علت قطع اتصال ایرانی‌های مقیم خارج از کشور به اپلیکیشن‌های بانکی مشخص شد

در چند روز اخیر کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی نسبت به عدم دسترسی خود به اپلیکیشن‌های بانکی اعتراض داشتند. این اتفاق برای ایرانی‌های مقیم خارج از کشور رخ داده و دسترسی این افراد به اپلیکیشن‌ برخی از بانک‌های کشور مسدود شده و به این ترتیب نمی‌توانند از خدمات بانکی بهره‌مند شوند.

در میان اعتراض کاربران در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر نام بانک‌هایی مانند ملی، سامان، سپه و پاسارگاد به چشم می‌خورد و مشکل اصلی ایرانی‌های مقیم خارج از کشور مربوط به بانک‌های نام برده است.

محدودیت موجود در اپلیکیشن‌های بانکی صرفا مربوط به آی‌پی خارج از ایران است و کاربران داخل کشور هیچ مشکلی برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها ندارند.

لازم به ذکر است مسافرین یا ساکنین خارج از کشور در حال حاضر می‌توانند از سایت یا دیگر درگاه‌های بانک‌های ایرانی استفاده کنند و دسترسی این افراد به اپلیکیشن بانک‌های ملی، سامان، سپه و پاسارگاد مسدود شده، این مشکل باعث می‌شود تا کاربران ایرانی خارج از کشور نتوانند وارد اپلیکیشن بانکی شوند از از خدماتی مانند دریافت رمز پویا که برای بسیاری از تراکنش‌های مالی الزامی است، بهره‌مند شوند.

این موضوع باعث اعتراض کاربران شده زیرا عملا به خدمات بانکی در ایران دسترسی ندارند و نمی‌توانند از سرمایه خود در داخل ایران استفاده کنند.

بانک مرکزی تاکنون نسبت به این مشکل واکنشی نشان نداده ولی بانک پاسارگاد در پاسخ به اعتراض کاربران اعلام کرد که دستور قطع ارتباطات آی‌پی‌های خارجی به بانک‌های ایرانی توسط بانک مرکزی صادر شده و این مشکل موقتی است.

به نظر می‌رسد و محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای مقابله با تهدیدات سایبری بوده و در خصوص تعداد محدودی از بانک‌ها اعمال شده است، گفته شده بانک‌هایی که بیشتری ارتباط با آی‌پی‌های خارجی دارند و در واقع ایرانی‌های مقیم خارج از کشور بیشتر از این بانک‌ها استفاده می‌کنند برای چند روز به شکل موقتی ارتباط اینترنت بانک و همراه بانک خود را با آی‌پی‌های خارجی را قطع کردند.

 

 

1 در مورد “علت قطع اتصال ایرانی‌های مقیم خارج از کشور به اپلیکیشن‌های بانکی مشخص شد”

  1. salam
    in ettefagh baraye man ham vaghti dubai boodam oftad va hichkar natoonestam bokonam ta vaghti ke bargastham iran va unja ham daresi be ip iran nadashtam
    pishnahad mikon vpn bekharid ke ip irani toosh dare, agar ziad kharej hastid
    be omide khoda…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH