دستور ساترا برای مقابله با چند پلتفرم نمایش خانگی؛ فیلیمو و فیلم‌نت تعلیق می‌شوند؟

شب گذشته تصویری از یک نامه با امضای سعید مقیسه، رئیس ساترا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که بر اساس آن، ساترا طرح شکایت و درخواست تعلیق چند پلتفرم شبکه نمایش خانگی را خواستار شده است.

ساترا یا سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر از سوی صدا و سیما به عنوان یک نهاد قانون‌گذار برای نظارت بر پلتفرم‌های نمایش خانگی قدرت گرفته است.

البته این نوع قانون‌گذاری از سوی صدا و سیما برای پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر از همان ابتدا با واکنش منفی کارشناسان همراه بود، زیرا صدا و سیما عملا نمی‌تواند در حوزه‌ای که خود ذی‌نفع است، قانون‌گذاری و نظارت داشته باشد. اما به هر شکل این اتفاق تاکنون رخ داده و اختلاف نظر‌ها میان ساترا و پلتفرم‌های نمایش خانگی موجب شده تا چندین مرتبه، با پخش سریال‌های مختلف مخالفت صورت گیرد یا ممیزی‌های شدید بر روی فیلم‌ها و سریال‌های شبکه نمایش خانگی اعمال شود.

به هر شکل در نامه‌ای که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده، سعید مقیسه رئیس ساترا، خطاب به دادستان دستور فیلتر دامنه‌های مذکور در نامه را داده است.

متاسفانه نام پلتفرم‌های نمایش خانگی در این نامه سانسور شده و نمی‌توان به طور قطع در مورد پلتفرم یا پلتفرم‌های مد نظر ساترا صحبت کرد، اما شایعاتی از مسدود شدن فیلیمو یا فیلم‌نت توسط ساترا به گوش می‌رسد.

دراین نامه دستور تعلیق، طرح شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه، اقدام برای عدم صدور مجوز تبلیغات شهری، عدم خدمت رسانی از طرف دیتا سنترها، لغو نشان اینما و عدم پذیرش طرح‌های جدید تولید برنامه از جمله اقدامات پیش‌بینی شده از طرف ساترا برای پلتفرم‌های متخلف است.

نکته قابل توجه آن است که طی چند ماه اخیر، برخی از سریال‌ها بدون دریافت مجوز از ساترا پخش شدند و این اتفاق موجب افزایش تنش میان ساترا و پلتفرم‌های پخش نمایش خانگی شده بود. داستان از این قرار است که تولید کنندگان آثار سینمای خانگی به ممیزی‌های متعدد ساترا انتقاد داشتند و همین موضوع باعث شد تا برخی آثار بدون مجوز انتشار یابد. مقیسه در واکنش به این اتفاقات تاکید کرده بود که ساترا قصد تعلیق پلتفرم‌های نمایش خانگی را ندارد.

 

 

3 در مورد “دستور ساترا برای مقابله با چند پلتفرم نمایش خانگی؛ فیلیمو و فیلم‌نت تعلیق می‌شوند؟”

  1. چه راحت دستور میدن دوتا پلتفرم پولساز که کلی ادم ازشون دارن کسب درامد میکنن باید تعطیل شن این وسط گور بابای بقیه فقط نظر اقای رییس مهمه
    #حرف_زور

    1
    1
  2. اینقدر طمع پول نکنید شما از شاه های قدیم طمع کار تر هستید اگه راست میگید محتوا قشنگ تر تولید کنید..وگرنه تهیه کننده ها و کارگردان ها مشکلی ندارن که فیلم ک سریالشون کجا پخش بشه…مشکل از خودتونه بی عرضه بودن خودتون رو تقصیر رقیب های قویتون نندازید…

    #برکناری_رییس_ساتنا

    2
    3

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH