نخستین خودرو شیائومی احتمالا ظرف یک ماه آینده معرفی خواهد شد

بی‌تردید صنعت خودروهای برقی با اقبال گسترده‌ای از جانب شرکت‌های خودروسازی مواجه شده است. به لطف ظهور خودروهای برقی تسلا اکنون اکثر شرکت‌های خودروساز، آینده را متعلق به اتومبیل‌های الکتریکی می‌دانند. در این میان خودروسازان سنتی نیز در چشم‌انداز برنامه‌های آینده خود برای سال 2030 بخش عمده‌ای از ظرفیت تولید را به خودروهای برقی و هیبریدی اختصاص داده‌اند. همچنین برخی بازیگران حوزه فناوری نیز در تدارک عرضه نخستین محصول خود در این حوزه هستند.

به‌عنوان مثال شایعات نشان می‌دهند که شرکت اپل نخستین خودرو برقی خود را در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد کرد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که سال 2022 عصر درخشش شیائومی در صنعت خودرو خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها خودرو شیائومی که از مدت‌ها قبل شایعاتی پیرامون آن منتشر شده بود؛ در ماه آگوست امسال معرفی خواهد شد. کمپانی چینی از تعهد خود به سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری در این حوزه طی مدت 10 سال آینده خبر داده است.

نمونه اولیه خودرو شیائومی در ماه آگوست 2022 به معرض نمایش گذاشته خواهد شد؛ اما نخستین خودروهای تجاری این برند احتمالا در سال 2024 به بازار عرضه خواهند شد

طی سالیان اخیر این پرسش در بسیاری از محافل مطرح می‌شد که کمپانی شیائومی نخستین خودرو خود موسوم به Xiaomi Car را چه زمانی معرفی خواهد کرد؟ اکنون پاسخ این پرسش مشخص شده است. بر اساس آخرین اطلاعات به‌دست آمده، لی جون؛ مدیرعامل شیائومی نمونه اولیه نخستین خودرو برقی کمپانی را در ماه آگوست معرفی خواهد کرد.

موضوع جالب توجه اینکه خودرو مذکور توسط شرکت HVST Automobile Design طراحی شده است. این کمپانی پیش‌تر خودرو مفهومی Maven برای شرکت WM Motor را نیز طراحی نموده است. پس از معرفی نمونه اولیه خودرو، تست‌های جاده‌ای روی آن ادامه یافته و البته کمپانی چینی کمپین تبلیغاتی بزرگی را برای Xiaomi Car راه‌اندازی خواهد کرد. با این‌حال بایستی خاطرنشان کرد که برای احساس هیجان بیش از اندازه پیرامون خودروی برقی آینده شیائومی هنوز کمی زود است. آغاز تولید انبوه و حقیقی این محصول مدتی زمان خواهد برد.

هنوز مشخص نیست که آیا شیائومی به‌دنبال تولید این خودرو در مقیاس انبوه بوده یا صرفا آن‌را در دسترس تعداد محدودی از علاقه‌مندان قرار داده و سپس به تدریج به توسعه آن ادامه خواهد داد. به هرحال بی‌تردید شیائومی در حال هموارسازی مسیر برای تولید خودرو برقی خود (این مدل یا سایر مدل‌های آینده Xiaomi Car) در مقیاس کلان است. شیائومی این خودرو برقی را در کارخانه شهر Yizhuang و مرکز تحقیق و توسعه خود تولید خواهد کرد. نخستین خودروهای حقیقی در سال 2024 به بازار عرضه خواهند شد؛ موضوعی که گزارشات پیشین نیز به آن اشاره داشتند.

بر اساس شایعات، نخستین مدل Xiaomi Car از نوع سدان یا SUV بوده و با برچسب قیمتی در محدوده 15 تا 45 هزار دلاری به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH