!

  24. سلام متشکرم : اگر بخواهیم میتوانیم ‘ اگر خود را باور کنیم، میتوانیم به امید روزی که بفهمیم که میتوانیم

    2
    2
  25. سارا خانم شما این چیزا رو از کجا آوردی؟؟؟؟اتفاقا رتبه ی آمریکا از نظر اینترنت در دنیا 3 هست،ثانیا برترین اقتصاد و پیشرفته ترین کشور و پیچیده ترین و مدرنترین ساختار دفاعی در دنیا در دست آمریکاست،هم چنین منطقه ی Aera 51,FBI,C.I.A جزو مرموز ترین و اسرار آمیز ترین مناطق جهانند،این مناطق از تکنولوژی های فوق بشری بهره می برند فقط کافیه که تو گوگل جست و جو کنی.ولی در هر حال بابت زحمتت ممنون اینم کره ای و ژاپنی و روسی:
    ㄹㄷㄱㅎㄷㄿㅌㅊ후쇼ㅓㅕㅛㅓ휴
    按时成双成对发加油机梵蒂冈腹背受敌撒的骨
    ркаыаииптрпьопонккы

    1. سارا صریحی

      این رتبه بندی فقط بر اساس سرعت اینترنت نبوده و از نظر تمام جنبه های فن آوری بررسی شده
      در ضمن این مطالب از سایتهای معتبر که سالانه کشورهارو رتبه بندی میکنند برگرفته شده
      با سپاس

  26. یدونه از دانشگاههای بین الملللی که تو هند هست تا 50 سال آینده هم تو ایران نخواهد بود !ما اینجا دانشگاههایی که واحد بین الملل حساب میشن پولکی هستند!

    در مورد سرعت اینترنت هم معتبر ترین مرجع سایت netindex هست که ژاپن اصلا در 20 رده اول قرار نداره از نظر سرعت اینترنت.
    میتونید خودتون هم چک کنید.

    با تشکر

    2
    4
    1. آلمان بی شک جز سه کشور پیشرو در زمینه فناوری و تکنولوژیه معروف به کشور اولین ها اونوقت فهت باید بشه؟

      1
      1
  27. چه جالب مخترع اینترنت دنیا نه کشوره اوله نه دوم!!!.
    بقول مصباحی اگه انقلاب نکرده بودیم الان پیشرفته تر بودیم!!!
    بخدا ایرانیا هیچی کمتر از این کشورها ندارن…فقط دولت

  28. سلام . ببین دوست من البته که ما نباید بمیریم اتفاقا ما باید سرمون رو بالا هم بگیریم . برخی مسائل هست که نمیشه اینجا بازش کرد و جاش اینجا نیست وگرنه همین ژاپن و کانادا و هند و غیره با توجه به خیلی مشکلات و موانع و …. که ما باهاشون دست به گریبانیم اگه اونها این مصائب رو داشتن از ایران بزرگ هم پایین تر بودن
    پاینده باد ایران جاودان و ایرانی با غیرت

    4
    3
    1. دوست عزیز مشکلات ژاپن 100 برابر ایران بود. ژاپن تو جنگ جهانی با خاک یکی شد. ژاپن مثل ما نه نفت داره نه خاک حاصلخیز داره نه هیچ چیز دیگه ای.ما همه چی داریم و بدبختیم ولی ژاپن با هیچی به همه چی رسیده.

      1. میشه منبع بدید ولله ما بجز خشک سالی بدبختی وکثیفی و تجا‌وز تو هند هیچ چیز دیگه ای ندیدیم

        3
        5
        1. سارا صریحی

          شما کافی گوگل کنید و میبینید که هند از نظر فن آوری بسیار کشور پیشرفته ای است

          1
          2
        1. سارا صریحی

          چشم، در صورت یافتن مطلب و منبع مناسب حرف از فن آوری های ایران هم خواهیم زد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH